Gå til innhold

Weekendtur for 2

Gjest Reidar reiser snart

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å overraske samboeren min med en weekendtur til en eller annen storby, og har sett meg ut Riga, Praha eller Budspest. Er det noen som kan komme med innspill på hvilken by(gjerne andre også) du ville valgt. På en 2-3 dagers tur så er det begrenset hva man kan oppleve, men viktige faktorer er shopping(billig?) og turistattraksjoner(liker godt å ta bilder).

Noen som kan hjelpe meg med julegaven?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293922-weekendtur-for-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nettopp vært 4 dager i Praha og kan anbefale det (har ikke vært de andre stedene du nevnte). Å spise og drikke i Praha er ekstremt billig, så det går lite penger på det.

Er du glad i å ta bilder er Praha et eldorado. Mange gamle bygninger og plasser med mye historie. Det er forholdsvis lite (hvertfall de typiske områdene turistene besøker), så det er lett å bevege seg rundt. Det går fint an å bruke bena (avhengig av hvor du bor selvfølgelig), men det går også lett å komme fram med trikker i denne byen.

Shopping ble det ikke så mye av. Kjente merker ligger på samme prisnivå som i Norge. Ellers er de jo kjent for krystall hvis du liker det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293922-weekendtur-for-2/#findComment-2368137
Del på andre sider

Har nettopp vært 4 dager i Praha og kan anbefale det (har ikke vært de andre stedene du nevnte). Å spise og drikke i Praha er ekstremt billig, så det går lite penger på det.

Er du glad i å ta bilder er Praha et eldorado. Mange gamle bygninger og plasser med mye historie. Det er forholdsvis lite (hvertfall de typiske områdene turistene besøker), så det er lett å bevege seg rundt. Det går fint an å bruke bena (avhengig av hvor du bor selvfølgelig), men det går også lett å komme fram med trikker i denne byen.

Shopping ble det ikke så mye av. Kjente merker ligger på samme prisnivå som i Norge. Ellers er de jo kjent for krystall hvis du liker det.

Takker for alle svar. Har fått anbefalt Praha fra flere hold nå, og det ligger an til å bli det. Noen som vet hvor i byen man bør bosette seg for å være mest/best mulig lokalisert i forhold til sentrum/infrastruktur?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293922-weekendtur-for-2/#findComment-2368846
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...