Gå til innhold

medisinbruk uten å vite om graviditet

Anbefalte innlegg

Hei. Ble uplanlagt gravid uten å vite om det. Har funnet ut at jeg etter jeg ble gravid har tatt 3,75 mg imovane en gang. Dette etter at fosteret har begynt å utvikle seg. er veldig bekymret for dette. I felleskatalogen står det at det kan være fosterskadelig- det samme i NEL. Bør abort vurderes som følge av dette?

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Imovane er et relativt nytt medikament og man har derfor ikke så mange opplysninger og erfaringer, og man er derfor forsiktig med å uttale seg. Det som står i Felleskatalogen om skade er i dyreforsøk, og det kan ikke overføres til mennesker. Jeg er ganske sikker på at mange har brukt Imovane som du uten å vite om graviditet og det har gått godt. Var det sett skade på menneskefoster, ville det helt sikkert ha vært rapportert. Jeg synes absolutt ikke at det er grunn til abort, glede deg over graviditeten.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...