Gå til innhold

Valg av prevansjon

Anbefalte innlegg

Gjest makaroni

Hei! Jeg er en jente på snart 26 år som har hatt fast følge i et halvt år og er seksuelt aktiv med kjæresten min. Jeg hadde aldri hatt samleie med noen før jeg traff denne gutten og da aldri brukt noen form for prevansjon. Vi har hittil brukt kondom under samleie, noe som jeg begynner å bli rimelig lei av. Blir så fort sår (og det er ikke fordi jeg blir tørr i kjeden) og tror også at samleiet blir bedre uten. Problemet er at jeg er så redd for å begynne med annen prevansjon som f.eks p-pillen. Er redd for hormonene og hva de kan gjøre med meg. Er allerede plaget av humørsvinginger før mensen og har de rareste tanker og kan irritere meg kraftig over ting jeg vanligvis ikke bryr meg om. Dette kan være ganske skremmende og jeg er redd for hvordan jeg blir når jeg får enda mere hormoner i kroppen. Jeg er generelt redd for alle bivirkninger jeg kan få som humørsvingninger, depresjon (har vært deprimert før), kviser, uregelmessig mens osv. Og så har jeg hørt at man kan få nedsatt sex lyst, noe som jeg ikke har lyst å oppleve. Blir deppa bare av å tenke på og bekymre meg for alt dette. Og på toppen av alt så vet jeg har jeg kommer til å bekymre meg for å bli gravid selv om jeg tar pillen! Har ei venninne som akkurat har gjennomgått en vond abort, og er så redd for å oppleve det selv. Og jeg er absolutt ikke klar for barn. Men det verste er dette med hormonene. Liker ikke å tilføre kroppen hormoner som egentlig ikke skal være der! Har du forresten hørt om p-pillen Mercilon og hvordan erfaringer med den er? Skal visst ha en god del mindre hormoner. Kan du gi meg noen gode råd? Hilsen rådvill og redd jente!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292881-valg-av-prevansjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...