Gjest justmerightnow Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 jeg ønsker å bytte p-piller. akkurat nå bruker jeg yasmin, og etter at flere venninner av meg har fått særs ubehagelige og vedvarende bi-effekter ønsker jeg ikke lenger å gå på yasmin. lurer på om noen her har tips til hva jeg kan gå over til. kondom går desverre ikke, da jeg har lateks-allergi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292935-bytte-p-piller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweetness Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hei. Har du gått lenge på yasmin? Hvis du ikke selv har oplevd noen bivirkninger til nå, er det vel lite sannsynlig at du blir å få noen? Hvilke bivirkninger var det snakk om her? Jeg tenkte selv å bytte merke, og legen min sa jeg kunne bytte til Microgynon(?usikke rpå skrivemåten her), og at den inneholdt mindre østrogen, men det var da fare for blødninger her og der siden preparatet ikke klarte å holde jevnt østrogennivå. Så jeg fant ut at jeg holdt meg til yasmin, jeg. Det var all media-omtalen som gjorde meg redd i begynnelsen, men siden jeg verken røyker eller er overvektig så må jeg bare ta sjangsen på at dette går bra! hehe.. kondom er aldri et alternativ, nei=) Håper du finner ut av det! Jeg anbefaler deg å snakke med legen din om dette, siden det er hun som kjenner til helsestatusen din og kan på grunnlag av dette gjøre en bedre vurdering av hvilke typer som egner seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292935-bytte-p-piller/#findComment-2356247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweetness Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hei. Har du gått lenge på yasmin? Hvis du ikke selv har oplevd noen bivirkninger til nå, er det vel lite sannsynlig at du blir å få noen? Hvilke bivirkninger var det snakk om her? Jeg tenkte selv å bytte merke, og legen min sa jeg kunne bytte til Microgynon(?usikke rpå skrivemåten her), og at den inneholdt mindre østrogen, men det var da fare for blødninger her og der siden preparatet ikke klarte å holde jevnt østrogennivå. Så jeg fant ut at jeg holdt meg til yasmin, jeg. Det var all media-omtalen som gjorde meg redd i begynnelsen, men siden jeg verken røyker eller er overvektig så må jeg bare ta sjangsen på at dette går bra! hehe.. kondom er aldri et alternativ, nei=) Håper du finner ut av det! Jeg anbefaler deg å snakke med legen din om dette, siden det er hun som kjenner til helsestatusen din og kan på grunnlag av dette gjøre en bedre vurdering av hvilke typer som egner seg. hehe.. blødninger "nå og da" hadde vel passet bedre å skrive enn " her og der" ! =) huff.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292935-bytte-p-piller/#findComment-2356248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærebrus875 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hei. Har du gått lenge på yasmin? Hvis du ikke selv har oplevd noen bivirkninger til nå, er det vel lite sannsynlig at du blir å få noen? Hvilke bivirkninger var det snakk om her? Jeg tenkte selv å bytte merke, og legen min sa jeg kunne bytte til Microgynon(?usikke rpå skrivemåten her), og at den inneholdt mindre østrogen, men det var da fare for blødninger her og der siden preparatet ikke klarte å holde jevnt østrogennivå. Så jeg fant ut at jeg holdt meg til yasmin, jeg. Det var all media-omtalen som gjorde meg redd i begynnelsen, men siden jeg verken røyker eller er overvektig så må jeg bare ta sjangsen på at dette går bra! hehe.. kondom er aldri et alternativ, nei=) Håper du finner ut av det! Jeg anbefaler deg å snakke med legen din om dette, siden det er hun som kjenner til helsestatusen din og kan på grunnlag av dette gjøre en bedre vurdering av hvilke typer som egner seg. Helt enig her, noen får mange bivirkninger og andre får ingen.. og er det blodpropp du er redd så øker sjansen om du røyker og er overvektig så da vet du jo selv hva duburde gjøre.. Er microgynon lavdose? Visste jeg ikke.. har ingen problemer med den. Hender jeg får noen småblødninger her og der, men jeg tar svært sjeldent pause så jeg kan leve med det i motsetning til å ha "vanlig" mens og migrene i 3 dager.