Gå til innhold

Ny graviditet etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det anbefales å vente i ca 3 år. Dette fordi da får livmoren tid til å gro skikkelig.

Jeg ble gravid 6 mnd etter mitt keisersnitt. Det var ikke planlagt slik, og jeg ble kjempeengstelig.

Leste endel på nett om livmoruptur (at livmoren sprekker), og var veldig redd for dette.

Jordmoren jeg var til på ultralyd var den som klarte å berolige meg. Hun sa at det var en risiko for ruptur, men at den var liten. Hun sa også at de som var på vakt når jeg fødte ville være klar over dette, og at jeg måtte si i fra hvis jeg fikk kraftige smerter i magen.

Etter dette klarte jeg slappe av, og barnet ble født etter en veeeeldig langvarig fødsel uten at livmor tok noe skade av det.

Jubalong70 sier 3 år, jeg fikk beskjed om 2 år ved mitt første snitt i -99. Det gikk nesten bra, ble gravid igjen etter 1,5 år.

Nytt keisersnitt, og etter snitt nr. 2 gikk det 7 måneder før jeg var gravid igjen. Etter 2 keisersnitt får man ikke føde vanlig, så da ble det snitt nr 3.

Som andre har sagt, så er det faren for ruptur som er større etter snitt. Det er imidlertid ingen kjempestor fare, men man skal være klar over det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...