Gå til innhold

Vet du hva en bowlerhatt er?

Anbefalte innlegg

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197043180' post='3742626]

*hahaha*

Det var Panamahatten jeg ikke skjønte helt. Så for meg en stråhatt, i det minste. :)

''Så for meg en stråhatt, i det minste. :)''

LOL, det ER da en slags stråhatt!!! ;-)

hentet fra Wikipedia:

"A Panama hat or just Panama is a traditional brimmed hat that is made from the plaited leaves of the panama-hat palm (Carludovica palmata). Despite the name, genuine Panama hats are made in Ecuador, not Panama. "

"Glorified during the 19th century, the panama has since been considered the prince of straw hats. "

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

24

• Lotte :o)

5

• Dorthe

3

• Lillemus

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

''Så for meg en stråhatt, i det minste. :)''

LOL, det ER da en slags stråhatt!!! ;-)

hentet fra Wikipedia:

"A Panama hat or just Panama is a traditional brimmed hat that is made from the plaited leaves of the panama-hat palm (Carludovica palmata). Despite the name, genuine Panama hats are made in Ecuador, not Panama. "

"Glorified during the 19th century, the panama has since been considered the prince of straw hats. "

Ja, jeg mente jo at jeg var inne på noe - og det vat jeg jo. Sjekka seff med linken da.

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197050036' post='3742746]

Ja, jeg mente jo at jeg var inne på noe - og det vat jeg jo. Sjekka seff med linken da.

Åja, he he, da misforstod jeg deg! :-) Trodde du sa at du hadde sett for deg en stråhatt og ikke det som bildet av Mr Bond viste...;-)

Men skjønte den nå;-)

Gjest Elextra

Halterneck-topper er ikke pent. Så det så.

Dessuten har jeg såpass til pupper at jeg ikke kan bruke halterneck-bh fordi det legger all tyngden på nakken og det gir smerter. Stroppeløs bh fant jeg for første gang i fjor.

Joda - det er pent på dem som kler det.

Men det gjelder ikke meg, ikke fordi jeg har så voldsomme bryster, men snarere fordi jeg ikke har rette nok skuldre :/

Annonse

Selvsagt har jeg hørt om bowlerhatt! Det tror jeg at jeg har kjent til siden jeg var ganske liten.

Ja, jeg har heller intet spesifikt minne om at det en gang gikk opp for meg hva det var - det bare går inn i den store potten med kunnskap fra langt tilbake i tiden...;-)

Annonse

Selvfølgelig. Også kjent som "skalk". Farfaren min brukte alltid sånn hatt.

Min farfar brukte også hatt - men den var mer trekantet, hvis en så den ovenfra. Hvva heter sånn hat tro?

Den var i tykt stoff om vinteren og i strå (?) om sommeren.

Det trodde jeg også! ;-) Ihvertfall alle over ca 12 år!

Kanskje vi begynner å bli gamle. Jeg er ikke sikker på om dattera mi på 22 vet det. Det skal jeg jammen spørre om neste gang jeg ser henne. Så vet hun det til neste gang noen nevner ordet :o)

Min farfar brukte også hatt - men den var mer trekantet, hvis en så den ovenfra. Hvva heter sånn hat tro?

Den var i tykt stoff om vinteren og i strå (?) om sommeren.

Redaktør med to hatter.

http://www.journalisten.no/story/49943

eller:

Holm hattebutikken

http://www.hattebutikken.no/

Kanskje vi begynner å bli gamle. Jeg er ikke sikker på om dattera mi på 22 vet det. Det skal jeg jammen spørre om neste gang jeg ser henne. Så vet hun det til neste gang noen nevner ordet :o)

He he, ja det kan hende. Men vedkommende som jeg viser til er 44 år!! ;-)

Redaktør med to hatter.

http://www.journalisten.no/story/49943

eller:

Holm hattebutikken

http://www.hattebutikken.no/

Hmmmm - her var det mange typer hatter! Men jeg fant faktisk ikke farfars hatt her!

Liknet kanskje mest på city walker - men ikke helt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...