Gå til innhold

Den store rettskrivingstesten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• filiokus81

5

• Lotte :o)

4

• fresja

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

15/15 her også.

Men så du at _gjennomsnittet_ for dem som hadde testen lå på bare _fem_ riktige??!!

Det gjør jo at introen til testen var helt korrekt:

''Denne quizen er til hjelp for alle Start-brukere som er elendige i norsk rettskrivning og kunne trenge noen tips!''

Annonse

Jeg hadde én feil!

*gisp*

Men jeg må innrømme at jeg ikke husker å ha lært hva en "fuge-s" er altså. Håper imidlertid ikke jeg blir nødt til å klatre ned fra min høye rettskrivingshest nå, jeg er nemlig normalt sett i overkant nerdete hva emnet angår :o)

Gjest Elextra

Jeg hadde én feil!

*gisp*

Men jeg må innrømme at jeg ikke husker å ha lært hva en "fuge-s" er altså. Håper imidlertid ikke jeg blir nødt til å klatre ned fra min høye rettskrivingshest nå, jeg er nemlig normalt sett i overkant nerdete hva emnet angår :o)

Hehe, har aldri hørt om fuge-s, meg, men det var ikke så vanskelig å eliminere seg til/slutte seg til den løsningen.

Hehe, har aldri hørt om fuge-s, meg, men det var ikke så vanskelig å eliminere seg til/slutte seg til den løsningen.

Du sier noe, det tenkte nemlig jeg også. Det betyr antakelig at det er noe annet (og adskilling mer pinlig) jeg har bommet på.

*hyl*

Jeg fikk én feil, og ble overrasket da jeg så hvilken det var: Den første, med å/og. Trodde at jeg kunne akkurat det 100%, men det kunne jeg ikke.

Hadde heller ikke hørt om fuge-s, men forstod vel kjapt hva det var.

Ellers var det enkelt, synes jeg. Skremmende at gjennomsnittet var på 5!!!!!!

Jeg fikk én feil, og ble overrasket da jeg så hvilken det var: Den første, med å/og. Trodde at jeg kunne akkurat det 100%, men det kunne jeg ikke.

Hadde heller ikke hørt om fuge-s, men forstod vel kjapt hva det var.

Ellers var det enkelt, synes jeg. Skremmende at gjennomsnittet var på 5!!!!!!

Stod det på slutten hva man hadde bommet på? Dette blir jo bare mer og mer pinlig, hehe.

Annonse

Ikke si du lider av ord delings syken du også!

Jeg irriterer meg grønn over unødvendige orddelinger både her og i avisene, så det er sjelden jeg har feil mht orddelling tror jeg. Men akkurat den med front-mot-front kollisjon ga meg litt jern teppe ( les: jernteppe ;-))

Gjest Elextra

Jeg irriterer meg grønn over unødvendige orddelinger både her og i avisene, så det er sjelden jeg har feil mht orddelling tror jeg. Men akkurat den med front-mot-front kollisjon ga meg litt jern teppe ( les: jernteppe ;-))

Må innrømme at jeg syntes det så litt pussig ut med alle de bindestrekene, jeg også.

Jeg fikk en feil... Ble fryktelig usikker på om det skrives front-mot-front kollisjon eller front mot front kollisjon :-/

''Ble fryktelig usikker på om det skrives front-mot-front kollisjon eller front mot front kollisjon :-/''

Det skrives: front-mot-front-kollisjon :-)

Ps! Eg bomma på den eg og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...