Gå til innhold

Babette

Gjest Jeg er så bitter

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg er så bitter

Joda han har evnen til å kose seg i øyeblikket. Jeg skal ikke svartemale dette for mye.

Men han sitter gjerne på ferie og snakker om hva vi skal gjøre i neste ferie:)

Babette, jeg tror du har skjønt hvem jeg er og jo jeg blir litt stresset av det innimellom. Spesielt i høst har det vært litt mye, samtidig skal jeg ikke nekte for at det har vært sosialt og veldig koselig. Han har virket fornøyd og vi har hatt det fint.

Kontakten med den damen har forgått i en måned. Traff henne på en pub og hun hadde mye og si og de fortsatte på mail. Jeg vet 100% sikkert at det ikke har vært noe sexuelt inne i bildet, fordi jeg har lest noen mailer.

På meg virker damen litt sånn svevende og merkelig. Strør om seg med teite dikt og svevende komentarer. Jeg behøvde bare lese litt, før jeg kjente igjen mennesketypen. Vekslende mellom vakre ord i det ene øyeblikket og hysterisk galskap i neste. Men nå er jo jeg sikkert farget av at jeg er litt sur:)

Det rare er at han sa det selv også. At om han skulle bryte ut noen gang hadde det ikke vært pga av henne, fordi det hadde blitt x-en hans om igjen. Hun var hysterisk hver tredje dag og greide ikke håndtere livet.

Huff, nå høres jeg bitter ut.

Nei, jeg skal legge dette bak meg. Han har gjort det. Pc`en ligger åpen. Mobilen ligger åpen og han vet at om han fortsetter på jobben, kan damen til slutt bli så frustrert at han kan risikere at hun sender alt i retur til meg.

At kameraten hans ringte meg og tok en samtale med meg, var veldig fint. Mannen min er ikke så flink med ord alltid, men han har visst betrodd seg mer til han enn til meg.

Og han er visst den mest ordentlige av alle ute på byen. Aldri noe forsøk på noe som helst. Og det var jo slik jeg hadde oppfattet han også inntil dette, men men...de fleste opplever vel ett eller annet i løpet av et langt samliv.

Bare så irriterende og tenke på at det skulle skje akkurat nå som vi hadde det så fint.

Og at han hadde klaget på at han innimellom levde et kjedelig liv.

Det var helt absurd og lese den siste mailen hennes hvor oppfordrer han til å komme ut av buret han lever i.

Det høres ut som jeg er den kjerringa som har holdt mannen min innesperret i bånd omtrent. Det blir for dumt.

Roter meg bort i bare

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293585-babette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun kan jo umulig vite hvordan livet deres egentlig har vært. Hun har bare fått hans versjon av akkurat det han _ikke_ er helt fornøyd med - og antakelig aldri vil bli fornøyd med.

Hvis hun har betrodd ham masse om sine problemer, er det ikke så rart om han har smurt på litt ekstra i presentasjonen av de tingene _han_ iblant er frustrert over. Det er naturlig å svare i den retning tilbake, når man får tømt et annet menneskes (ganske store?) problemer over seg.

Det er ikke så vanskelig å forstå hvem du er, men hva gjør egentlig det? Det er ikke så mange med hyperaktive menn her - hadde du beklaget deg over en lat gubbe som nå var blitt enda latere, eller en umulig eks som nå var blitt enda mer umulig, hadde det vært mange fler å velge mellom :-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293585-babette/#findComment-2363442
Del på andre sider

Gjest Jeg er så bitter

Hun kan jo umulig vite hvordan livet deres egentlig har vært. Hun har bare fått hans versjon av akkurat det han _ikke_ er helt fornøyd med - og antakelig aldri vil bli fornøyd med.

Hvis hun har betrodd ham masse om sine problemer, er det ikke så rart om han har smurt på litt ekstra i presentasjonen av de tingene _han_ iblant er frustrert over. Det er naturlig å svare i den retning tilbake, når man får tømt et annet menneskes (ganske store?) problemer over seg.

Det er ikke så vanskelig å forstå hvem du er, men hva gjør egentlig det? Det er ikke så mange med hyperaktive menn her - hadde du beklaget deg over en lat gubbe som nå var blitt enda latere, eller en umulig eks som nå var blitt enda mer umulig, hadde det vært mange fler å velge mellom :-))

Nei, det er ikke lett å være anonym:)

Den siste halve setningen min, skulle vært strøket.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293585-babette/#findComment-2363458
Del på andre sider

Ja, jeg skjønte straks hvem du er. Det var ikke vanskelig.

