Gå til innhold

Bristet ribben og punktert lunge

Anbefalte innlegg

Hei Falt med ryggen først på noen steiner for et par uker siden og har nok bristet noen ribben da det fremdeles er ganske så ømt. I tillegg lurer jeg på om det er mulig at jeg har punktert lungen da det fremdeles er veldig tungt å puste. I så fall, hvilke forholdsregler bør jeg ta og er det noe spesielt jeg kan gjøre for at det skal lege?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293756-bristet-ribben-og-punktert-lunge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Ribbe-brudd er oftest på det mest smertefulle 12 dager etter bruddet; da begynner det å gro, og bevegelser er mer smertefullt. Synes du burde få lyttet på lungene; fastlegen burde raskt kunne gjøre dette. Det er viktig med såpass smertebehandling at du tør å trekke pusten helt ned i lungene. Hvis ikke øker faren for lungebetennelse. Ribbebrudd gror alltid, og ingen spesiell behandling kreves; bare tålmodighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...