Impala Skrevet 11. juni 2001 Del Skrevet 11. juni 2001 Hei! Jeg er førstegangsfødende og har nå bare 16 dager til termin. På sist kontroll på fredag lå hodet fortsatt veldig høyt. Jeg har fått høre tidligere at hodet må være festet før livmorhalsen kan begynne å modnes. Betyr dette da at jeg kommer til å gå langt over termin, eller kan dette endre seg "over natten" eller modnes det litt allikevel selvom hodet ligger høyt? Jeg har hatt mye menstruasjonlignende smerter, gjerne på natten, og har mye vonde kynnere som sitter godt i både magen og ryggen enkelte ganger. Dette fikk jeg høre av Ullevål kunne være modningsrier. Det er da jeg blir forvirra. Kan det være modning på gang på meg eller ikke?! Er bare så vanvittig utålmodig nå, så alt som kan være et lite tegn på at noe skjer om ikke så lenge, er hjertelig velkomment! Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29414-uke-38-hodet-enn%C3%A5-ikke-festet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 11. juni 2001 Del Skrevet 11. juni 2001 Det variera mycket, när barnets huvud blir fixerat/festet. Det är alltås inte ovanligt att det inte fixerar sig föränn förlossningen har startat. Detta kan givetvis skje plötsligt och då kan också livmoderhalsen börja att bli ordentligt mogen och öppna sig. Livmoderhalsen kan antagligen mogna något med hjälp av trycket från fostervattnet innan ,men det skall antagligen lite mera därtill, för att det skall mogna helt och öppna sig. Så det sista som skall till är alltså att huvudet skall sjunka ned i bäckenet och fixera sig. Det behöver inte betyda att du kommer att föda senare än någon annan pga huvudet ännu inte är fixerat. Detta kan alltså skje på en kortare tid. lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29414-uke-38-hodet-enn%C3%A5-ikke-festet/#findComment-117957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullerull Skrevet 11. juni 2001 Del Skrevet 11. juni 2001 Ville bare skrive noen ord til deg, siden jeg også har 16 dager til termin i dag! Jeg er andregangsfødende og fikk datteren min 16 dager før termin, så det er vel derfor jeg begynner å bli utålmodig allerede nå. For to uke siden fikk jeg beskjed om at hodet var festet, og at det var tidlig til å være andregangsfødende. Gjorde derfor regning med at junior kom før tiden. Som deg har også jeg endel kynnere, og noen av dem er vonde. Har faktisk hatt et par kvelder/netter der jeg har hatt stramminger i magen og menstruasjonslignende smerter som kom hyppig og regelmessig. Men, bare falsk alarm altså! I første svangerskap tok legen en underlivsundersøkelse i uke 36 og fant da livmorhalsen utslettet og med litt åpning. Denne gang har jeg ikke fått en slik undersøkelse, og nå lurer jeg selvsagt på om jeg er "moden" ) Har vasket hele huset i dag. Har nemlig lest om en del tips for å få fortgang i sakene i det siste! I dag har jeg vært svært premenstruell, følt meg elendig og hatt litt diare. Som deg kikker jeg også etter tegn på at noe er i gang. Men første gang kom det som manna fra himmelen. Vannet gikk i gulvet med et plask en morgen jeg stod opp. Men, men Impala, vi har tross alt over to uker igjen. Kanskje vi må smøre oss med litt tålmodighet? Iallefall ønsker jeg deg lykke til. Jeg trøster meg med at selv om jeg ikke kjenner så mange "tegn", så kan det være jeg er på føden i morgen på denne tiden!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29414-uke-38-hodet-enn%C3%A5-ikke-festet/#findComment-118016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.