Gå til innhold

Vi har gjort ka gjerast skulle...

Anbefalte innlegg

Jeg la som barn merke til den først og fremst pga "oss", så det var derfor litt snodig at det var nettopp det ordet jeg utelot til å begynne med;.)

Jeg husker vi fikk en ny gutt i klassen på slutten av 3.klasse, og var veldig facinert av at han sa "oss", istedet for "vi". :)

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

19

• Lotte :o)

5

• Lillemus

3

• pekkaline

3

Mest aktive i denne tråden

Dette har jeg gjort:

Fylt opp pakkekalenderen til 7-åringen

Bestilt julekort hos Japan Photo (de har ikke kommet enda)

Kjøpt ferdig pepperkakedeig (skal bake i morgen)

Kjøpt byggesett til pepperkakehus (vet ikke helt når det skal bygges..)

Kjøpt alle julegavene (!!)

Det var vel alt.

Tja, vi ligger vel ikke nødvendigvis så mye bedre an i løypa vi heller...

Mom33 har:

- kjøpt julegaver, og sendt de som sendes skal

- kjøpt pepperkakedeig, men ikke bakt

- satt opp èn julelysstake i et vindu

Husfar har:

- ?????

Gjenstående arbeider:

- bake tårnkake, kromkaker, pepperkaker

- sette sammen og pynte pepperkakehuset

- sette fram julehuset

- produsere julekort samt skrive dem...

- handle!

- vaske litt seriøs julevask

- gjennomføre førjulstreff for eldstejenta m/venninner (herregud...)

- pakke inn endel pakker

I tillegg kommer jo det vanlige med selve julepyntingen og juletre, men det blir ikke før lille juleaften.

Så - selv om jeg har en lav list og alt det der, så kjenner jeg at panikken kommer litt krypende. Derfor bekjempes den med å sitte her....

;-)

AneM1365380603

Du har nå fått gjort endel da :o) Pepperkakedeigen får du unna på et øyeblikk, hvis du bare begynner.

Jeg har noen få julegaver igjen, så må jeg lage noen delfiakaker. Det er den eneste julekaka jeg selv spiser med stor glede. Julekortene ligger fremdeles i veggseksjonen og venter på å bli sendt.

Mannen min har handlet inn ribbe og pinnekjøtt. Jeg forventer ikke at han skal gjøre mer enn det, for han arbeider mye for tiden. Han er på jobb nå, og der har han vært siden i går kl 2100. Jeg tenker det er en som stuper til køys når han kommer hjem kl 1500.

Har bakt krumkaker og serinakaker i dag :-) Skal jukse med resten av julebaksten å kjøpe ferdig tenkte jeg.

Julegavene er heldigvis i hus, så nå er det bare å handle mat og vaske grundig som står igjen.

(Utenom å pynte lille julaften da)

Annonse

Jeg er på landet denne helga, alene, og koser meg med å gjøre klart til jul. :o) Har vasket bad og do og hengt opp julegardin på do (hadde den på kjøkkenet i fjor, men i år har vi 4 kjøkkenvinduer mot ett i fjor...). Har satt en julebrød-deig og har forberedt litt for daimiskaka og nøttebrødet. Har fiksa noen juleputer og juleduker, julevoksduk på kjøkkenet og litt stæsj i kjøkkenvinduene. Skal ha opp et par lyspyramider også.

Må dra over golvene med støvsuger og vaskefille, men først skal jeg ha middag. :o)

hare1365380455

Jeg har vært på postkontoret i dag, men jeg har noen julekort som skal puttes i postkasser i nærheten.

Haremannen har ikke gjort en ting, og jeg tviler vel egentlig på at han bidrar så mye.... :(

Jeg har igjen mye, men jeg får ta litt om gangen.

''* Kjøpt julegaver, det eneste som mangler på den fronten er de hjemmelagede. ''

Da har du jo kommet kjempelangt!!

Jeg skal kjøpe gave til:

- 10 barn (eget + tantebarn + venner av barnet mitt)

- 8 voksne

*hjeeeeelp* ;-)

Det skulle vært omvendt: de hjemmelagde skulle vært ferdig for lenge siden.

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197720167' post='3751465]

Jeg husker vi fikk en ny gutt i klassen på slutten av 3.klasse, og var veldig facinert av at han sa "oss", istedet for "vi". :)

Mormora mi var nesten verre - hun byttet om kjønnene! ;-) Hun sa "-n Lise" og "-a Per"! *humre humre for små barn*

Gå ut å heng opp lysene selv, med det samme kjøper du frimerker:-) Dette vil ta mye kortere tid, og du sparer deg for en haug med irritasjon, i steden for å vente på at han skal huske det:-)

Det er enda bedre å LA VÆRE å irritere seg! ;-)

Dette har jeg gjort:

Fylt opp pakkekalenderen til 7-åringen

Bestilt julekort hos Japan Photo (de har ikke kommet enda)

Kjøpt ferdig pepperkakedeig (skal bake i morgen)

Kjøpt byggesett til pepperkakehus (vet ikke helt når det skal bygges..)

Kjøpt alle julegavene (!!)

Det var vel alt.

