Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er vanlig at man pynter ungene, men er det ikke like vanlig at man pynter seg selv?

Jeg skrev i en annen tråd her at jeg gleder meg til å bruke bunaden til jul (den har vært for liten i flere år) og mange sier det er i overkant pyntet til jul.

Hos oss har det alltid vært tradisjon at den som har bunad har den på seg på julaften. Hva pleier dere å ha på da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293132-hva-har-du-p%C3%A5-deg-p%C3%A5-julaften/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Lillemus

9

• Dorthe

9

• meg__123!

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest pærebrus875

Jeg syns det er et fint plagg til pynt, så hvorfor ikke.

Mange bruker jo bare bunaden til konfirmasjonen sin og 17 mai-er i årene etterpå... man slipper jo å kjøpe noe nytt hele tida, i verste fall sy inn/ut bunaden (noe en bestemor eller lignende sikker kan gjøre, så blir det gratis). Man har jo mer penger igjen på å bruke på andre ting, eller spare dem, heller enn nye klær "igjen".

Jeg kunne sikkert gått i bunad selv på julaften bare for å slippe stresset med å finne en fin kjole eller lignende og så finne rett størrelse til en ok pris...

Vi pynter oss, ja. Men har ikke vært tradisjon å bruke bunad annet enn det året vi var i kirken på julaften. Vet ikke helt hvorfor jeg ikke bruker bunad, men det kan være fordi jeg er den eneste som har passet min og det da bare har blitt slik at vi har valgt noe annet.Jeg er veldig glad i bunaden min, så egentlig er det bare tull at jeg ikke bruker den!

Vi pynter oss med kjoler og dress og ingenting spares på når det kommer til pynting, nei! Hehe.. det er festkvelden dette! ( I tillegg til nyttårsaften da)

Annonse

Gjest innlands-mamma

Jeg bor på østlandet. Kjenner ikke en sjel som ville vurdert å bruke bunad på juleaften ;-)

Damer jeg kjenner, bruker skjørt/bluse eller en pen bukse. Vi går ikke i ola-bukse, men er nok nærmere den enn bunad igrunn..

Har pynta ungene i bunadaktige klær da de var små da, og de pynter seg vel med det fineste de har fortsatt, unntatt altså - bunad!

Vi pynter oss, ja. Men har ikke vært tradisjon å bruke bunad annet enn det året vi var i kirken på julaften. Vet ikke helt hvorfor jeg ikke bruker bunad, men det kan være fordi jeg er den eneste som har passet min og det da bare har blitt slik at vi har valgt noe annet.Jeg er veldig glad i bunaden min, så egentlig er det bare tull at jeg ikke bruker den!

Vi pynter oss med kjoler og dress og ingenting spares på når det kommer til pynting, nei! Hehe.. det er festkvelden dette! ( I tillegg til nyttårsaften da)

Vi skal i et annet selskap på nyttårsaften ser det ut til, familieselskap det også forsåvdit. Er usikker på om det blir bunad da og... Den er jo god og varm å ha utendørs da forsåvidt. :o)

tzatziki1365380058

Jeg bor på østlandet. Kjenner ikke en sjel som ville vurdert å bruke bunad på juleaften ;-)

Damer jeg kjenner, bruker skjørt/bluse eller en pen bukse. Vi går ikke i ola-bukse, men er nok nærmere den enn bunad igrunn..

Har pynta ungene i bunadaktige klær da de var små da, og de pynter seg vel med det fineste de har fortsatt, unntatt altså - bunad!

Jeg bor også på Østlandet, og kjenner flere som bruker bunad til jul! Jeg har gjort det selv også.

For meg er julaften og nyttårsaften årets ultimate pynte-seg-dager, selv om stilen er temmelig forskjellig på de to dagene.

Skjørt og bluse-liknende klær bruker jeg de andre juledagene. Her er det pynting hver dag :)

Vi pynter oss med det fineste vi har, ja, både barn og voksne. Jeg har brukt bunaden flere år, men ikke alltid, det kommer nok litt an på hvor vi er og hva de andre har på seg. De årene jeg hadde bunad til begge guttene, syntes jeg det var fint at jeg hadde min også. I år vet jeg ikke helt hva jeg skal ha på, spør vel svigerinnen min hva hun skal, tenker jeg.

