Gå til innhold

Acne ved opphold av p-pille

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 35 år og har brukt p-pillen Marvelon siden jeg var ca 17 år. Har forsøkt å holde opp noen ganger, sist for et par år siden, men da ble jeg så plaget med kviser i tinning/panne og på ryggen. Håret mitt ble også fort fett. Noen sier at dette er hormonelt og vil gi seg etter en stund, men jeg har ikke klart å holde ut så lenge. Tenker nå på å bli gravid, men tør ikke slutte med p-pillen i redsel for disse kvisene. Hvilke tabletter kan man ta som forhindrer acne når man samtidig planlegger graviditet? Jeg brukte Tetracyklin Arco tidlig i tenårene da jeg var plaget med dyp acne ved neseroten, men dette kan man jo ikke bruke ved graviditet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293591-acne-ved-opphold-av-p-pille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Som du har erfart er p-pille en god behandling for uren hud da det hemmer kroppens mannlige hormoner i å påvirke huden. Du kan bruke tetracyklin til du vet at du er gravid og så stoppe. Tetracyklin kan ha uheldig innvirkning på dannelse av fosterets skjelett og tenner, men de anlegges først senere i graviditeten.

Lykke til med forsøk på å bli gravid, hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...