Men vær klar over at mange menn har vanskelig for å avvise kvinner tvert, særlig hvis de klarer å appellere til ridderen i dem. Så du må ikke dømme ham for hardt når det gjelder denne damehistorien. Og visst skjønner jeg at du reagerer når han beskriver sin tilværelse som kjedelig. Det hadde alle gjort. Men man kan lire av seg mye ubetenksomt når man tror seg usett av partneren.

Men han høres på noen områder ut som et stort barn. En av mine teser er at mannfolk (og katter) aldri blir helt voksne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293585-babette/#findComment-2363644
Del på andre sider

Gjest Jeg er bitter

Ja, jeg skjønte straks hvem du er. Det var ikke vanskelig.

Men vær klar over at mange menn har vanskelig for å avvise kvinner tvert, særlig hvis de klarer å appellere til ridderen i dem. Så du må ikke dømme ham for hardt når det gjelder denne damehistorien. Og visst skjønner jeg at du reagerer når han beskriver sin tilværelse som kjedelig. Det hadde alle gjort. Men man kan lire av seg mye ubetenksomt når man tror seg usett av partneren.

Men han høres på noen områder ut som et stort barn. En av mine teser er at mannfolk (og katter) aldri blir helt voksne.

"Så du må ikke dømme ham for hardt når det gjelder denne damehistorien"

Det er alderen hans som gjør at jeg har vanskelig for å akseptere. At han har hatt sex med meg hele tiden mens dette pågikk, til og med siste kvelden før jeg oppdaget det.

Og så gnager det litt å tenke på hvor langt de hadde gått om det ikke hadde kommet opp nå.

Han sier det hadde blitt med dette, men selvfølgelig sier han det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293585-babette/#findComment-2363673
Del på andre sider

"Så du må ikke dømme ham for hardt når det gjelder denne damehistorien"

Det er alderen hans som gjør at jeg har vanskelig for å akseptere. At han har hatt sex med meg hele tiden mens dette pågikk, til og med siste kvelden før jeg oppdaget det.

Og så gnager det litt å tenke på hvor langt de hadde gått om det ikke hadde kommet opp nå.

Han sier det hadde blitt med dette, men selvfølgelig sier han det.

Men hadde det ikke vært verre om han IKKE hadde hatt sex med deg i dette tidsrommet? At han heller ville ligge og tenke på henne enn å ha sex med deg?

Og det med alderen er jo ikke så viktig når begge er voksne. Og særlig ikke hvis kontakten hovedsakelig var på det medmenneskelige plan. Hun har sannsynligvis også vært tiltrukket av hans autoritet.

Ja, jeg forsvarer ham litt her. For jeg vet av egen erfaring hvor lett det er å bli intim og flørtende på E-post. I jobbsammenheng griper jeg stadig meg selv i å flørte med helt ukjente menn som ikke interesserer meg i det hele tatt, det blir bare slik. Det er noe med den kontaktformen som inviterer til flørting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293585-babette/#findComment-2363680
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jeg er bitter

Men hadde det ikke vært verre om han IKKE hadde hatt sex med deg i dette tidsrommet? At han heller ville ligge og tenke på henne enn å ha sex med deg?

Og det med alderen er jo ikke så viktig når begge er voksne. Og særlig ikke hvis kontakten hovedsakelig var på det medmenneskelige plan. Hun har sannsynligvis også vært tiltrukket av hans autoritet.

Ja, jeg forsvarer ham litt her. For jeg vet av egen erfaring hvor lett det er å bli intim og flørtende på E-post. I jobbsammenheng griper jeg stadig meg selv i å flørte med helt ukjente menn som ikke interesserer meg i det hele tatt, det blir bare slik. Det er noe med den kontaktformen som inviterer til flørting.

Jeg vet ikke. Jeg føler at det vi har hatt og som jeg trodde var bra, blir ødelagt. Men følelsene går opp og ned. Litt bedre nå enn det var.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293585-babette/#findComment-2363689
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Jeg føler at det vi har hatt og som jeg trodde var bra, blir ødelagt. Men følelsene går opp og ned. Litt bedre nå enn det var.

Ja, på en måte er det bedre og lettere å forklare om slike ting skjer når forholdet er inne i en dårlig periode. Nå kan du på en måte aldri være sikker. Men samtidig tror jeg du overreagerer litt, eller rettere sagt ble denne historien det som fikk fram frustrasjonen over hans rastløshet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293585-babette/#findComment-2363692
Del på andre sider

Gjest Jeg er bitter

Ja, på en måte er det bedre og lettere å forklare om slike ting skjer når forholdet er inne i en dårlig periode. Nå kan du på en måte aldri være sikker. Men samtidig tror jeg du overreagerer litt, eller rettere sagt ble denne historien det som fikk fram frustrasjonen over hans rastløshet?

