Gå til innhold

Hermetiske, hvite asparges

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg tilberede disse? Jeg har så utrolig lyst på noe snacks, men vet ikke om dette kan brukes til noe i den retningen?

Fortsetter under...

Gjest girasol
Skrevet

Det duger med majones som dipp... eller du kan dandere aspargesene på en tallerken sammen med tomatbåter og tunfisk f.eks.hvis du har noe sånt i huset.:)

Skrevet
  girasol skrev (På 4.12.2007 den 21.27):

Det duger med majones som dipp... eller du kan dandere aspargesene på en tallerken sammen med tomatbåter og tunfisk f.eks.hvis du har noe sånt i huset.:)

Takk for tips:)

Skrevet

Har du smakt det før? Hermetiske asparges?

Konsistensen er.. ubetalelig.. ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Er veldig glad i friske asparges, men liker overhodet ikke hermetiske asparges :/.

Skrevet
  blame skrev (På 4.12.2007 den 23.56):

Har du smakt det før? Hermetiske asparges?

Konsistensen er.. ubetalelig.. ;-)

Ja, jeg har smakt det og er enig i at konsistensen ikke er helt appetittlig, men godt er det lell ;-)

Annonse

Skrevet
  Elextra skrev (På 5.12.2007 den 7.20):

Er veldig glad i friske asparges, men liker overhodet ikke hermetiske asparges :/.

Friske asparges er best. Enig i det! Men igår var jeg så sugen på noe godt at da "tager man hva man haver" ;-)

Gjest Elextra
Skrevet
  togli skrev (På 5.12.2007 den 9.05):

Friske asparges er best. Enig i det! Men igår var jeg så sugen på noe godt at da "tager man hva man haver" ;-)

Skjønner det, men da ville jeg tatt noe helt annet enn disse bløte, vasne sakene de kaller hermetiske asparges :)

Skrevet
  Elextra skrev (På 5.12.2007 den 9.08):

Skjønner det, men da ville jeg tatt noe helt annet enn disse bløte, vasne sakene de kaller hermetiske asparges :)

Jammen jeg haaaaar ikke noe annet i skapet :-(((

Handledag imorgen skjønner du... Og jeg har forbudt gubben å kjøpe stratos selv om jeg maser.. Han er så sta altså!! *syt og klag*

Skrevet
  togli skrev (På 5.12.2007 den 9.05):

Ja, jeg har smakt det og er enig i at konsistensen ikke er helt appetittlig, men godt er det lell ;-)

Jeg kan faktisk finne på å bare spise hvite asparges direkte fra boksen:-) Trenger ikke noe tilbehør.

Skrevet
  morsan skrev (På 5.12.2007 den 9.16):

Jeg kan faktisk finne på å bare spise hvite asparges direkte fra boksen:-) Trenger ikke noe tilbehør.

Jeg også! Det er snadder :-)

Gjest Elextra
Skrevet
  togli skrev (På 5.12.2007 den 9.12):

Jammen jeg haaaaar ikke noe annet i skapet :-(((

Handledag imorgen skjønner du... Og jeg har forbudt gubben å kjøpe stratos selv om jeg maser.. Han er så sta altså!! *syt og klag*

Hehe, ok, og kan jo hende du liker dem bedre enn jeg :).

Skrevet
  Elextra skrev (På 5.12.2007 den 9.21):

Må bare få presisere at ferske grønne asparges er ti ganger så gode! Vi hadde det her en kveld - kokt forsiktig i 4-5 minutter med litt sukker og salt i vannet. Snadder! Snadder! Snadder!

Eneste aberet var at jeg fikk smekk på lanken av min kjære fordi aspargesene var produsert i Thailand! Snakk om langreist mat!

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet
  prust skrev (På 5.12.2007 den 9.28):

Må bare få presisere at ferske grønne asparges er ti ganger så gode! Vi hadde det her en kveld - kokt forsiktig i 4-5 minutter med litt sukker og salt i vannet. Snadder! Snadder! Snadder!

Eneste aberet var at jeg fikk smekk på lanken av min kjære fordi aspargesene var produsert i Thailand! Snakk om langreist mat!

Ja, ferske og hermetiske asparges kan ikke sammenlignes.

Jeg koker ferske grønne asparges bare to minutter og serverer dem rykende varme med smør og kvernet salt, evt. med revet parmesan. Snadder!

Skrevet
  prust skrev (På 5.12.2007 den 9.18):

Jeg også! Det er snadder :-)

Det er det! :-) Selv om jeg er heeeelt enig med deg i at ferske er mye, mye bedre.

Skrevet

De er tett opp mot ubrukelige til noe som helst. ;)

Ferske asparges er nydelig, men hermetiske er heslige,

synes

Skrevet
  morsan skrev (På 5.12.2007 den 9.16):

Hmm, kanskje jeg burde prøve det :)

Skrevet
  Elextra skrev (På 5.12.2007 den 9.21):

Jeg liker dem såpass godt at konsistensen er underordnet ;-)

Skrevet
  mariaflyfly skrev (På 5.12.2007 den 10.19):

De er tett opp mot ubrukelige til noe som helst. ;)

Ferske asparges er nydelig, men hermetiske er heslige,

synes

Jeg har opplevd å få hvite asparges til forrett før og det var nyyyydelig:)

Men enig med deg i at de grønne er kjempegode også:)

Gjest girasol
Skrevet
  togli skrev (På 4.12.2007 den 21.49):

Takk for tips:)

I Spania spiser mange asparges med majones som dipp, som en liten forrett mens man venter på middagen f.eks. :) Nå? Har du smakt eller? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...