Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 26 år og forsøker å bli gravid med vårt andre barn. De to siste månedene har blødningene i syklusen min endret seg. Jeg har fått en liten blødning midt i perioden (ca to dager etter eggløsning), og så har mensen begynt nesten en uke for tidlig med en del farget slim, litt farge i underbuksen hver dag. Og etter 5-7 dager med det, bryter ordentlig mensen ut. Til sammenligning var mensen før nøyaktig 7 dager, og begynte bare bittelitt farge kvelden før, så var det vanlig mensmengde dagen etter. Jeg kan ikke skjønne at jeg stresser sånn med å bli gravid at det skulle forklare endringene. Jeg ønsker det jo, men føler ikke selv at jeg stresser. Prøvd 5 mnd.er, og brukt eggløsningstester de to siste. Vi har flyttet til amerika, så maten er litt annerledes, men ellers ingen livsendringer. Jeg får greit med mosjon og er normalvektig. Håper du kan gjøre meg litt klokere på hva som skjer, både midtblødningen og "nesten mensen"-uken, og om hvorvidt jeg trenger en gyn. undersøkelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293689-endring-i-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Stress kan stoppe menstruasjon, spesielt hos yngre, men vanskeligere hos ’eldre’ som deg. Blødning ved eggløsning er ikke uvanlig, og andre mellomblødninger kan skyldes rikelig med kjertler på livmorhalsen (det man betegner ektopi) Jeg synes du bør få utført en gynekologisk undersøkelse for å utelukke andre unormale forhold på livmorhalsen som kan gi blødning. Det kan også være greit med kontakt med en gynekolog allerede før du blir gravid. Du husker å spise folat?

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...