Hope Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg er en jente på 33. Jeg hadde ekstrem astma da jeg var liten, og var ut og inn på sykehus og lå i surstofftelt. Hadde i tillegg pelsdyr og støv-allergi. Alt dette vokste jeg av meg. Inntil jeg i fjor merket, under trening, at jeg ble unormalt tungpustet og fikk vondt i brystet. Sjekket det hos legen og han kunne fortelle at jeg hadde fått astmaen tilbake. Søren og! Han testet og lungekapasiteten min, og den viste seg å være kun på 60%. Fikk symbicort innhalator, og kun det. Vært svært dårlig de siste vintrene....og nå sm jeg er blitt gravid er det rett og slett uutholdelig! Jeg er så ekstremt slimete og puster veldig tungt! Har ikke turt ta symbicorten, siden jeg er gravid... Gikk til ny lege, fikk ny symbicort, men også Ventoline. Ventolinen er jeg sur for at jeg ikke har fått før, for den gjør underverker for meg. Men jeg er fortsatt veldig slimete!!! Hva kommer det av at jeg er så slimete enda, og kan jeg (so gravid) ta noe mot det? Er det noe annet enn astma, tro? Og hva menes egentlig med 60% lungekapasitet? Håper jeg får svar på dette Påforhåndtakk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292791-nye-medisiner-men-fortsatt-ekstremt-slimete/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Har man barneastma, er man nok dessværre også disponert for at astmaen skal dukke opp igjen i voksen alder. Men mulighetene for en effektiv behandling er store i forhold til det som var bare for få år siden. Når man er gravid pleier vi si at det er større slitasje uten astmamedisinene enn om man står regelmessig f. eks. på det du har fått av legen din. Hvis du fortsatt har endel hoste og sliming, snakk med legen din om justering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292791-nye-medisiner-men-fortsatt-ekstremt-slimete/#findComment-2357278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kia85 Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Hei du,leit og høre at du er så slimete,er det selv nå,og det er iallefall ikke alright under graviditet..Men når jeg var gravid i fjor vinter fikk jeg lov av legen og bruke ventoline hvis det var helt nødvendig..Jeg er ikke plaget av astma ellers,men får det når jeg blir forkjøla,da får jeg ofte også bronkitt(Bronkitt og astma henger ofte sammen)Tror det er bronkitten hos meg iallefall som fører til mye slim..Det finnes noen brusetbl på resept som heter bronkyl,de løste iallefall opp slimet veldig bra hos meg..Dette vet jeg ikke om kan brukes under graviditet,men hør med legen.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292791-nye-medisiner-men-fortsatt-ekstremt-slimete/#findComment-2372403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hope Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Hei du,leit og høre at du er så slimete,er det selv nå,og det er iallefall ikke alright under graviditet..Men når jeg var gravid i fjor vinter fikk jeg lov av legen og bruke ventoline hvis det var helt nødvendig..Jeg er ikke plaget av astma ellers,men får det når jeg blir forkjøla,da får jeg ofte også bronkitt(Bronkitt og astma henger ofte sammen)Tror det er bronkitten hos meg iallefall som fører til mye slim..Det finnes noen brusetbl på resept som heter bronkyl,de løste iallefall opp slimet veldig bra hos meg..Dette vet jeg ikke om kan brukes under graviditet,men hør med legen.. Tusen takk for svar, kia! jeg skal sjekke det derre bronkyl-greiene med legen. Må være sikker på at jeg kan bruke det nå som jeg er gravid. Brukr forøvrig ventoline noen ganger om dagen. Helt nødt, men det tar ikke vekk slimet. Er nå henvist til lungeavdeling på sykehuset, siden dette er så alvrlig at jeg brekker meg mange ganger om dagen pga tett slim (ikke kvalme som man skulle tro, men kvalmen er over...er i uke 12) Huff....men takk skal du ha! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292791-nye-medisiner-men-fortsatt-ekstremt-slimete/#findComment-2372576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.