Gå til innhold

Julegaver fra svigermor

Gjest dum svigermor på 59

Anbefalte innlegg

Gavekort på Ikea, leselampe, sengesett fra Høie (damask), hvittgull øredobber (det var en stooor overraskelse -akkurat min smak!), servise-deler, thermos, grillpinne, vin, bok, treningstøy, nattdrakt/kosedress - halvparten av dette har jeg fått, den andre halvparten er ting jeg ville blitt veldig glad for å få.

Svigermora mi er ikke totalt umulig...! ;)

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Bookworm

4

• Jølsen

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg er også veldig glad i gaver som kan forbrukes - jeg har alltid tenkt "hva kan gå galt" der. Men i julegavetrådene snakker jo flere om at de ikke liker slikt som vin, sjokolade, kaffe/te, bodylotion, ansiktskrem osv.

Jeg ville ha likt alt det ovennevnte.

Ja, det var derfor jeg nevnte at det kan være lurt å sjekke med sønnen hva hun liker :) Jeg er ikke så begeistret for å få kremer og såper og slikt selv, men jeg elsker sjokolade!

Svigermoren min kjøper faktisk fine gaver til meg, kanskje fordi hun er så glad i bøker :P.

Ellers hender det hun kjøper fellesgave til min mann og jeg, da er det gjerne noe til huset, og som oftest noe hun _vet_ vi liker (deler til servise/bestikk vi har el.l).

Gjest Shira :o)

Jeg er alltid glad for gavene fra svigermor. Hun spør hva jeg ønsker meg, og får litt forskjellige ønsker fra meg. Har du spurt henne hva hun ønsker seg?

Ellers så er spiselige gaver topp, gavekort på en bok, eller en krim bok, bøker kan lett byttes om hun har lest den, ikke liker den den sjangeren.

Kort med en invitasjon til en god middag og barnevakt?

Annonse

*S*

Jeg husker forresten et år svigermor spurte hva jeg ønsket meg, og bl a nevnte jeg en ansiktskrem av et bestemt merke og type, og akkurat denne typen hadde undertittelen "anti wrinkle cream" el lign skrevet godt synlig på krukka.

Til jul fikk jeg ansiktskrem av dette merket, men IKKE den typen med anti-wrinkle! ;-) Min teori om dette var at hun sikkert hadde blitt engstelig for at jeg skulle ta "anti-wrinkle" ille opp - sm et hint om at "nå har du jammen meg begynt å bli gammal"! ;-)

Ikke alltid så lett å være svigermor - min mor hadde glatt kjøpt antirynkekrem uten å bekymre seg for at jeg skulle ta det ille opp;-)

Jeg skjønner henne godt jeg, egentlig. Det er mange som ville ha blitt fornærmet over å få antirynke-krem:-)

Jeg skjønner henne godt jeg, egentlig. Det er mange som ville ha blitt fornærmet over å få antirynke-krem:-)

Ja, absolutt! :-) Og jeg ville nok også lett ha blitt litt snurt inni meg dersom det ikke var ønsket, da. Men akkurat her hadde jeg jo ønsket det, og likevel var hun litt ensgtelig for å kjøpe det. Nesten litt søtt... :-)

Jeg tror ikke jeg er "bortskjemt" og det jeg ville blitt glad for er bl.a.:

Sengetøy av god kvalitet (kanskje litt bortskjemt, ja ;-))

Badeskum og alt annet av toilettartikler eller make up.

Gavekort.

Smykker.

Ting vi samler på av bestikk og servise.

Ja, absolutt! :-) Og jeg ville nok også lett ha blitt litt snurt inni meg dersom det ikke var ønsket, da. Men akkurat her hadde jeg jo ønsket det, og likevel var hun litt ensgtelig for å kjøpe det. Nesten litt søtt... :-)

Ja faktisk søtt, her er det snakk om en svigermor som virkelig går inn for ikke å gjøre noe feil i forhold til sin svigerdatter:-O Flott...

