Lillemus Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Er det jeg som har endret smak eller er det Nidar som har gjort noe med julemarsipanen sin? Tidligere om årene har jeg sverget til Nidars sjokoladetrukne marsipangriser, men i år smaker de ingenting?! Skal kose meg med Freia sin julemarsipan i kveld til Idol, den som ser ut som en sjokoladeplate med marsipan inni, den var knallgod i fjor i alle fall. Har også kjøpt en slags "bar" med marsipan med sjokolade, husker ikke merket, men jeg er spent på den. Gleder meg til i kveld! Hvilken type julemarsipan liker du best? 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Skrevet 14. desember 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1197629913' post='3750493] Jeg hater marsipan. Bare marsipan er ikke jeg så glad i heller, men med sjokolade utenpå går den unna for fulle mugger! ) Jeg lagde et år marsipan selv og dyppet kulene i smeltet sjokolade. Eksen bare fnyste, sånt var jo ikke noe godt?! *Hehe* Han åt vel opp det meste mener jeg å huske... 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Det kan være du som har endret smak etter du begynte å spise sunnere. Jeg som tidligere har vært så glad i sjokolade og marsipan orker ikke å spise det. Det blir for søtt. Søtsuget er nesten helt borte. Håper jeg får lyst på litt søtsaker i jula. Da spiser jeg gjerne marsipangrisen til Nidar eller marsipanpølse med sjokoladetrekk. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Skrevet 14. desember 2007 Det kan være du som har endret smak etter du begynte å spise sunnere. Jeg som tidligere har vært så glad i sjokolade og marsipan orker ikke å spise det. Det blir for søtt. Søtsuget er nesten helt borte. Håper jeg får lyst på litt søtsaker i jula. Da spiser jeg gjerne marsipangrisen til Nidar eller marsipanpølse med sjokoladetrekk. ''Det kan være du som har endret smak etter du begynte å spise sunnere'' Hmmm.... Der sier du noe. Jeg merker jo at det skal mye mindre søtt til nå før jeg blir lei enn tidligere. Og de Yade-sjokoladene til Nidar er også fryktelig søte! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Foretrekker uten tvil Nidars marsipan. Den er nydelig - også i år! Liker ikke Freias marsipan. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Eneste norske marsipanen som går an er Hval... Best er Anthon Berg. Nidar (pølser og griser) er så søtt at jeg mister pusten... 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har kjøpt de marsipanpølsene når jeg har lyst på det. Men jeg må si at om du vil smake virkelig god marsipan så må du på bakeriet. Det er en utrolig stor forskjell i forhold til pølsene og grisene vi får kjøpt i butikkene. Nydelig godt, men dyrere. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Anton Berg. Ingen over, ingen ved siden. Men Nidar duger til hverdags. 0 Siter
Jølsen Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Du har rett i at Nidars marsipangriser ikke lenger smaker det samme. På jobben i går hadde vi fått endel julemarsipan i en stor gaveeske fra en kunde, og alle på kontoret kom med bemerkninger om at marsipanen har endret smak. Smaker nesten ingenting, som du sier. 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Du har rett i at Nidars marsipangriser ikke lenger smaker det samme. På jobben i går hadde vi fått endel julemarsipan i en stor gaveeske fra en kunde, og alle på kontoret kom med bemerkninger om at marsipanen har endret smak. Smaker nesten ingenting, som du sier. Smaksløkene svekkes med alderen... 0 Siter
Jølsen Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Smaksløkene svekkes med alderen... Det var det jeg sa også, pluss at endel av dem bruker gebiss. Noen til festlige anledninger, andre permanent. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.