Gå til innhold

Brystreduksjon.

Anbefalte innlegg

Gjest Astri Elisabeth

Hei. Kvinne på 47 år, 178 høy og 97 kg. Har velig store og tunge bryster (str 90 F). Har hakk i skuldrene (skjellettet) etter årelang "oppheising" av brystene. Lege og kiropraktor mener at mine nakke/skulder/hode-plager skyldes brystene, MEN jeg får ikke dekket operasjon siden jeg har en for høy BMI. Jeg er i meget god fysisk form, men det er jo ikke alle som har perfekt BMI av den grunn.... Er det virkelig slik at siden jeg ikke klarer å slanke meg, så kan jeg "ha det så godt" ? Kan jeg foreta reduksjonen på privatklinikk selv om jeg ikke har riktig BMI? - og hvor mye koster evt det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293019-brystreduksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lykke til

Du kan jo høre med en privat klinikk, om de vil kunne operere deg, og hva det vil koste.

Når det gjelder krav (vekt, røyking osv) som stilles til pasienten før operasjon, så har jo det mer med sansynligheten for et vellykket resultat, enn en "du kan ha det så godt"-tankegang. ;-)

Så det du bør be om, er et program med oppfølging fra legen, som kan hjelpe deg ned i en vekt som sannsynliggjør et godt resultat for brystreduskjonen. Den siste "finpussen" av vekten er selvsagt lettere å få til _etter_ operasjonen, det er mye lettere å være fysisk aktiv når en ikke har de tunge brystene å dra på, i tillegg til at du forhåpentligvis blir kvitt muskel- og skjelettsmertene som den ekstra tyngden foran gir deg.

Men store endringer (opp eller ned) av kroppsvekt _etter_ en brystreduskjon (eller forstørring) anbefales ikke, det er ofte med på å ødelegge et godt resultat.

Så selv om en privat klinikk (som tjener penger på deg), ikke fraråder operasjon på en med nokså høy BMI, betyr ikke det at resultatet ikke vil kunne bli mye bedre hvis du får hjelp til å redusere kroppsvekten _før_ operasjonen.

Jeg vet at det er vanskelig, men med god og proff hjelp får mange det til. Å sende en pasient hjem med beskjed om å slanke seg, uten videre hjelp eller oppfølging, er dårlig pasientbehandling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293019-brystreduksjon/#findComment-2357062
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...