"Men samtidig tror jeg du overreagerer litt, eller rettere sagt ble denne historien det som fikk fram frustrasjonen over hans rastløshet?"

Nei, ikke frustrasjonen over hans rastløshet, for den hadde jeg innfunnet meg med for lenge siden og tilpasset meg. Heller sinne og sorg over hans misnøye og at jeg ikke har vært bra nok som annet en mamma til barna hans.

Litt usikkerhet for fremtiden og at han kanskje bare bruker meg som mor til barna og at han kanskje kan finne på å bryte ut om noen år, når barna er ute av redet og han ikke trenger meg lenger.

Tenker ikke slik hele tiden, men innimellom.

Dessuten synes jeg det hadde vært lettere å unnskylde en 20-åring enn en 50-åring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293585-babette/#findComment-2363701
Del på andre sider

"Men samtidig tror jeg du overreagerer litt, eller rettere sagt ble denne historien det som fikk fram frustrasjonen over hans rastløshet?"

Nei, ikke frustrasjonen over hans rastløshet, for den hadde jeg innfunnet meg med for lenge siden og tilpasset meg. Heller sinne og sorg over hans misnøye og at jeg ikke har vært bra nok som annet en mamma til barna hans.

Litt usikkerhet for fremtiden og at han kanskje bare bruker meg som mor til barna og at han kanskje kan finne på å bryte ut om noen år, når barna er ute av redet og han ikke trenger meg lenger.

Tenker ikke slik hele tiden, men innimellom.

Dessuten synes jeg det hadde vært lettere å unnskylde en 20-åring enn en 50-åring.

Men har han uttrykt tvil om forholdet, da? Er ikke dette bare noe du fortolker fordi han har hatt noe på gang med en annen?

Dessuten har jeg en mistanke om at han er en type som aldri gir uttrykk for at han er 100% lykkelig og fornøyd med alt. Samtidig er jo en mulig risiko for å bli forlatt noe vi alle må leve med. Det gis ingen garantier.

Og om han er 50 utenpå er han vel fortsatt 20 inni seg. Jeg tror egentlig ingen av oss forandrer oss stort i årenes løp når det gjelder personlighet.

Men for all del - jeg skjønner at du er skuffet og en smule bitter. Og det er ikke rettferdig at det bare er du som skal tilpasse deg. Han burde respektere dine behov mer og gjøre en innsats for å prøve å roe ned tempoet sitt uten at du skal være redd for at tilværelsen blir for kjedelig i hans øyne.

Men hvis han lett blir sur og irritert, er du kanskje redd for å kreve så mye at han forlater deg i stedet for å endre seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293585-babette/#findComment-2363718
Del på andre sider

Gjest Jeg er bitter

Men har han uttrykt tvil om forholdet, da? Er ikke dette bare noe du fortolker fordi han har hatt noe på gang med en annen?

Dessuten har jeg en mistanke om at han er en type som aldri gir uttrykk for at han er 100% lykkelig og fornøyd med alt. Samtidig er jo en mulig risiko for å bli forlatt noe vi alle må leve med. Det gis ingen garantier.

Og om han er 50 utenpå er han vel fortsatt 20 inni seg. Jeg tror egentlig ingen av oss forandrer oss stort i årenes løp når det gjelder personlighet.

Men for all del - jeg skjønner at du er skuffet og en smule bitter. Og det er ikke rettferdig at det bare er du som skal tilpasse deg. Han burde respektere dine behov mer og gjøre en innsats for å prøve å roe ned tempoet sitt uten at du skal være redd for at tilværelsen blir for kjedelig i hans øyne.

Men hvis han lett blir sur og irritert, er du kanskje redd for å kreve så mye at han forlater deg i stedet for å endre seg.

Jeg har ikke hatt slike tanker tidligere. Det har kommet nå.

Men jeg gir meg nå. Merker at jeg ikke har godt av tenke for mye på det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293585-babette/#findComment-2363722
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jeg er bitter

Hvorfor det?

Jeg tenker på deg i dag.

Fordi han bedyret at kontakten var brutt. Jeg ba om en spesifisert utskrift fra Telenor, som viser at kontakten har vært hyppig også i dagene etterpå og jeg har hatt lange samtaler med damen.

På julebordet hvor vi hadde det så fint. Vi elsket og han holdt tett rundt meg hele natta. Samme kveld hadde han kontakt også med henne.

