Gå til innhold

Hermetiske, hvite asparges

Anbefalte innlegg

I Spania spiser mange asparges med majones som dipp, som en liten forrett mens man venter på middagen f.eks. :) Nå? Har du smakt eller? ;-)

Det høres godt ut. Jeg har ikke spist den ennå. Fikk svarene for sent igår, så da ble det skiver istedet. Jeg bør nok ta en smakebit nå:)

Fortsetter under...

De kan brukes på smørbrød med røkelaks og i aspargessuppe. Hvis du vil ha har jeg en enkel og god oppskrift på suppe.

Aspargessuppe er nydelig, men jeg har kun forsøkt posesuppevarianten. Har du en enkel oppskrift til meg, så tar jeg imot med takk:)

Aspargessuppe er nydelig, men jeg har kun forsøkt posesuppevarianten. Har du en enkel oppskrift til meg, så tar jeg imot med takk:)

250 gram asparges i passende store biter

7 dl til samen av asparteslake og buljong (vann+terning)

jevning av 1 dl melk+2 ss hvetemel

pepper

1 ss finklippet kruspersille

Kok opp buljong og aspargeslake. Rist sammen melk og mel til en jevning og rør inn i kraften. La suppen koke i ca. 5 minutter. Tilsett aspargesen og la den bli varm, smak til med pepper. Dryss kruspersille på ved servering. Server med flatbrød eller ferskt brød til.

Det er nok til to små porsjoner.

Hermetisk sopp kan brukes i stedet for og gi soppsuppe står det i oppskriften. Det har jeg riktignok ikke prøvd.

250 gram asparges i passende store biter

7 dl til samen av asparteslake og buljong (vann+terning)

jevning av 1 dl melk+2 ss hvetemel

pepper

1 ss finklippet kruspersille

Kok opp buljong og aspargeslake. Rist sammen melk og mel til en jevning og rør inn i kraften. La suppen koke i ca. 5 minutter. Tilsett aspargesen og la den bli varm, smak til med pepper. Dryss kruspersille på ved servering. Server med flatbrød eller ferskt brød til.

Det er nok til to små porsjoner.

Hermetisk sopp kan brukes i stedet for og gi soppsuppe står det i oppskriften. Det har jeg riktignok ikke prøvd.

Nam! Dette hørtes godt ut. Må prøve det en dag. Takk:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...