Gå til innhold

Til dere som røyker sammen med barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• Flaxseed

7

• Bookworm

6

• hidi, the scorpion

4

Annonse

Først må jeg bare si jeg (såklart) ikke støtter Flaxseed's bombastiske utsagt...

Men. Dette syns jeg ikke kan aksepteres. Det burde ikke være noe problem i å gå utendørs å blåse litt der.

Nei, det hadde kanskje ikke vært det hvis jeg kunne gå.

Hm. Jeg beklager. Jeg visste ingenting om det.

Men har du forsøkt med skrå?

Jada, jeg snuser også jeg og røyker stort sett bare på et rom i leiligheten, men det er ikke til å unngå at det blir røkt i stua innimellom. Og jeg har en strømregning som ikke ligner noen ting fordi jeg fryser mye fordi jeg mangler temperaturkontroll og vindu på stua står åpent hele tiden.

Man får ikke KOLS av passiv røyking. Hvis noen får KOLS her så er det meg, ikke ungen.

Herrgud, slo du hodet også da du brakk ryggen?

Å røyke passivt vil si at man puster inn luft som er forurenset av tobakksrøyk. Ved passiv røyking utsettes man for de samme stoffene som ved aktiv røyking, og kan få i seg like mye av mange av de helseskadelige stoffene som om man hadde røykt flere sigaretter selv.

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320655

Annonse

Herrgud, slo du hodet også da du brakk ryggen?

Å røyke passivt vil si at man puster inn luft som er forurenset av tobakksrøyk. Ved passiv røyking utsettes man for de samme stoffene som ved aktiv røyking, og kan få i seg like mye av mange av de helseskadelige stoffene som om man hadde røykt flere sigaretter selv.

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320655

Jeg vet det meste om KOLS for faren min hadde det og forresten så var det ikke meningen å sende innlegget men så trykket jeg på feil knapp.

Men du burde kanskje lære deg å ta litt hensyn til andre du også, det ser ut til at ikke du heller er like flink bestandig til å ta hensyn eller å skjønne at noen ting kan man ikke forandre på.

Jeg vet det meste om KOLS for faren min hadde det og forresten så var det ikke meningen å sende innlegget men så trykket jeg på feil knapp.

Men du burde kanskje lære deg å ta litt hensyn til andre du også, det ser ut til at ikke du heller er like flink bestandig til å ta hensyn eller å skjønne at noen ting kan man ikke forandre på.

Jeg forstår, men man trenger ikke å utsette barn for passiv røyking i det hele tatt. Har man barn setter man de foran sine egne behov.

Jeg har aldri røyka selv, så jeg vet ikke helt hva jeg snakker om. Jeg trodde man kunne greie seg bra bare man fikk tilskudd av nikotin (via andre "medier").

Det med passiv røyking er det ganske stor enighet om da... at det er skadelig...

Vokste opp med to foreldre som var storrøykere så jeg vet alt om hvor ubehagelig det er å bli utsatt for passiv røyking.

Jeg forstår, men man trenger ikke å utsette barn for passiv røyking i det hele tatt. Har man barn setter man de foran sine egne behov.

Vet du at nikotinabstinenser kan verre enn heroinabstinenser? Faren min sluttet å røyke i sju år og de ga seg ikke heller, han mistet aldri suget.

Jeg har aldri røyka selv, så jeg vet ikke helt hva jeg snakker om. Jeg trodde man kunne greie seg bra bare man fikk tilskudd av nikotin (via andre "medier").

Det med passiv røyking er det ganske stor enighet om da... at det er skadelig...

Jeg vet det men jeg klarer ikke å slutte. Jeg kjeder stort sett vettet av meg hele tida og da kjederøyker jeg.

Jeg tror dette med abstinenser er veldig individuelt ja... tror ikke det handler så mye om viljestyrke/motivasjon/håp som det handler om i hvilken grad du er disponert for å være avhengig av akkurat den "tingen" (tobakk, narkotika, alkohol, sukker).

Dattera mi måtte ha røykeplaster for å slutte og snuse etter et halvt år fordi hun fikk så abstinenser. Og jeg har prøvd noen ganger så jeg vet hvor ille det kan være. Og man blir sur og grinete og røyksugen når man ser alle andre som røyker.

Vet du at nikotinabstinenser kan verre enn heroinabstinenser? Faren min sluttet å røyke i sju år og de ga seg ikke heller, han mistet aldri suget.

Det tror jeg må være veldig individuelt. Min mor sluttet å røyke da hun fikk brystkreft, hun brukte røykeplaster i begynnelse, men sluttet raskt med det og hun sa det ikke var noe problem i det hele tatt. Merkelig nok. Hun hadde storrøykt i over 40 år og fikk nesten mord i blikket om noen våget å kritisere røyken hennes eller nevne at det kanskje hadde vært en ide å slutte...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...