Gå til innhold

silikon..operasjonsdatoen nærmer seg..

Anbefalte innlegg

så utrolig koselig at du huska på meg!! :)

operasjonen gikk veldig bra, men det er først i dag jeg kjenner smertene, nå som medikamentene fra klinikken er ute av kroppen.

klarer ikke noe selv; reise meg opp, klø meg i hodet, osv.. trodde ikke det skulle være såå mye smerte.

MEN, jeg angrer ikke et sekund. det er bare ikke noe jeg anbefaler hvis ikke det er noe man VIRKELIG vil.

Tenkte på deg vett du!! :0)

kjipt at du har så vondt...Jeg skjønner jeg var heldig..

Men det blir hvertfall bedre!! :0)

Bare tenk på når sommeren kommer!!

Moro å kjøpe bikini i år!! ;0)

Fortsetter under...

Tenkte på deg vett du!! :0)

kjipt at du har så vondt...Jeg skjønner jeg var heldig..

Men det blir hvertfall bedre!! :0)

Bare tenk på når sommeren kommer!!

Moro å kjøpe bikini i år!! ;0)

det ble 300. syns ikke når jeg har på vanlig genser. for jeg brukte jo innlegg i bh'n før, så folk kommer ikke til å se forskjell, bortsett fra i bikini selvfølgelig.

er bare redd for at smertene ikke skal slutte. nå er det to dager siden, og smertene blir bare verre. paracet hjelper ikke stort.tenker jo litt på aylar som fortsatt hadde smerter etter 1 år.

stemmer det at jeg skal dusje etter 4 dager og da fjerne tapen? deretter bytte tape annen hver dag?

Gjest Du må være mer tålmodig

det ble 300. syns ikke når jeg har på vanlig genser. for jeg brukte jo innlegg i bh'n før, så folk kommer ikke til å se forskjell, bortsett fra i bikini selvfølgelig.

er bare redd for at smertene ikke skal slutte. nå er det to dager siden, og smertene blir bare verre. paracet hjelper ikke stort.tenker jo litt på aylar som fortsatt hadde smerter etter 1 år.

stemmer det at jeg skal dusje etter 4 dager og da fjerne tapen? deretter bytte tape annen hver dag?

Smertene kommer av "julinga" man faktisk får av en såpass stor operasjon.

Hevelsen er stor, og derfor blir det press på kjertler, nerver osv.også.

Helt normalt å ha det vondt, og i en god stund etterpå også. Det vil gi seg pent etterhvert, når det først begynner å avta så bør det gå rimelig kjappt og greit.

Men alt er selvsakt individuellt også.

Aylar hadde vondt fordi hun slet med kapsling. Det kan skje deg, eller hvem som helst. Det er en sjangse å ta. En kan også ha kapsling og alikavel ikke ha særlig vondt. Det kommer jo an på hvor kapslingen sitter, hvor stor den er osv.

Hvordan du skal behandle sårene dine og deg selv i denne første tiden bør du få gode instrukser fra legene som opererte deg. Fikk du ikke informasjon før du opererte? Etterpå? De sier såpass forskjellig så det er greit at du hører med akkurat din lege. Annet er å søke på internett, på sidene med plastisk kirurgi så er det en god del informasjon rundt dette.

Gjest Angela26

Du skal vel paa en etterkontroll naa snart? Da skifter de den foerste teipen, og etterpaa gjoer du det selv.

Smerter er helt normalt de foerste ukene! Jeg hadde sinnsykt vondt og kasta opp mye den foerste uka. Jeg var ikke smertefri foer etter en mnd. men saa la jeg silikonen under muskelen da, det er verre.

Smertestillende boer du ta etter behov, mulig paracet er for svak. Smertestillende er kun (som oftest) vanlig aa ta den foerste uka. Jeg tok noe som minner om paralgin forte.

Ellers boer du ta det med ro de foerste ukene, ikke ta for tunge loeft og lignende.

God bedring :-) Og god jul:-)

Du skal vel paa en etterkontroll naa snart? Da skifter de den foerste teipen, og etterpaa gjoer du det selv.

Smerter er helt normalt de foerste ukene! Jeg hadde sinnsykt vondt og kasta opp mye den foerste uka. Jeg var ikke smertefri foer etter en mnd. men saa la jeg silikonen under muskelen da, det er verre.

Smertestillende boer du ta etter behov, mulig paracet er for svak. Smertestillende er kun (som oftest) vanlig aa ta den foerste uka. Jeg tok noe som minner om paralgin forte.

Ellers boer du ta det med ro de foerste ukene, ikke ta for tunge loeft og lignende.

God bedring :-) Og god jul:-)

fikk beskjed om å skifte tapen etter 4 dager, etter min første dusj. etterkontroll er om to, tre uker.

jeg la også inn under muskelen.

vet jeg må være mer tålmodig, men man kan aldri være helt forbredt på sånne smerter tror jeg!

jeg må jo ha noen hos meg hver natt, fordi jeg ikke klarer å reise meg opp selv. vurderer å sove sittende i natt :P

tusen takk for at dere svarer meg! hjelper masse! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...