Sofline Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Ordet "gutse" er jeg så lei av. Er spesielt mye brukt i programmer som 71 grader nord, der det brukes heeelte tia; !Ja, nå er det tungt, men skal vi klare dette så må vi bare gutse på" " Kom igjen folkens, nå gutser vi litt her" usj.. guts my ....!! Enig. Jeg fordrar generelt ikke engelske ord som er gjort "norske". 0 Siter
Sofline Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Jeg liker "man". Spesielt skriftlig. Pga en del på forum flyr i taket om jeg bruker "du" i ett eksempel, og tar det personlig. Skriver jeg "jeg", så får jeg spørsmål etterpå som om jeg faktisk har gjort det skrev i eksempelet. Så å ha en mellomting som verken er du eller jeg liker jeg godt :-). Takler ikke avis-ord. "Kjendis narko-tatt". Fant utrolig nok ingen slike nettopp, men det er sikkert noen som kan komme med flere eksempler om noen er usikre på hva jeg mener. Lissom, ikke sant og ehm i starten av hver setning gjør at jeg ikke hører etter. Lagt merke til at svært mange amerikanere som intervjues sier eehm foran hvert ord omtrent? Å nøle litt med å starte en setning kan jeg forstå, men det er så utrolig ofte jeg hører det at jeg regner det mer som en uvane på linje med lissom enn problemer med stamming.. Jeg liker også man. :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Kjenner også flere - og har for øvrig ingenting i mot dem Ikke jeg heller. En av dem er faktisk en av mine nære venner. Det er mest i min egen jobbsammenheng at ordet er blitt et typisk Bullshitbingo-ord. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Ikke jeg heller. En av dem er faktisk en av mine nære venner. Det er mest i min egen jobbsammenheng at ordet er blitt et typisk Bullshitbingo-ord. Eh, kanskje vi har felles bekjente? ;P 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Jeg liker også man. :-) Jeg og. Man kommer da fra et møblert hjem. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Eh, kanskje vi har felles bekjente? ;P Hehe, er vel en ganske stor bedrift? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Hehe, er vel en ganske stor bedrift? Engstelig nå? Joda, med stort og smått i inn- og utland er de vel over 700 ansatte. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Jeg liker heller ikke det ordet. Takke meg til det gammeldagse "stress". Selv om det ligger mer av en definisjon i "t..k...a" - ser du: jeg orker ikke skrive ordet en gang! For meg er stress noe helt annet enn tidsklemme. En viss grad av stress har jeg alltid vært plaget med, stadig med stort arbeidspress i forholdsvis ansvarsfull jobb og med litt problemer med prioriteringer. Hadde ikke noe forhold til ordet "tidsklemme" før jeg fikk barn, da beskrev ordet ganske presist hvordan det føltes; tid man gir jobben går på bekostning av barna, og tid man gir barna går på bekostning av jobben. En gordisk knute, det der. (Jada, jeg prioriterer selvfølgelig barna foran jobben, sånn i det store og hele). 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Jeg og. Man kommer da fra et møblert hjem. ''Man kommer da fra et møblert hjem. ;)'' "Man" ? Var det meg du ville irritere eller ? :-) Kjenner du noen som kommer fra et umøblert hjem, kanskje? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 ''Man kommer da fra et møblert hjem. ;)'' "Man" ? Var det meg du ville irritere eller ? :-) Kjenner du noen som kommer fra et umøblert hjem, kanskje? Nei, den var ikke ment på deg i det hele tatt. Og ja, det er mange som ikke kommer fra møblerte hjem. 0 Siter
Kalevala Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Ja, deter stygt. Men det er utrolig beskrivende! Enig. Ikke fint, men det lager tydelige bilder i hodet mitt. 0 Siter
cathlin Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Når man er litt unnvikende er det greit å bruke "man" i stedet for du eller jeg, skjønner du. Hvis man skriver "nå må du..." er det veldig direkte i forhold til "man må kanskje". See?????? ;-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Når man er litt unnvikende er det greit å bruke "man" i stedet for du eller jeg, skjønner du. Hvis man skriver "nå må du..." er det veldig direkte i forhold til "man må kanskje". See?????? ;-) ''See??????'' Jadda!!!!!!! Men _det_ ordet holder ikkje i det hele tatt, snobbeord er det! :-) 0 Siter
cathlin Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 ''See??????'' Jadda!!!!!!! Men _det_ ordet holder ikkje i det hele tatt, snobbeord er det! :-) Du er så prippen, Geir. 0 Siter
morsan Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Herrejemini for en tråd!! Skulle tro alle på DOL bare var en gjeng med anti-semantikere!!! . . . . . . . ;-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Kom på tre ord til eg ikkje kan fordra. -Prippen -Herrejemini -anti-semantiker 0 Siter
tonie Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Så et slikt ord i bruk i dag: intervenere. Herregud hvorfor, når det samme kan sies på en mye enklere måte? Jeg blir lattermild av slike ord. Må innrømme at jeg ofte bruker man. Greit å gjemme seg bak;) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Så et slikt ord i bruk i dag: intervenere. Herregud hvorfor, når det samme kan sies på en mye enklere måte? Jeg blir lattermild av slike ord. Må innrømme at jeg ofte bruker man. Greit å gjemme seg bak;) ''intervenere'' Ka betyr det da, er for trøtt til å tenke (bra unnskyldning?) ? Lenge siden eg har sett deg på Dol forresten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.