Gå til innhold

Kjæresteforhold

Anbefalte innlegg

Gjest sitrusfrukt

Hei ! Jeg har en samboer. Vi har det godt sammen, men ikke 100 %. Det er pga at han jeg er sammen med kjem fra nord-norge. han har flyttet fra nord-norge pga meg. Han trives ikke her , føler seg rotløs. Vi har snakket litt om å evt flytte opp dit han kjem fra.. Jeg syns dette er litt skummelt.. for jeg vet jo ikke hva jeg kjem til og ikke vet jeg om jeg vil trives der. Jeg har nå sendt en forespørsel om jobb, og er veldig nysgjerrig på om jeg får noe tilbakesvar :) Hva skal man gjøre i en slik situasjon ? Dessuten så ble det ikke helt slik vi hadde tenkt.. for vi bor nå i et hus som faren min eier.. og han bor også her. Det er jo ikke noe særlig.. i tilegg til at leilighetene rundt omkring er så fryktelig dyr.. jeg er student, har ikke fast inntekt. Bare samboeren som har inntekt. Derfor er det også et problem. Vil gjerne ha dine synspunkter og råd her ! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292946-kj%C3%A6resteforhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sitrusfrukt

Det er umulig å si hvordan det vil bli for deg å flytte, men uansett har du jo muligheten til å flytte tilbake om det skjærer seg helt. Det positive er jo at kjæresten din vil få det bedre og at du slipper å bo så tett innpå din far.

Takk for svar. Ja, jeg er enig i det at det er positivt for samboeren min . Også at hvis det ikke sku fungere å bo der, så kan man flytte ned igjen.

Håper at jeg kan få en jobb der.

Jeg vet ikke hva det er jeg er redd for.. eller hva det er jeg tenker sånn på iforhold til å evt flytte til en liten plass ?

Mulig at det er pga at jeg har vært vant til å bo slik at jeg har alt rundt meg av butikker o.l, men det er jo ikke butikker og slikt som betyr noe.

Er vel også redd for at jeg ska bli ensom.. eneste jeg kjenner hvis jeg sku flytte er jo kjæresten min. Blir jo kjent med folk etterhvert.

Tror du at det å flytte og fått oss noe eget ville vært bra for oss ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292946-kj%C3%A6resteforhold/#findComment-2357008
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Takk for svar. Ja, jeg er enig i det at det er positivt for samboeren min . Også at hvis det ikke sku fungere å bo der, så kan man flytte ned igjen.

Håper at jeg kan få en jobb der.

Jeg vet ikke hva det er jeg er redd for.. eller hva det er jeg tenker sånn på iforhold til å evt flytte til en liten plass ?

Mulig at det er pga at jeg har vært vant til å bo slik at jeg har alt rundt meg av butikker o.l, men det er jo ikke butikker og slikt som betyr noe.

Er vel også redd for at jeg ska bli ensom.. eneste jeg kjenner hvis jeg sku flytte er jo kjæresten min. Blir jo kjent med folk etterhvert.

Tror du at det å flytte og fått oss noe eget ville vært bra for oss ?

Jeg forstår redselen din for å bli ensom og litt uttafor. Det syns jeg du skal snakke med kjæresten din om før dere flytter. Be ham om å være flink til å introdusere deg til hans venner og andre bekjente. I tillegg blir du jo kjent med folk gjennom jobb eller andre aktiviteter. Som regel går det bedre enn vi tror på forhånd. Men det krever at du er litt aktiv i begynnelsen selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292946-kj%C3%A6resteforhold/#findComment-2357185
Del på andre sider

Nord-Norge er en landsdel der det er ganske lett å komme inn på folk. Skulle det skjære seg, går det jo an å flytte igjen.

Jeg tror absolutt det beste er at dere skaffer dere et sted å bo som dere begge er med på å velge og der ingen føler seg som "gjest". Ikke gunstig å bo hos den enses foreldre.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292946-kj%C3%A6resteforhold/#findComment-2357542
Del på andre sider

Å bo i samme hus som foreldrene sine med kjæresten er sjelden noe som fungerer.

Jeg er i samme situasjon som kjæresten din. Jeg bor et sted hvor kjæresten min kommer fra og lengter "hjem". Mitt råd er: Flytt! (Med mindre det krever at du dropper studiene dine, han bør ha tålmodighet til å vente på at du blir ferdig med dem.) Hvis det ikke fungerer, kan du alltid flytte tilbake. Han har prøvd å bo på ditt hjemsted, og jeg synes ikke du skal avvise å bo på hans hjemsted uten å ha prøvd det så lenge det ikke er noe som binder deg til stedet du bor nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292946-kj%C3%A6resteforhold/#findComment-2357694
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...