Gå til innhold

Kjøkkenmaskin i julegave til dama.Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest charfred11

Kanskje ikke den mest fantastiske gaven i verden, men hun har ønsket seg en slik lenge så.

Her er 3 forskjellige maskiner:

http://elkjeden.no/product.asp?dept_id=701&sku=68843&browser=

http://elkjeden.no/product.asp?dept_id=701&sku=68453&browser=

http://elkjeden.no/product.asp?dept_id=701&sku=69462&browser=

Noen som har erfaringer med noen av de forskjellige maskinene og kan anbefale en?

Tror jeg vil gå for den siste, men er veldig usikker...

Tusen takk for svar!

Fortsetter under...

Hvis ikke prisen er avgjørende, så hadde jeg definitivt gått for den i første linken din. Jeg virkelig, virkelig, virkelig ønsker meg en slik også i huset!

(Ut over det er jeg litt sær i forhold til det å få husting som personlig gave til bare meg, men det er jo en annen tråd. :-) Hvis du vet at dette er noe hun virkelig ønsker seg, så go for it!)

Jeg har ikke erfaring med noen av dem, men Kenwood skal jo være bra.

Men jeg la merke til at du kaller henne "dama", og det får meg til å mistenke at dere ikke er veldig etablerte. Det er liten vits i en stor kjøkkenmaskin hvis dere ikke er en stor familie. Man kan ikke lage eggedosis av to egg i en 6-liters bolle. Velg en mindre modell hvis hun ikke kommer til å lage mat i store porsjoner.

Annonse

Gjest Elextra

Jeg anbefaler den første. Har hatt den i 24 år og brukt den mye, aldri noe tull. Har en liten elektrisk håndmixer i tillegg som jeg bruker til pisking av 1/3 kremfløte etc. Lykke til.

Som en novise i kjøkkenmaskinuniverset spør jeg:

Hva bruker du egentlig kjøkkenmaskinen til - i tillegg til evt. brød- og bollebakst?

Gjest charfred11

Men jeg la merke til at du kaller henne "dama", og det får meg til å mistenke at dere ikke er veldig etablerte. Det er liten vits i en stor kjøkkenmaskin hvis dere ikke er en stor familie. Man kan ikke lage eggedosis av to egg i en 6-liters bolle. Velg en mindre modell hvis hun ikke kommer til å lage mat i store porsjoner.

Måtte smile da jeg leste din kommentar til at jeg kalte henne "dama". Er talemåten der jeg kommer fra. "Dama" mi og jeg er samborere på andre året sammen med hennes to døtre og vår første felles på vei.

Hun har ønsket seg en kjøkkenmaskin lenge og nå når det var tilbud tenkte jeg å slå til.

Annonse

En skikkelig kjøkkenmaskin varer i 30 år. Ingen vits i å kjøpe en underdimensjonert en bare for å bytte den ut om noen år når behovene blir større. Og man trenger ikke være mer enn to personer for å ønske å bake tre-fire brød i slengen og fryse ned - da er det kjekt med en maskin med stor bolle og skikkelig motor. Samme med ting som raspeballer, fiskekaker osv. som man gjerne lager i store porsjoner når man først lager det. Er man glad i å lage mat er en skikkelig kjøkkenmaskin flott å ha, uansett hvor stor familien er.

Tusen takk for alle svar. Har bestemt meg for å la økonomien avgjøre og går for den siste.

Den siste er en god maskin, men hvis prisen er viktig trenger du kanskje ikke velge varianten med stål-finish? Den finnes i hvitt også, som sannsynligvis er billigere.

Jeg har nr 3, og ja. dem er dritgod, hadde ikke klart meg uten.

MEN nr 2 er en ny modell av samme maskinen....

Jeg kjøpte den gamle for ett år siden, har lyst på det nye designet....Det er vel det det går på, det er jo derfor de prakker på den eldre masse utstyr..

Jeg har veldig lyst på en sånn som den nederste. Har ønsket meg det lenge.

Ulempen er hvis du skal blande mindre deiger, ikke mer flytende røre, da har den problemer med å få med seg det som er helt i bunnen. Den er i det hele tatt litt i største laget for mindre ting. Men har hun en liten håndmikser i tillegg ville jeg definitivt gått for den nederste. Den er ypperlig til brøddeig og annen gjærbakst.

Hvis den blir i største laget for hennes bruk ville jeg gått for den i midten.

Jeg har veldig lyst på en sånn som den nederste. Har ønsket meg det lenge.

Ulempen er hvis du skal blande mindre deiger, ikke mer flytende røre, da har den problemer med å få med seg det som er helt i bunnen. Den er i det hele tatt litt i største laget for mindre ting. Men har hun en liten håndmikser i tillegg ville jeg definitivt gått for den nederste. Den er ypperlig til brøddeig og annen gjærbakst.

Hvis den blir i største laget for hennes bruk ville jeg gått for den i midten.

Hvis den ikke får med seg det som ligger i bunnen er den feil justert. Det står i bruksanvisningen hvordan man skal justere den.

Som en novise i kjøkkenmaskinuniverset spør jeg:

Hva bruker du egentlig kjøkkenmaskinen til - i tillegg til evt. brød- og bollebakst?

Sukkerbrød og andre kaker, baker ofte langpannekaker og da er den store maskinen god å ha. Pisker krem ( hvis mere enn 1/3l.). Julebaksten. Sper karbonadedeigen (lager store porsjoner av gangen). Har hurtigmixer til å sette på toppen av maskinen og den brukes ofte til hakking av nøtter og smoothie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...