Gå til innhold

Den store rettskrivingstesten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• filiokus81

5

• Lotte :o)

4

• fresja

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Hehe, har aldri hørt om fuge-s, meg, men det var ikke så vanskelig å eliminere seg til/slutte seg til den løsningen.

Samma her! ;-)

Jeg har for meg selv kalt den for en s som limer sammen ord, så da ble ikke spranget til "fuge-s" så veldig stort;-)

Annonse

''Ble fryktelig usikker på om det skrives front-mot-front kollisjon eller front mot front kollisjon :-/''

Det skrives: front-mot-front-kollisjon :-)

Ps! Eg bomma på den eg og.

Bindestrek i ord føles liksom litt feil og "avlegs", så derfor ble jeg jammen usikker. Bra du hadde feil også ;-)

Da var det den jeg bomma på, for jeg fant ikke ut hvilken feil jeg hadde. Jeg vet jeg skreiv front mot front.

Jeg tror flere bommer på den der. Sikkert fordi det er relativt uvanlig å bruke bindestrek i ord som ligger sammen på samme linje?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...