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292935-bytte-p-piller/#findComment-2356249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærebrus875 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 hehe.. blødninger "nå og da" hadde vel passet bedre å skrive enn " her og der" ! =) huff.. Skjønte lite da jeg leste innlegget ditt, jeg skrev nemlig det samme og du hadde postet ditt da jeg akkurat hadde sendt mitt :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292935-bytte-p-piller/#findComment-2356251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweetness Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Helt enig her, noen får mange bivirkninger og andre får ingen.. og er det blodpropp du er redd så øker sjansen om du røyker og er overvektig så da vet du jo selv hva duburde gjøre.. Er microgynon lavdose? Visste jeg ikke.. har ingen problemer med den. Hender jeg får noen småblødninger her og der, men jeg tar svært sjeldent pause så jeg kan leve med det i motsetning til å ha "vanlig" mens og migrene i 3 dager.. Hehe.. det er godt vi er flere da.=) Det hørtes bare litt mistenksomt ut da jeg leste over innlegget mitt=) Artig at du hadde skrevet det samme da. Hehe.. Åja, så du tar ikke pauser? Jeg er også veldig plaget med hodepine i den tabelettfrie uken. Da jeg brukte p-plaster hoppet jeg glatt over den uken ofte , og legen min sa ikke noe på det. Men nå når jeg går på yasmin, og også da jeg spurte om Microgynon(?), så frarådet hun meg å hoppe over. Dette resulterer jo i at jeg har en uke i mnd som er helt ubrukelig. hmm.. kanskje det er lege jeg må bytte? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292935-bytte-p-piller/#findComment-2356255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærebrus875 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hehe.. det er godt vi er flere da.=) Det hørtes bare litt mistenksomt ut da jeg leste over innlegget mitt=) Artig at du hadde skrevet det samme da. Hehe.. Åja, så du tar ikke pauser? Jeg er også veldig plaget med hodepine i den tabelettfrie uken. Da jeg brukte p-plaster hoppet jeg glatt over den uken ofte , og legen min sa ikke noe på det. Men nå når jeg går på yasmin, og også da jeg spurte om Microgynon(?), så frarådet hun meg å hoppe over. Dette resulterer jo i at jeg har en uke i mnd som er helt ubrukelig. hmm.. kanskje det er lege jeg må bytte? Jeg sa at jeg hadde prøvd å hoppe over ei uke med Trionetta (som da var en trefasepille som det var 7/9 piller på hvert brett som kunne brukes om man ville hoppe over mensen) for jeg var på besøk hos typen min når jeg plutselig skulle hatt "uka" så jeg tok sjansen. Fant ut at trionetta skulle gå vekk, så jeg ba om resept på noe nytt. Helsesøster sa da at microgynon var veldig lik den, så jeg burde ikke reagere på microgynon siden ejg ikke gjorde det med trionetta, og at den da er enfasepille og enklere å hoppe over mensen med. Fatter ikke hvorfor det ikke skulle være bra å gjøre med den uansett? Sikker bare for faren med mellomblødninger, men jeg tar heller det enn migrene (blør heller ikke ofte, 1,5-2 måneder og noen få dager med litt.. ingen migrene heller). Det er jo ikke verre enn å prøve deg noen måneder om det går for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292935-bytte-p-piller/#findComment-2356261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest justmerightnow Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 det er ikke snakk om blodpropp. det er snakk om pigmentflekker, veldig stygge sådan, som kan komme når som helst - samme hvor lenge man har gått på pillen. begge jentene fikk - når huden møtte sommersol - store sorte striper over store deler av ansiktet. disse går ikke vekk. hu jeg kjenner best av dem må bruke solkrem hele året - femten om sommeren - femti om vinteren. og om hun soler seg legger hun lapper over hele områdene med striper. hun sluttet med yasmin for noen år siden, men pigmentforandringene vedvarer fremdeles. hu har snakket med flere leger om det, og det er ingen garanti for hvor lenge man har gått på det til for om/når du får det. det kan komme når som helst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292935-bytte-p-piller/#findComment-2356655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg bruker Marvelon, har vel brukt den i to år nå. Ingen bibirkninger på meg, bortsett fra at jeg mistenker at sexlysten er noe labrere enn hvis jeg ikke hadde brukt p-piller - men det er jo litt vanskelig å vite da.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292935-bytte-p-piller/#findComment-2356665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.