Gå til innhold

Manglende EL etter IVF?

Anbefalte innlegg

Gjest Sally L.

Hei Mette - Håper du kan hjelpe meg relativt raskt med dette. Jeg er 35 år gammel. I 4 år nå har vi forsøkt og blir gravide igjen (har en 5 åring fra før) og jeg har da brukt ELtester fra Billigtester.no som er strimmeltester. Disse slo da alltid ut iflg bruksanvisningen. Siden jeg ikke ble gravid har vi vært gjennom 4 IVF i løpet av det siste året, uten resultat. For å gjøre en lang historie kort: I senere tid har det vist seg at mannes sæd har vært for dårlig, og han har fått antibiotika for dette og vi kan nå iflg legen klare dette på egenhånd!! Jeg prøver nå å finne rett timing, siden sæden ikke er optimal (men god nok). Problemet mitt er imidlertid at jeg får ikke El-testene til å slå ut slik de gjorde før. Det blir bare nesten fullt utslag og dagen etter blir det svakere igjen. Jeg innbiller meg at eggløsningen er rundt dette nesten utslaget, siden jeg har el-smerter og el-slim på dette tidspunktet. Syklusen er stabil på 28 dgr. og jeg er ellers frisk og rask. Ikke overvektig. Vil gjerne høre din vurdering: Er eltestene for dårlige? Har jeg mistet EL etter IVF? (går det ann forresten?) ...Hva mener du? Hvordan kan jeg være sikker på at alt er i orden? Takker så hjertlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293902-manglende-el-etter-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg er ikke spesielt begeistret for eggløsningstester. Mange har problemer med dem, og etter min mening er de helt unødvendige i de aller fleste tilfeller. Hvis du har så regelmessig menstruasjon, har du med garanti også eggløsning, sannsynligvis på dag 14 i syklus. Man regner med at graviditet kan inntre i seks dager som avsluttes eggløsningsdagen, og de siste tre dager er de mest fruktbare. Samleie 2-3 ganger innen for de seks dagene er optimalt.

Til dine spørsmål.

Et testene for dårlige? Kanskje

Det går ikke an å miste eggløsning etter IVF

Det er noe optimistisk å tro at sæden blir bedre etter antibiotika-kur, så hvis det ikke lykkes etter relativ kort tid, bør dere tenke på den spesielle ICSI-behandling hvor sædcellen settes direkte inn i egget.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...