Gå til innhold

Pergotime, barn nr 2

Anbefalte innlegg

Gjest Fra d høye nord...

Etter 20 mnd prøving inkludert 3 kurer med pergotime, ble jeg endelig gravid og fødte et barn høsten 2006. Nå har vi lyst til å prøve på barn nr 2. Vi har allerede prøvd et par sykluser uten å lykkes, og har tatt kontakt med sykehuset via fastlegen for legetime og forhåpentligvis ny resept på pergotime. Jeg bare lurer på om det er flere her på forumet som har erfaring med bruk av pergotime på barn nr 2? Måtte dere til ny utredning, eller fikk dere resept uten lange måneder med utredning og venting? Jeg håper inderlig vi slipper ny utredning. Sist gikk det 1/2 år fra vi var hos fastlegen til vi fikk time på sykehuset og dermed fikk resept. Jeg bare lurer på om det er andre rutiner når det gjelder barn nr 2 mtp utredning? Man har jo allerede vært utredet en gang og "funnet feilen"... Så en liten ting til: gikk det kjappere å bli gravid ved bruk av pergotime for å få barn nr 2? På nr 1 lyktes vi først på runde nr 3... Takknemlig viss noen av dere som har erfaringer, gidder å svare;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292928-pergotime-barn-nr-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

To i samme båt, ser det ut til: Fra det høye nord og pergo på barn 1, nå i gang med andre runde.

For meg var det en ren formalitet å få henvisning til gyn fra fastlegen. Når den var registrert på sykehuset ringte jeg og sa at det var en ukomplisert rutineundersøkelse, at jeg ønsket ny omgang pergo. Sa også at jeg kunne stille til time på kort varsel. Og dermed gikk det kjapt. Ingen ny resept, bare en rask GU med ul-stav, for å konstatere at jeg ikke hadde cyster og avkrefte fare for overstimulering. Det hadde jeg ikke, og starta på ny kur kun få dager etter.

Er nå inne i tredje kuren, og venter spent på resultat. Sist fikk vi klaff etter 4. kur, så jeg stresser ikke enda. Men håper jo at det skjer noe snart, da... Har ikke alderen helt med meg, så jeg innser at det er sjanse for at det blir enebarn på oss. EN annnen fin ting med denne pergorunden er at bivirkningene har vært langt mindre enn forrige gang. Hadde tendenser til å bli hormonmonster de første dagene av den første kuren, men det ga seg raskt. Kroppen er helt som normalt.

Lykke til med ny pergoomgang, da. Håper i hvert fall en av oss får klaff - helst begge ;)

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292928-pergotime-barn-nr-2/#findComment-2363028
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...