Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Håper du kan svare på dette. Jeg har en klitoris som er svært følsom, Særlig om den berøres direkte. Det gjør vondt og klitoris trekker seg sammen og blir mindre. Dette gjør at selv forsiktig berøring med tunge ikke er godt. Området rundt klitoris er også svært følsomt, særlig 'ringen' rundt skjede åpningen. Dette området er det godt å berøre. Jeg må stimulere dette området for å få orgasme under samleie. Jeg kan ikke ta på selve klitoris tappen slik jeg forstår at de fleste andre gjør for å få en orgasme sammen med partneren sin. Spørsmål: 1) Er det normalt at klitoris (tappen)skal være så følsom? 2) Kan den øves opp til å 'tåle' mer, slik at kjæresten min kan slikke meg uten at det gjør vondt? 3) Hva er egentlig en klitoris orgasme? Jeg har ikke opplevd å få orgasme, under samleie uten samtidig å stimmulere'klitoris' , området rundt skjede åpningen - ikke på selve 'tappe'. 4) For ikke å blande begreper - Jeg tenker at klitoris ikke bare er tappen som stikker ut, men at den også går bakover og rundt åpningen. Er dette korrekt? Og er en stimuli av dette området også en form for G- punkt stimulering? 5) Går det an å oppnå orgasme kun ved berøring av klitoris? Mvh Ei som gjerne vil at kjæresten skal kunne kose med tappen, og at det skal være godt:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293994-klitoris/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

Jeg er ikke noen ekspert men, kan gi deg noen svar:

Er det normalt at klitoris (tappen)skal være så følsom?

1) Ja det er mange som får direkte vondt av å bli tatt direkte på, mens noen må tas på litt hardere for at det skal være godt i det hele tatt. Alt er like normalt.

2) Man kan vel sikkert venne den til å bli tatt på, men da må du ta på den mye, og da gjør det jo vondt før det eventuelt blir mindre vondt å ta på den. Så lenge det er godt rundt så ser jeg ikke noe hastverk med det :-).

3)Må du stimulere klitoris for å få orgasme er det nok klitorisorgasme du får. Flertallet av kvinner må faktisk ha den stimulert, så jeg antar at det da er lettere for dem å få klitorisorgasme enn skjedeorgasme.

4) Det stemmer at klitoris-tappen bare er toppen av isfjellet.. hvor stor klitoris er og hvor mye som er "skjult" varierer, men at du har rundt åpningen høres ikke usansynlig ut.

G-punktet ligger jo inni skjeden, men det kan jo godt tenkes at klitoris ligger rett over for deg, og at du da føler at det er i g-punktet det er godt og ikke i klitoris. Om det da kan kalles g-punkt stimulering av en ekspert aner jeg ikke, jeg ville fortsatt kalt det klitorisstimulering.

5) Ja helt klart! Da får man klitorisorgasme. Ihvertfall om man er i stand til å få det, mulig ikke alle klarer det.. mulig noen må ha skjede og klitoris-stimulans samtidig? Jeg får ihvertfall det av å bare blir fingret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293994-klitoris/#findComment-2368293
Del på andre sider

1) Er det normalt at klitoris (tappen)skal være så følsom? Ja, tappen er nok veldig følsom for de fleste jenter. Det kan gjerne oppleves som vondt om noen berører den om jeg ikke er oppvarmet og skikkelig kåt. Er jeg kåt nok, tåler den etterhvert ganske kaftig berøring uten at det gjør vondt. Da er det bare ekstremt godt ;0)

2) Kan den øves opp til å 'tåle' mer, slik at kjæresten min kan slikke meg uten at det gjør vondt? Slike jeg har erfart det, sitter dette litt i hode. Jeg ble feks overfølsom etter en orgasme før, da kunne jeg ikke berøre klitoris igjen uten at det ble ubehagelig. Nå kan jeg få orgasme på orgasme uten at det går utover klitoris. Men jeg må være skikkelig kåt og tent og klare å "flyte med" uten å miste fokus.

3) Hva er egentlig en klitoris orgasme? Jeg har ikke opplevd å få orgasme, under samleie uten samtidig å stimmulere'klitoris' , området rundt skjede åpningen - ikke på selve 'tappe'. Det du får, vil jeg kalle en klitorisorgasme, fordi det er klitoris og område rundt som blir stimulert.

4) For ikke å blande begreper - Jeg tenker at klitoris ikke bare er tappen som stikker ut, men at den også går bakover og rundt åpningen. Er dette korrekt? Og er en stimuli av dette området også en form for G- punkt stimulering? Nei, g punktet ligger inni skjeden, og det er jo ikke det du stimulerer for å få orgasme.

5) Går det an å oppnå orgasme kun ved berøring av klitoris? Ja, det er vel på den måten de aller fleste jenter oppnår orgasme, så det er fint mulig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293994-klitoris/#findComment-2369319
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Mange forteller at de er svært følsomme på selve klitoris. Jo mindre direkte stimulering klitoris har vært utsatt for, desto mer følsomt er dette området. De fleste opplever imidlertid at de blir mindre følsomme med årene.

Ringen rundt skjedeåpningen regnes ikke som klitoris, selv om det er erkektilt område. Det vil si at det fylles med blod som holder seg der så lenge kvinnen er opphisset. Akkurat her har kvinner flere nerveender enn i skjeden. Det er derfor mer følsomt enn skjeden, men ofte også mindre følsomt enn klitoris.

Mange får i likhet med deg for sterk stimulering om den skjer direkte på klitoris, men vil gjerne ha stimuleringen ett eller annet sted i nærheten. Om du har funnet ditt område rundt skjedeåpeningen. Kos deg med det!

Det er mulig du kan få stor glede av oralsex – om han kjæler litt lenger ned enn klitoristappen, siden du har funnet ut at dette er et erogent område. Mange forteller også de er svært følsomme rundt urinveisåpningen. Eller det kan hende han kan prøve litt til høyre eller til venstre for tappen.

Klitoris går inn i kroppen. Den er ca. 10 cm lang og ser ut som en liggende Y, med forgreininger på hver side av skjeden og mot analen.

G-punkt befinnner seg inni skjeden, ca 3-5 cm i veggen som vender opp mot klitoris. G-punktorgasme får de fleste med svært kraftig stimulering av nettopp dette punktet.

Vi får alle våre orgasmer på ulike måter. Du har funnet din, fryd deg over det! Det er nettopp mangfoldet som er det normale! Håper du fikk svar på alle spørsmålene dine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293994-klitoris/#findComment-2369921
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...