Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Med førstemann viste menstermin 12. februar, mens ul-terminen viste 27. februar.

Han ble født 20. februar, og kom altså til verden midt i mellom, som jeg selv trodde var mest riktig.

Så jeg vet faktisk ikke hvilken jeg stoler mest på, selvom jeg fikk beskjed på ul om at det var ul-terminen jeg skulle forholde meg til.

Mitt råd blir vel å følge magefølelsen. :)

Har nå menstermin 15. mai, og skal på ul denne uka. Blir spennende å se hvor stor spriket mellom termindatoene blir denne gangen.

Er det stor forskjell hos deg, eller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293462-mens-eller-ul-termin/#findComment-2363137
Del på andre sider

Med førstemann viste menstermin 12. februar, mens ul-terminen viste 27. februar.

Han ble født 20. februar, og kom altså til verden midt i mellom, som jeg selv trodde var mest riktig.

Så jeg vet faktisk ikke hvilken jeg stoler mest på, selvom jeg fikk beskjed på ul om at det var ul-terminen jeg skulle forholde meg til.

Mitt råd blir vel å følge magefølelsen. :)

Har nå menstermin 15. mai, og skal på ul denne uka. Blir spennende å se hvor stor spriket mellom termindatoene blir denne gangen.

Er det stor forskjell hos deg, eller?

Ok, takk for svar,,,=) nei, bare en uke her;) du må gi beskjed hva den nye datoen ble! Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293462-mens-eller-ul-termin/#findComment-2363223
Del på andre sider

jeg visste nyaktig siste mens.

på min første sjekk fikk jeg 12 oktober, det synes jeg hørtes litt vel tidlig ut. så fikk jeg 19, (da jeg var på ul i uke 9) den virket mer riktig for min del. deretter var jeg til lege igjen og fikk 15, som ble min endelige termin dato. selv regnet jeg ut og følte på meg at mellom 20-24 ville være mer riktig. i uke 27 gikk jeg på 3D UL, jordmoren der sa 24, men jeg skulle ikke gå utifra den fordi da hadde fosteret blitt så stort...

lille gullet kom 25 :)

jeg synes legene regner ut på litt "feil" måte. de tar jo første mens dag i siste mens. men unfangelsen skjer jo ikke da. det vet jo alle. forstår ikke hvorfor de ikke bare teller ett par dager frem. :P

men men

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293462-mens-eller-ul-termin/#findComment-2363875
Del på andre sider

på min første sjekk fikk jeg 12 oktober, det synes jeg hørtes litt vel tidlig ut. så fikk jeg 19, (da jeg var på ul i uke 9) den virket mer riktig for min del. deretter var jeg til lege igjen og fikk 15, som ble min endelige termin dato. selv regnet jeg ut og følte på meg at mellom 20-24 ville være mer riktig. i uke 27 gikk jeg på 3D UL, jordmoren der sa 24, men jeg skulle ikke gå utifra den fordi da hadde fosteret blitt så stort...

jeg synes legene regner ut på litt "feil" måte. de tar jo første mens dag i siste mens. men unfangelsen skjer jo ikke da. det vet jo alle. forstår ikke hvorfor de ikke bare teller ett par dager frem. :P

men men

''jeg synes legene regner ut på litt "feil" måte. de tar jo første mens dag i siste mens. men unfangelsen skjer jo ikke da. det vet jo alle. forstår ikke hvorfor de ikke bare teller ett par dager frem.''

Det er fordi de fleste vet når de hadde mensen sist, men de færreste vet når de hadde eggløsning. Hadde man regnet fra eggløsningsdatoen hadde et svangerskap bare vart i 38 uker i stedet for 40. Gjør legen det riktig skal h*n også spørre om sykluslengde og trekke fra eller legge til dager på terminen hvis syklusen ikke er på 28 dager.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293462-mens-eller-ul-termin/#findComment-2364311
Del på andre sider

Annonse

''jeg synes legene regner ut på litt "feil" måte. de tar jo første mens dag i siste mens. men unfangelsen skjer jo ikke da. det vet jo alle. forstår ikke hvorfor de ikke bare teller ett par dager frem.''

Det er fordi de fleste vet når de hadde mensen sist, men de færreste vet når de hadde eggløsning. Hadde man regnet fra eggløsningsdatoen hadde et svangerskap bare vart i 38 uker i stedet for 40. Gjør legen det riktig skal h*n også spørre om sykluslengde og trekke fra eller legge til dager på terminen hvis syklusen ikke er på 28 dager.

jada, jeg vet de ikke kan regne ut slik jeg "mener"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293462-mens-eller-ul-termin/#findComment-2364319
Del på andre sider

men men

Første dag i siste mens er jo eneste sikre dato man har å forholde seg til. Alle andre datoer blir usikre, med mindre man bare har hatt sex en eneste gang i løpet av syklusen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293462-mens-eller-ul-termin/#findComment-2364326
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...