Gjest Fortvilet kvinne 39 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Hei. Inntil for 5-6 uker siden har jeg tatt Zoloft i tilsammen drøyt 1 år. Begynte med 25mg og økte sakte til 125mg. Etter et par mndr på høyeste dose, begynte jeg å legge på meg. På noen måneder tilsammen ca 10 kg uten noen endringer i livsstil forøvrig. Samme matvaner, aktivitetsnivå etc. Jeg føler det meget plagsomt og har vært hos lege og tatt stoffskifteprøver m.m. i den forbindelse. Alle prøver var normale. Da jeg etter en sterk influensa var sengeliggende nesten uten mat i en liten uke og ikke gikk ned 1 gram, begynte jeg for alvor å lure. Fordøyelsen er nemlig helt normal. Jeg har alltid vært veldig slank, og aldri hatt noe problem med å ta av et par kilo dersom det var nødvendig. Jeg føler at fettlaget sitter overalt på kroppen, og har på en måte satt seg helt fast. Jeg har nettopp fått påvist Opioide peptider i urinen hos Homeopat (prøver alt!) og skal tilbake dit for å få en nærmere forklaring på dette. Kan det være slik at det bare tar litt tid før kroppen venner seg til å være uten Zoloft og at vektnedgangen bare lar vente på seg? Og i så fall; er det vanlig at man går ned til vanlig nivå igjen? Jeg er meget takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293924-vekt%C3%B8kning-ved-bruk-av-zoloft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Ja, du kan regne med at kroppen gradvis finner tilbake til sitt "eget stoffskifte" i løpet av de neste 1-3 måneder. Prøvene hos homeopat kan tyde på noe du antakelig vet fra før; kroppen er i en stress-situasjon. Stress har ugunstig påvirkning på fettmetabolisme og diabetes-utvikling. Prøv å stresse ned; prøv å kom deg ut i dagslys og gå turer de nærmeste måneder; og moderat fysisk mosjon som er lystbetont. Prøv å behold døgnrytmen, og spis hyppige og små måltider. Dersom depresjonen tar seg opp igjen vil dette kunne hindre stressreduksjon og tiltakene nevnt over; snakk eventuelt med fastlegen din om å få samtaleterapi, og dersom medisin blir aktuelt igjen bør dere finne et anti-depressivum som ikke gir vektøkning hos deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/293924-vekt%C3%B8kning-ved-bruk-av-zoloft/#findComment-2370145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.