Jeg hadde bunad før, men etter at det var meg som blei stående på kjøkkenet, forsto jeg hvorfor mamma aldri ville bruke bunaden sin på julaften. ;)

Jeg pynter meg sånn passe. Orker ikke så mye styr, og liker ikke å stæsje meg.

Jeg har hørt om folk som bruker bunad på julaften, men tror det er heller sjelden her vi bor.

Jeg kler meg i kjole/skjørt, akkurat som døtrene mine. For meg er det viktig at kjolen/skjørtet er behagelig å ha på fordi julaften krever matlaging, spising, rydding av bordet, gaveoppåpning osv... I år har jeg på en sort, enkel og litt kort kjole i et mykt stoff. Sorte sko og sort strømpebukse, så pynter jeg heller opp med et stort smykke e.l.

Jentene skal ha julerøde kjoler :)

Jeg har hørt om folk som bruker bunad på julaften, men tror det er heller sjelden her vi bor.

Jeg kler meg i kjole/skjørt, akkurat som døtrene mine. For meg er det viktig at kjolen/skjørtet er behagelig å ha på fordi julaften krever matlaging, spising, rydding av bordet, gaveoppåpning osv... I år har jeg på en sort, enkel og litt kort kjole i et mykt stoff. Sorte sko og sort strømpebukse, så pynter jeg heller opp med et stort smykke e.l.

Jentene skal ha julerøde kjoler :)

''Jentene skal ha julerøde kjoler :)''

Det skal også jenta i vår familie ha på seg! ;-)

Annonse

Jeg har en lang, knallrød kjole som bare er å trekke over hodet og den har jeg brukt til jul i mange år. Den var kjekk før da vi var mange og jeg rakk akkurat å tre den over hodet før gjestene kom. Ikke noe særlig å lage mat i finstasen og siden maten skal være varm og spises klokka 17 så har man ikke akkurat tid til å pynte seg. Men kjolen er fin den :o)

''Jentene skal ha julerøde kjoler :)''

Det skal også jenta i vår familie ha på seg! ;-)

Syvåringen og treåringen fant favorittkjolene sine på Exit. Skikkelig røde med masse kapper i chiffong nedover hele kjolen. Hvite bluser og hvite strømpebukser, så blir de så søte atte :)

Tiåringen fant en knall rød kjole på KappAhl. Korte Chiffongermer, masse strassaktige sølvbiter langs hele magen. Lekker:)

Jeg har en lang, knallrød kjole som bare er å trekke over hodet og den har jeg brukt til jul i mange år. Den var kjekk før da vi var mange og jeg rakk akkurat å tre den over hodet før gjestene kom. Ikke noe særlig å lage mat i finstasen og siden maten skal være varm og spises klokka 17 så har man ikke akkurat tid til å pynte seg. Men kjolen er fin den :o)

Jeg har også en sånn finkjole, men ulempen med å gå ned i vekt er at den nå ikke sitter noe fint på meg. :o) Men jeg tar den nok med utover for å ha den senere i jula.

Syvåringen og treåringen fant favorittkjolene sine på Exit. Skikkelig røde med masse kapper i chiffong nedover hele kjolen. Hvite bluser og hvite strømpebukser, så blir de så søte atte :)

Tiåringen fant en knall rød kjole på KappAhl. Korte Chiffongermer, masse strassaktige sølvbiter langs hele magen. Lekker:)

Snuppa mi har en rød chenille(?)-kjole (sånn som ser ut som speilfløyel) med lange ermer, hvit strømpebukse med bittesmå sølvdiamanter på, svarte sko med sølvdiamanter og så tror jeg at jeg har en hvit blondekrage som min mor heklet til meg en gang. Poden blir kveldens strammeste kar i dress - hvit skjorte, bukser, vest, slips og jakke! Regner med at jakken blir kastet ganske fort da. :o)

''Hvite bluser og hvite strømpebukser, så blir de så søte atte :)''

*S*

Jeg satser på svarte strømper til, da, og uten bluse under;-)

Jeg bruker forkle! :-) Et pent juleforkle smårutet i rødt og hvitt:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...