Gå til innhold

Elveblest

Anbefalte innlegg

Gjest Det klør :(

Hei. Jeg fikk plutselig elveblest over hele kroppen for en måneds tid siden, da hadde jeg aldri hatt det før. Legen min forelo at det var "overdose av c-vitaminer", noe jeg er svært skeptisk til.. Nå har jeg nemlig fått det igjen, og jeg har ikke spist spesielt mye c-vitaminer denne gangen. Men her er det jeg lurer på: Får man lettere og oftere elveblest når man har hatt det én gang? Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292915-elveblest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg var også før veldig plaget med elveblest, og det virket som hver gang immunforsvaret mitt var lavt(ved influensa etc) så var kroppen veldig var på hva jeg puttet i meg. Det var spesielt godterier som jeg måtte holde meg unna( egentlig var ikke det så dumt;)) og jeg har ikke hatt elveblest nå på over 2 år, mens før kunne jeg ha det noen ganger i året. Første gang jeg fikk elveblest var etter en voldsom godtespising-seanse som barn og kroppen min fikk noe av samme reaksjon når jeg da spiste godteri i en tilstand der immunforvaret ikke fungerte som det skulle. Kanskje dette er tilfellet for seg også? Kroppen fikk overload av C-vitminer og reagerer på samme måte nå som sist?

Jeg har som sagt ikke elveblest lengre, og jeg kan spise godteri som aldri før. Men jeg er ekstra forsiktig i hva jeg putter i meg når jeg er syk, ikke føler meg på topp etc.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292915-elveblest/#findComment-2356093
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...