Gå til innhold

Hud problemer.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

Du, ha nå litt tålmodighet med dem som ikke skriver så perfekt som oss ;-)

Er jo veldig greit å prøve og skrive rett da, jo mer rett man skriver jo lettere er det jo å hjelpe en person...

marvinjay, vinteren kan lett gi tørr hud som flasser og klør, og spesielt om du ikke er fra Norge?, og ikke er vant med den tørre luften som er her, spesielt inne i landet (jeg merket stor forskjell fra å på vestlandet til å flytte til østlandet..).

Gå på apotek eller parfymebutikk og spørr om de har fuktighetskrem, det hjelper ihvertfall litt på samboeren min, han flasser en del i pannen nå. Slutter å flasse en dag eller to om jeg smører ham litt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293411-hud-problemer/#findComment-2361398
Del på andre sider

Annonse

Er jo veldig greit å prøve og skrive rett da, jo mer rett man skriver jo lettere er det jo å hjelpe en person...

marvinjay, vinteren kan lett gi tørr hud som flasser og klør, og spesielt om du ikke er fra Norge?, og ikke er vant med den tørre luften som er her, spesielt inne i landet (jeg merket stor forskjell fra å på vestlandet til å flytte til østlandet..).

Gå på apotek eller parfymebutikk og spørr om de har fuktighetskrem, det hjelper ihvertfall litt på samboeren min, han flasser en del i pannen nå. Slutter å flasse en dag eller to om jeg smører ham litt.

"Er jo veldig greit å prøve og skrive rett da, jo mer rett man skriver jo lettere er det jo å hjelpe en person... "

Selvsagt, men innskriver er åpenbart ikke norsk. Slikt må man ha toleranse for.

Men Geir og jeg konkurrerer i å skrive mest mulig korrekt, derfor kommentar til ham. ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293411-hud-problemer/#findComment-2361463
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Det MÅ da være en forutsetning at skal man kommunisere så må man snakke på et språk folk flest forstår!

Helt enig! man får ikke hjelp om man bare skriver "rør". Da får man heller bruke stavekontroll eller få noen til å skrive for seg. Gjelder både nordmenn og de som ikke er så stødige i norsk ennå.

F eks som her må vi stille mange spørsmål før vi i det hele tatt forstår førstespørsmålet. Hadde vi sluppet det, så ville jo marvinjay fått svar fra første person som leste her. Og dermed fått hjelp raskere.

Er også utrolig vanskelig å hjelpe noen når man er usikre, så er en del også så uforskammede at de blir sinna og skrive ufine svar tilbake, fordi man svarer dem "feil"... da får man jo lære seg å skrive litt bedre fra starten av så folk slipper å tolke feil og svare dem feil da?

Bare noen tanker fra meg, om noen mener det er slemt å kommentere rettskrivingen her. Men i verste fall, på et helseforum, om dette var snakk om medisiner og vi ikke forsto bæret og svarte slik vi tolket det, så kunne man jo svart noe som ville blitt livsfarlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293411-hud-problemer/#findComment-2361775
Del på andre sider

Gjest anonymes

Helt enig! man får ikke hjelp om man bare skriver "rør". Da får man heller bruke stavekontroll eller få noen til å skrive for seg. Gjelder både nordmenn og de som ikke er så stødige i norsk ennå.

F eks som her må vi stille mange spørsmål før vi i det hele tatt forstår førstespørsmålet. Hadde vi sluppet det, så ville jo marvinjay fått svar fra første person som leste her. Og dermed fått hjelp raskere.

Er også utrolig vanskelig å hjelpe noen når man er usikre, så er en del også så uforskammede at de blir sinna og skrive ufine svar tilbake, fordi man svarer dem "feil"... da får man jo lære seg å skrive litt bedre fra starten av så folk slipper å tolke feil og svare dem feil da?

Bare noen tanker fra meg, om noen mener det er slemt å kommentere rettskrivingen her. Men i verste fall, på et helseforum, om dette var snakk om medisiner og vi ikke forsto bæret og svarte slik vi tolket det, så kunne man jo svart noe som ville blitt livsfarlig.

Kunne ikke være mer enig ;))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293411-hud-problemer/#findComment-2361778
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...