Ja faktisk søtt, her er det snakk om en svigermor som virkelig går inn for ikke å gjøre noe feil i forhold til sin svigerdatter:-O Flott...

...nesten litt fristet til å føye til en "på akkurat _dette_ området" etter det med å prøve å unngå 'feil'...;-)

Annonse

Julegavene til min svigerdatter blir kun fra meg, svigerfaren hennes har "ny" kone og de gir for seg. Jeg takker for tipsene deres, tror jeg går for Bailys (eller hvordan det nå skrives) og en god bok, kanskje lydbok. Gir gjerne vin og mat også jeg, men vin drikker hun ikke. Kanskje jeg lager noe god sild og baker et godt brød! Jul blir det uansett...

Lydbok høres ut som en fin gave, tror det kan være en ny (og fin) opplevelse for mange. :- )

Hjemmelaget sild (hvis de spiser det) og godt, hjemmebakt brød er også ypperlige gaver.

Gjest ikke bortskjemt

Jeg har fått brukte ting, og det er jeg ikke så glad for. Ellers så gir hun noe til kanskje 20-30 kroner, så det er ikke så mye å skryte av.

Jeg ville blitt glad for dusjsåpe, gavekort på bok eller cd, sjokolade, skjerf, sengetøy, noen store tekrus, eller noe fra body shop.

Gjest dum svigermor på 59

Jeg ville blitt glad for at du tok ungene på en overnatting eller henta i barnehagen en ettermiddag. Også blir jeg alltid fryktelig glad for tulipaner.

Selvfølgelig har jeg spurt både henne og sønnen min, men det er aldri noe spesielt hun/de ønsker seg, fordi de kjøper alt de trenger selv. Barnevakt er en selvfølge ellers, også middager.

Så jeg går for det jeg skrev i sted, og regner med at hun bytter boka hvis den ikke skulle falle i smak.

Selvfølgelig har jeg spurt både henne og sønnen min, men det er aldri noe spesielt hun/de ønsker seg, fordi de kjøper alt de trenger selv. Barnevakt er en selvfølge ellers, også middager.

Så jeg går for det jeg skrev i sted, og regner med at hun bytter boka hvis den ikke skulle falle i smak.

Det er ikke en selvfølge med barnevakt - ihvertfall ser det ikike ut til å være det i min familie. ;)

Bok er jo helt konge. Jeg blir alltid kjempeglad for bøker - også er det jo så lett å bytte dersom man allerede har den eller har lest den. Jeg liker veldig godt å få cd'er også.

Spør etter ønskeliste. Det gjør svigermoren min. Da får jeg som regel noe jeg ønsker meg, og hun blir uansett ikke fornærmet hvis folk bytter det hun har kjøpt (noe jeg som regel kun gjør hvis jeg får to like ting eller klær som ikke passer).

Jeg blir veldig glad for opplevelser som konsert- eller teaterbilletter (gjerne med barnevakt), tilskudd til en ferie (dvs. penger med beskjed om å bruke dem på noe unyttig). I år vil jeg dessuten også bli fornøyd med ett tonn CO2-reduksjon (jeg vet ikke om det også kan kjøpes i Norge).

Hadde jeghatt en slik svigerdatter ville jeg gitt penger. Høres ut som en bortskjemt og sær dame som ikke fortjener at du bruker krefter på gaver til henne.

Hun sier da ingenting om hvordan svigerdatteren har reagert på tidligere gaver, bare hvordan hun tror hun vil reagere og at hun har "alt" fra før.

Gjest rullekanin

Hun sier da ingenting om hvordan svigerdatteren har reagert på tidligere gaver, bare hvordan hun tror hun vil reagere og at hun har "alt" fra før.

Las vel litt mellom linjene jeg da. Dramatiserte og gjorde det mye verre enn det var;o) Skal ikke gjenta seg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...