Gå til innhold

han sier han ikke vil se ungene...

Anbefalte innlegg

Gjest dolern

Jeg og mannen min har funnet ut at han skal flytte ut, ialefall for en periode. Dette var mitt forslag, da jeg er veldig usikker på hva jeg føler og hva jeg vil og trenger litt fri fra han for å sortere tankene.

Han var tildels enig i dette, men i morges fikk jeg beskjed om at hvis han flyttet ville han ikke ha ungene før ting var enten eller...dvs han kommer tilbake eller flytter for godt.

Noen idee om hva jeg kan si/gjøre for å endre hans oppfatning? Har sagt at jeg syns det var dårlig ovenfor ungene hans..noe han var enig i men som ikke endret saken.

Skal på familieterapi om en 3 ukers tid.

Jeg jobber også nattevakter og han ville heller ikke de nettene stille opp for ungene..noen tips??...

Nesten så jeg får lyst til å ta skrittet fult ut å bare ta ungene og flytte..Ble utrolig såret over den måten han oppfører seg på...

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29393-han-sier-han-ikke-vil-se-ungene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fristende å råde deg til å si "Fint, da sier vi at det er definitivt over, og du har dem annen hver helg og en gang i uken. Farvel"

Men det er vel ikke så lett kanskje. Fortell han at med å oppføre seg slik, ødelegger han sjansene til å komme på rett kjør igjen også. Barnsligheter som dette er ikke tiltalende....

Kunne vel glatt gått under kategorien "the oldest trick in the book"... Garantert virksom måte å såre ei mamma på, og sikkert ikke ukjent den andre veien heller.

Hva gjør du da? Vel, ordne deg med barnevakt når du trenger det, og la ham sutre for seg selv, det er nemlig så teit at det knapt er verdt å bruke energi på, og det vil han vel oppdage selv også. Selvsagt får han selv si i fra til ungene at det er slik han vil ha det.

I mellomtiden bruker du energi på deg selv og ungene, og null på ham. Ikke enkelt, men helt klart det beste.

Lykke til!

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Mannen din føler seg nok svært presset når han bruker barna som pressmiddel. Det er ikke bra, men forståelig og ikke uvanlig, for en kort stund.

Forsøk å være tydelig og klar overfor din mann mht å skille mellom foreldreskapet og ektesakpet/samboerskapet.

Selv om du ikke får hans enighet, må du ikke gi deg. Han hører nok det du sier, men må bearbeide dette på sin måte. Det må du respektere.

For all del, ikke la barna bli en kasteball mellom dere i denne vanskelige tiden.

Da må du heller vente med å flytte til den første opphetede tiden har lagt seg, så dere kan diskutere barnas nye situasjon så fornuftig dere kan.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...