Gå til innhold

Bryster

Anbefalte innlegg

Gjest Pappesken

Hei! Etter fødsel har jeg fått problemer med brystvortene.Og man mener at det dreier seg om nedsatt blodtilførsel/ødelagt nerve (begge bryster. raynauds syndrom?).Etter ca en time med Bh eller div annen beskyttelse blir det forferdelig vondt brenning/svie.Jo lenger noe har vært i kontakt med brystvortene jo lenger varer smertene. Uten Bh går det greit, men da blir brystvortene såre og irriterte. Brystenes form er slik at div beskyttelse, skjell, tesil, brystbeskyttelse (jeg har prøvd alt) og andre ting kommer borti brystvorten. Jeg har ikke fått undersøkt dette, men fått beskjed om at det vil gå seg til og at jeg må skjerme brystvortene, unngå koffein og mulig prøve adalt. Jeg må nå gå med en stor pappeske på brystene, for det er det eneste som skjermer, og det er ganske begrensende. Jeg blir helt invalidisert av dette, og lurer på om dette er noe som kan løses ved hjelp av mikrokirurgi eller på annen måte. Det er faktisk så ille at jeg har lyst til å bare fjerne brystene.Håper du kan hjelpe meg da jeg begynner å bli ganske sliten av dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293062-bryster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

Deet finnes neppe noen kirurgisk behandling av dette. Jeg vil forelå at du får fastlegen til å sette marcain (langtidsvirkende lokalbedøvelse) i brystvortene. Det er mulig at du kan bryte en "ond sirkel" ved å gi dem smertefrihet 1/2- 1 døgn. Dette kan kanskje være en begynnelse. Jeg går ut fra at det ikke dreier seg om betennelse. I såfall må den behnadles.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293062-bryster/#findComment-2363949
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...