Gå til innhold

Kirka på julaften?

Anbefalte innlegg

Gjest rullekanin

Siden vi er så godt i gang med alle disse "hva gjør dere i jula" trådene, så fortsetter jeg med en ny;o)

Går dere i kirken på julaften?

Det gjør vi og vi har alltis gjort det. Ser ikke helt for meg julaften uten kirken. I kirka her arrangeres det 3 eller 4 Gudstjenester og det er stappfullt på alle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293177-kirka-p%C3%A5-julaften/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

10

• hidi, the scorpion

7

• morsan

4

• Helmi

1

Annonse

Som barn var vi alltid i kirken på julaften og det var nydelig og høytidsstemt. Som voksen har vi vært noen ganger, men det blir lengre mellom hver gang, dessverre. :o(

Jada, jeg er sikkert hyklersk så det holder, men det _er_ koselig å gå i kirken på julaften selv om jeg ikke gjør det ellers i året! Kjærestens familie har ingen tradisjon med kirkegang på julaften, men jeg skulle gjerne hatt ham med meg på det. Kanskje til neste år, da er ikke vi vertskap så da har vi bedre tid.

Min familie har alltid gjort det, mens mannens ikke har den tradisjonen. I år feirer vi med svigers, så da blir det neppe kirkegang. Men så har vi et par gamle/syke familiemedlemmer vi skal besøke på formiddagen også, så vi ville nok ikke rukket kirken uansett.

Gjest rullekanin

Som barn var vi alltid i kirken på julaften og det var nydelig og høytidsstemt. Som voksen har vi vært noen ganger, men det blir lengre mellom hver gang, dessverre. :o(

Jada, jeg er sikkert hyklersk så det holder, men det _er_ koselig å gå i kirken på julaften selv om jeg ikke gjør det ellers i året! Kjærestens familie har ingen tradisjon med kirkegang på julaften, men jeg skulle gjerne hatt ham med meg på det. Kanskje til neste år, da er ikke vi vertskap så da har vi bedre tid.

Syns ikke det er hyklersk i det heletatt jeg, Kirken er jo for alle

Annonse

Gjest sola mi

Våre barn synger i kor som opptrer på familiegudstjenesten i kirken. Det er to gudstjenester. Den første kommer de fleste familier med barn som får lov til å løpe frem og tilbake i midtgangen og ha det gøy. På den andre er det litt mer høytidelig for dem som ønsker mer ro.

Det er et must med kirke på julaften. Den girer oss ned flere hakk og vi er avslappede og glade når vi går ut etter gudstjenesten. Da har julen begynt!

Nei, jeg går ikke i kirken på julaften. Og ikke ellers i året heller. Men mange av de andre i familien går i kirken så da er jeg hjemme og passer ribba. :-)

Men da jeg var yngre og gikk i skolekoret sang vi alltid i kirka på juleaften. Det var kjempekoselig det. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...