Han sier det var for å trøste fordi denne damen sikkert aldri var på julebord, men nå er det slutt på å være naiv. Det har vært for mye løgner og bedrag rundt denne saken. Den andre damen vil heller ikke ha han. han har løyet både her og der. Dessuten er hun på et sted annet sted i livet og vil ha barn. Det er det siste han kunne tenke seg. Ikke kan han få flere heller foresten.

Han og ungene drar utenlands i jula. Jeg hopper over hele jula i år og blir hjemme alene. Jeg skal late som det ikke er jul.

På nyåret kjøper vi en leilighet og så flytter vi inn og ut av huset annehver uke, så kan ihverfall ungene slippe å dra frem og tilbake.

Ikke bare mister jeg han. Jeg mister hele mitt sosiale nettverk som er bygd opp rundt han. Nå har jeg bare et vennepar igjen. Resten av mine venner er spredt rundt i landet.

Ja, jeg synes synd på meg selv og sover nesten hele dagen. Orker ikke få i meg mat heller. Kjenner ikke sultfølelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293585-babette/#findComment-2368583
Del på andre sider

Fordi han bedyret at kontakten var brutt. Jeg ba om en spesifisert utskrift fra Telenor, som viser at kontakten har vært hyppig også i dagene etterpå og jeg har hatt lange samtaler med damen.

På julebordet hvor vi hadde det så fint. Vi elsket og han holdt tett rundt meg hele natta. Samme kveld hadde han kontakt også med henne.

Han sier det var for å trøste fordi denne damen sikkert aldri var på julebord, men nå er det slutt på å være naiv. Det har vært for mye løgner og bedrag rundt denne saken. Den andre damen vil heller ikke ha han. han har løyet både her og der. Dessuten er hun på et sted annet sted i livet og vil ha barn. Det er det siste han kunne tenke seg. Ikke kan han få flere heller foresten.

Han og ungene drar utenlands i jula. Jeg hopper over hele jula i år og blir hjemme alene. Jeg skal late som det ikke er jul.

På nyåret kjøper vi en leilighet og så flytter vi inn og ut av huset annehver uke, så kan ihverfall ungene slippe å dra frem og tilbake.

Ikke bare mister jeg han. Jeg mister hele mitt sosiale nettverk som er bygd opp rundt han. Nå har jeg bare et vennepar igjen. Resten av mine venner er spredt rundt i landet.

Ja, jeg synes synd på meg selv og sover nesten hele dagen. Orker ikke få i meg mat heller. Kjenner ikke sultfølelse.

Jeg føler virkelig, virkelig med deg. Det var vondt å lese dette. Jeg forstår at det ikke går, han har brutt tilliten din på nytt og du vet ikke hvordan du skal komme videre fra det.

Kan du kanskje tilbringe julen med vennene dine?

Nå ble jeg veldig lei meg. Jeg tenker på deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293585-babette/#findComment-2368761
Del på andre sider

Gjest Jeg er bitter

Jeg føler virkelig, virkelig med deg. Det var vondt å lese dette. Jeg forstår at det ikke går, han har brutt tilliten din på nytt og du vet ikke hvordan du skal komme videre fra det.

Kan du kanskje tilbringe julen med vennene dine?

Nå ble jeg veldig lei meg. Jeg tenker på deg.

Nei, jeg vil være alene. Foredrene mine har også invitert meg, men jeg vil ikke ha julestemning rundt meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293585-babette/#findComment-2368834
Del på andre sider

Så var det definitivt over

Jeg skjønner at du har det vondt nå. Men et ekteskap der kjærligheten og lidenskapen fortsatt lever, er verdt å kjempe for. Jeg tror nemlig ikke at du for alvor ønsker å skilles. Du er naturlig nok forbanna og såret, men det han har gjort er ikke verdens undergang. Det kunne ha vært mye verre. Og at folk lyver for å redde sitt eget skinn og for å skåne partneren og redde forholdet, er ikke noe nytt.

Jeg skjønner at du krevde all kontakt brutt mellom dem. Og han burde ikke ha gått med på det hvis han visste at han skulle fortsette kontakten. Men ting blir ikke alltid som man vil og tror, og det er jo ikke sikkert det foregikk annet enn vennskapelig samtale mellom dem.

Husk at ingen er feilfri, at de fleste mannfolk er svake for smiger og oppmerksomhet og har vanskelig for å avvise interesserte kvinner. Og svært mangr par opplever at den ene eller begge blir betatt eller forelsket i en annen før eller siden. Et godt forhold bør klare å stå i mot denne trusselen. Noen kommer også styrket ut av en slik smell.

Jeg håper det ordner seg mellom dere, fordi jeg tror det er du også håper, innerst inne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293585-babette/#findComment-2369188
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...