Gå til innhold

Røykeslutt med Champix

Gjest ikke lett å bli røykfri

Anbefalte innlegg

Gjest ikke lett å bli røykfri

I steden for å svare på et par tråder her så skal jeg fortelle litt om min røykestopp med Champix.

Jeg har klart å stoppe røyking flere ganger i flere måneder. Men bla. stor vektøkning har vært en medvirkende årsak til at jeg har begynt igjen. Jeg har ikke trengt noen hjelp til å slutte slik som plaster, tyggegummi el.

Hørte om Champix og at en bivirkning kunne være kvalme og derfor vekttap. Det var klart at dette måtte prøves, klarte jeg å unngå å gå opp i vekt så kanskje jeg ville klare å holde meg røykfri.

Jeg satte en stoppdag, tror det var rundt dag 10 eller noe. Motivasjonen min var styrket av helsemessige årsaker også.

Dette har gått veldig greit, jeg er på min femte måned som røykfri nå. Og jeg har slitt veldig, veldig lite med røyklyst. Så godt som nesten ingen ting.

Champixen gav svært lite bivirkninger, og svært lite kvalme hos meg :)

For å stabilisere og hjelpe på vekta så har jeg begynt å drikke mer vann. Kaldt vann er veldig godt og jeg har vann til maten og som tørstedrikk.

Prøver å holde godis nede på et minimalt nivå. Har ikke vært særlig problem for etter at jeg har spist veldig mye mindre så blir jeg kvalm av søtt. Det er ikke særlig som frister meg, og i allefall ikke i særlige mengder.

Jeg har også begynt å trene. Jeg har vært veldig flink og trent tre ganger i uka. Jeg har lagt på meg noe men ikke så mye som jeg kan tro jeg ville gjort uten forandringene i livet mitt. (var slank fra før og har lagt på meg en tre kilo) Jeg håper skal klare å få flyttet fettet litt på plass og få en bra kropp etter litt mer trening. Det ser bra ut.

Så jeg vil helt klart anbefale Champix. Men samtidig så er det essensiellt at en har motivasjonen til å slutte. Klarer en å kutte ned på søtsaker og bytte ut vann som tørstedrikk så tror jeg en kan være på god veg til å bli en fornøyd ikke røker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292675-r%C3%B8ykeslutt-med-champix/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...