Gjest tja, hva skal en si? Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg har vært sammen med en fantastisk mann på 23 år, selv blir jeg snart 28. Jeg har en sønn på snart 3 år, og hadde ikke vært singel lenge før vi møttes, og ble fort sammen. Virker som om vi har vært sammen i et år minst, men har kun vært sammen i litt over to mnd. Han har møtt sønnen min mange ganger, men vi er ikke "kjærester" når han er tilstede. Han overnattet i natt for første gang da sønnen sov hos meg, men på sofaen. Jeg har dobbeltseng på barnerommet. De trives godt i lag. Han har skilte foreldre, og har foralt sin far at jeg har barn, og faren støtter han sier han sa han vil dette. Men hn har ikke fortalt moren det ennå, han bor forøvrig med henne med en periode da han venter på leilighet. Nå er jeg bedt på middag dit i romjula, men jeg synes det er litt vanskelig å være den "gamle" dama med barn som har kapra hennes unge sønn. Vil ikke møte henne før han forteller det. Kan bli svært pinlig. Jeg kommer ikke til å skjule min største stolthet, nemlig sønnen min. Jeg har hovedomsorgen for sønnen min, og kjæresten er her så og si hver kveld, men overnatter ikke som sagt når sønnen min er her. men vi spiser middag sammen og er sammen før leggetid. Moren ringte en gang før sønnen min hadde lagt seg og da spurte hun om det var barn her siden hun hørte han i bakgrunnen, og kjæresten svarte bare "ja". Siden har hun ikke spurt mer om det, men de snakker ikke særlig sammen lenger, siden han nesten aldri er hjemme. Og han sier hun virker sur. Hvorfor vil han ikke si det? Kan det være at hun skjønte at jeg hadde barn og er sur fordet? Eller kan det være at hun venter på at han skal fortelle det? jeg ville selv blitt såret som mor hvis jeg hadde opplevd det samme, og sønnen min ikke hadde fortalt det. Et barn er ikke bare en bagatell. Hva tenker dere om saken? Eller er det jeg som tenker for mye? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293362-nytt-forhold-med-yngre-mann-jeg-har-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Mine svigerforeldre tok imot meg og mine to barn med åpne armer, men vi er en del eldre enn dere da. Jeg kan faktisk skjønne at en mor ikke ønsker for sin sønn at han skal finne en kvinne som alt har barn når han er så ung som 23 år! Spesielt når han fremdeles bor hjemme... Men hun burde selvfølgelig ta seg sammen og ikke på noen måte vise at hun føler dette, men gi deg en real sjanse til å gi et godt inntrykk. Men poenget mitt er altså at jeg skjønner reaksjonen hennes på et vis... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293362-nytt-forhold-med-yngre-mann-jeg-har-barn/#findComment-2361432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg kan forstå at både moren og din kjære _i utgangspunktet_ ikke synes det er en ideell situasjon at du har barn. Ikke dermed sagt at det er et problem, men idealsituasjonen hadde nok - hvertfall i utgangspunktet - vært annerledes. Tror ikke det behøver å bety noe særlig at han kvier seg litt for å fortelle om barnet til moren sin, akkurat det behøver ikke stikke særlig dypt. Både du og din kjære er voksne, og jeg synes dere må klare å heve dere over hva moren hans måtte mene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293362-nytt-forhold-med-yngre-mann-jeg-har-barn/#findComment-2363444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg tror kanskje du tenker litt for mye akkurat nå, og bekymrer deg litt unødig. Forholdet deres har bare vart i 2 måneder. Så det er kanskje ikke så rart om han ikke har fortalt "hele verden" om deg og din sønn ennå? Og kanskje han vet at moren er av den typen som legger seg opp i ting, og at han derfor er litt tilbakeholden ovenfor henne? Det trenger ihvertfall ikke bety at han skammer seg over deg og sønnen din! Han trenger kanskje tid selv før han blir sikker på hva han vil, og om forholdet vil vare. Og at moren hans virker "sur" trenger ikke å ha noe å gjøre med det faktum at du har barn. Det kan faktisk dreie seg om helt andre ting! Noen mødre føler uansett litt sjalusi når sønnene deres finner seg kjærester, og hun dermed ikke lenger er "kvinnen i hans liv" -Eller kanskje hun irriterer seg over at han plutselig er lite hjemme, og bidrar lite på hjemmefronten? Det er jo et svært vanlig konflikt mellom foreldre og "voksne barn" at barna oppfører seg som de bor på hotell. Kommer og går som de vil. Sier ikke hvor de er. Bidrar lite med både husarbeid og økonomi selvom de forventer faciliteter som mat og rene klær. Så kanskje er hun "dritt lei" av ham, og ser frem til han skal flytte? Hvis hun er en noenlunde oppegående dame i dagens moderne samfunn, så synes jeg det er rart om det skulle være en "big deal" for henne at sønnen finner en litt eldre kjæreste med barn fra før. Jeg synes ærlig talt ikke at 5 års aldersforskjell er så mye. Og med tanke på at du kun har ett barn, og har flere år igjen hvor du evt. kan få flere, så er det ingen hindringer i veien for at du kan etablere en familie med kjæresten din engang. Du bør vel bare spørre kjæresten din rett ut om hvorfor han ikke har fortalt henne om din sønn? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293362-nytt-forhold-med-yngre-mann-jeg-har-barn/#findComment-2363732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.