Heart of Gold Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hei. Vi er nå igang med utredning for barnløshet, og i den forbindelse har min mann avlevert sædprøve. Det vi ble informert om før prøven var at 3-4 var bra kvalitet, 2-3 var ok/medium og at 1-2 var dårlig. Min mann ble vurdert til å ha kvalitet 2. For meg høres det ut som dårlig i henhold til de legen sa, men han konkluderte med at det var " tilnærmet normalt ". Kan nevne at han hadde veldig høy konsentrasjon av sædceller, og det var et pluss. Det ble også utført en strykningsprøve av sæden. God kvalitet har 10-13% celler med riktig utseende. Min mann hadde 7%.... Og igjen stod det i brevet fra legen vår det var " ganske ok". Er det bare jeg som misforstår alt, eller konluderer dere også med at han har dårlig sædkvalitet? Noen andre som har vært borti det samme? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293575-s%C3%A6dkvalitet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg har ikke greie på de skalaene du refererer, men det høres jo fornuftig ut. Men jeg vet at det er små marginer. Det at sæden han ligger i grenseland mellom normal og dårlig, kan gjøre at dere kanskje burde bruke kalenderen litt for å optimalisere prøvingen. Noen ganger skal det ikke mer til, andre ender opp med inseminasjonsforsøk (med mannens egen sæd). Dessuten er kombinasjonen mellom deg og han viktig - hvis du også av en eller annen grunn er litt subfertil, kan dere få problemer. For å unngå at sædkvaliteten senkes, er det lurt at han ikke bruker for trange jeans og / eller underbukser, og at han samler opp litt sæd før det nærmer seg din eggløsning, altså at dere ikke har hyppig sex rett _før_ perioden da sjansen er størst. Husk også at sædkvalitet ikke er noen konstant størrelse, den kan variere over tid. Så ikke mist motet selv om prøven var litt i underkant. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293575-s%C3%A6dkvalitet/#findComment-2363438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.