''Kjøpt alle julegavene (!!)''

Etter at jeg la inn tråden har jeg hatt et voldsomt raid på shoppingsenter, så nå er nesten alle gavene i boks! :-)

Mormora mi var nesten verre - hun byttet om kjønnene! ;-) Hun sa "-n Lise" og "-a Per"! *humre humre for små barn*

Men er det ikke en dialekt som sier n'mor og a'far? Min mor påsto det, men jeg husker bare ikke hvor hun mente det var.

Annonse

Tja, vi ligger vel ikke nødvendigvis så mye bedre an i løypa vi heller...

Mom33 har:

- kjøpt julegaver, og sendt de som sendes skal

- kjøpt pepperkakedeig, men ikke bakt

- satt opp èn julelysstake i et vindu

Husfar har:

- ?????

Gjenstående arbeider:

- bake tårnkake, kromkaker, pepperkaker

- sette sammen og pynte pepperkakehuset

- sette fram julehuset

- produsere julekort samt skrive dem...

- handle!

- vaske litt seriøs julevask

- gjennomføre førjulstreff for eldstejenta m/venninner (herregud...)

- pakke inn endel pakker

I tillegg kommer jo det vanlige med selve julepyntingen og juletre, men det blir ikke før lille juleaften.

Så - selv om jeg har en lav list og alt det der, så kjenner jeg at panikken kommer litt krypende. Derfor bekjempes den med å sitte her....

;-)

''Mom33 har:

- kjøpt julegaver, og sendt de som sendes skal''

Her ligger en viktig grunn for oss (meg) til at julegaveinnkjøpene i år er senere enn normalt: I år skal vi for første gang på mange år feire julen på det stedet dit vi sender de fleste gavene! ;-)

''Gjenstående arbeider:

- bake tårnkake, kromkaker, pepperkaker''

Oi! Imponert! Vi bruker å få til en pepperkakerunde før jul, men mest som 'aktivitet' og ikke pga 'matauk'.

Øvrig kake-"bakst" er alltid husbondens ansvar, som han løser helt utmerket ved hjel av Baker Hansen! :-) Men i år kutter vi ut også det, pga bortreising.

''- handle!''

Ref ovenfor nevnte bortreising - blir desto mindre innkjøp.

''- vaske litt seriøs julevask''

Det hopper vi glatt over selv de årene vi er hjemme - vanlig husvask får holde:-)

''I tillegg kommer jo det vanlige med selve julepyntingen og juletre, men det blir ikke før lille juleaften.''

Juletre kuttes ut i år;-)

''Så - selv om jeg har en lav list og alt det der, så kjenner jeg at panikken kommer litt krypende. Derfor bekjempes den med å sitte her....''

Vet hva du mener! :-) Har det også slik, selv om lista er lav. Men i år er det bedre enn normalt ettersom vi skal reise bort;-)

Du har nå fått gjort endel da :o) Pepperkakedeigen får du unna på et øyeblikk, hvis du bare begynner.

Jeg har noen få julegaver igjen, så må jeg lage noen delfiakaker. Det er den eneste julekaka jeg selv spiser med stor glede. Julekortene ligger fremdeles i veggseksjonen og venter på å bli sendt.

Mannen min har handlet inn ribbe og pinnekjøtt. Jeg forventer ikke at han skal gjøre mer enn det, for han arbeider mye for tiden. Han er på jobb nå, og der har han vært siden i går kl 2100. Jeg tenker det er en som stuper til køys når han kommer hjem kl 1500.

Ja, pepperkaker er fort gjort, men det har vært litt mye kveldsaktiviteter. Må jo ha med poden - jeg gjør det ikke for min egen del! *he he*

Men neste uke er det ingen fritidsaktiviteter, så da burde det bli tid til slikt:-)

Har bakt krumkaker og serinakaker i dag :-) Skal jukse med resten av julebaksten å kjøpe ferdig tenkte jeg.

Julegavene er heldigvis i hus, så nå er det bare å handle mat og vaske grundig som står igjen.

(Utenom å pynte lille julaften da)

Nå har jeg også vært og handla, og det er utrolig hva man kan rekke på et par timer!! ;-)

Jeg er på landet denne helga, alene, og koser meg med å gjøre klart til jul. :o) Har vasket bad og do og hengt opp julegardin på do (hadde den på kjøkkenet i fjor, men i år har vi 4 kjøkkenvinduer mot ett i fjor...). Har satt en julebrød-deig og har forberedt litt for daimiskaka og nøttebrødet. Har fiksa noen juleputer og juleduker, julevoksduk på kjøkkenet og litt stæsj i kjøkkenvinduene. Skal ha opp et par lyspyramider også.

Må dra over golvene med støvsuger og vaskefille, men først skal jeg ha middag. :o)

*sukk* Høres så gammeldags koselig ut! :-)

Jeg har vært på postkontoret i dag, men jeg har noen julekort som skal puttes i postkasser i nærheten.

Haremannen har ikke gjort en ting, og jeg tviler vel egentlig på at han bidrar så mye.... :(

Jeg har igjen mye, men jeg får ta litt om gangen.

Ja, jula kommer jo uansett:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...