Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det kan hende at livmoren hennes ligger ganske langt nede, og da kan det kjennes litt ubehageling inni magen når en gutt støter for langt inn i henne.. kanskje det er dette hun mener?

Men ellers kan det nok også bare være at hun fremdeles spenner seg fordi hun er redd for at det skal gjøre vondt. Jeg foreslår at neste gang dere skal ha sex (og hun virkelig vil), så ikke støt hardt eller dypt inn i henne, bare la litt av penisen gå inn i henne. Kanskje kan det føles bedre ut, og isåfall klarer hun også og slappe bedre av.

Ja, er sikkert det med at livmoren ligger langt ned.. Men jo, Jeg bekymrer meg mye for at hun ikke skal få det godt heller liksom. Eller,Vi har jo bare hatt sex 3 ganger, og hun syns det er mindre vondt for hver gang. så jeg bare lurer på når hun kan syntes at det er godt, og jeg har jo sett jenter som skriver det gikk noen år før de syntes det var godt, liksom:p .. ja..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294223-jomfru/page/2/#findComment-2371515
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonyyym

17

• Dorthe

10

• Orio

7

• Lillemus

6

Mest aktive i denne tråden

Ja, er sikkert det med at livmoren ligger langt ned.. Men jo, Jeg bekymrer meg mye for at hun ikke skal få det godt heller liksom. Eller,Vi har jo bare hatt sex 3 ganger, og hun syns det er mindre vondt for hver gang. så jeg bare lurer på når hun kan syntes at det er godt, og jeg har jo sett jenter som skriver det gikk noen år før de syntes det var godt, liksom:p .. ja..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294223-jomfru/page/2/#findComment-2371520
Del på andre sider

Dert kan hende hun er for liten ennå, rent fysisk (og kanskje psykisk). Hun er også under den seksuelle lavalder. Ikke ha sex med henne når hun ikke syns det er godt, i hvertfall. Jeg begynte å ha sex når jeg var ca. 17-18, og selv om det ikke var direkte vondt, var det ikke skikkelig godt før jeg var 21 (men det kan selvsagt ha noe med guttene å gjøre/mitt forhold til dem også). Ei godt venninne av meg hadde en del sex med sin 17år gamle kjæreste da hun var kun 14, og det var veldig ødeleggende for henne lenge. Hun følte seg presset, men ville det jo også, man vil jo gjerne være "stor", moden, kul, voksen og ha sex når man er fjorten. Det er bare ikke så lurt. Hun fikk problemer med sex i mange år.Du er den eldste og mest modne her. Vent med selve samleie, kos og eksprimenter med hverandre på andre måter, så vil det også gå så mye bedre når dere prøver igjen senere, da kjenner dere hverandres og egne kropper på en helt annen måte.

Bruk for guds skyld prevensjon!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294223-jomfru/page/2/#findComment-2371555
Del på andre sider

Dert kan hende hun er for liten ennå, rent fysisk (og kanskje psykisk). Hun er også under den seksuelle lavalder. Ikke ha sex med henne når hun ikke syns det er godt, i hvertfall. Jeg begynte å ha sex når jeg var ca. 17-18, og selv om det ikke var direkte vondt, var det ikke skikkelig godt før jeg var 21 (men det kan selvsagt ha noe med guttene å gjøre/mitt forhold til dem også). Ei godt venninne av meg hadde en del sex med sin 17år gamle kjæreste da hun var kun 14, og det var veldig ødeleggende for henne lenge. Hun følte seg presset, men ville det jo også, man vil jo gjerne være "stor", moden, kul, voksen og ha sex når man er fjorten. Det er bare ikke så lurt. Hun fikk problemer med sex i mange år.Du er den eldste og mest modne her. Vent med selve samleie, kos og eksprimenter med hverandre på andre måter, så vil det også gå så mye bedre når dere prøver igjen senere, da kjenner dere hverandres og egne kropper på en helt annen måte.

Bruk for guds skyld prevensjon!

ja, men det med at hun ikke syns det er godt er vel pga at det har bare vært 3 ganger. og hun får minder vondt hver gang. Men fysisk liten,hva tenker du på da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294223-jomfru/page/2/#findComment-2371652
Del på andre sider

ja, men det med at hun ikke syns det er godt er vel pga at det har bare vært 3 ganger. og hun får minder vondt hver gang. Men fysisk liten,hva tenker du på da?

Man er ikke voksen, og ikke utvokst når man er 14. Hun kan rett og slett være for liten, for trang, ikke ferdig utviklet i kroppen (og jeg vil igjen gjenta: kanskje ikke følelsesmessig eller i hodet heller). Det er heller ikke sikkert DU er gammel nok til å ta ansvar for et seksuelt forhold til en mindreårig heller. Ikke ha sex med henne når det gjør vondt! Vent. Du er den "voksne" her. Du bør sette grensene. Du bruker vel kondom?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294223-jomfru/page/2/#findComment-2372258
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at det at hun ikke syns det er godt er fordi hun bare er 14 år, ikke fordi dere bare har gjort det tre ganger. Det vil ikke forandre seg den fjerde, femte eller tyvende gangen dere har sex, men antageligvis gjøre det mer vondt og vanskelig for henne.

Den seksuelle lavalder er 16 år. Det er en grunn til det. 14-åringer flest er ikke modne nok i kropp eller sjel for å ha full glede av et aktivt seksualiv. Det er nok ingen ting du kan gjøre med det, i hvert fall ikke fortsett å ha sex med henne så lenge det gjør vondt. Det er ikke slik at plutselig syns hun det er godt den fjerde gangen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294223-jomfru/page/2/#findComment-2372365
Del på andre sider

Jeg tror at det at hun ikke syns det er godt er fordi hun bare er 14 år, ikke fordi dere bare har gjort det tre ganger. Det vil ikke forandre seg den fjerde, femte eller tyvende gangen dere har sex, men antageligvis gjøre det mer vondt og vanskelig for henne.

Den seksuelle lavalder er 16 år. Det er en grunn til det. 14-åringer flest er ikke modne nok i kropp eller sjel for å ha full glede av et aktivt seksualiv. Det er nok ingen ting du kan gjøre med det, i hvert fall ikke fortsett å ha sex med henne så lenge det gjør vondt. Det er ikke slik at plutselig syns hun det er godt den fjerde gangen.

Ja vi bruker kondom selvfølgelig. Nei jeg bare lurer når hun kanskje kan syntes at det er godt og, fordi hun syns det var bedre den 3 gangen enn andre.. så ja..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294223-jomfru/page/2/#findComment-2372496
Del på andre sider

Gjest marianne_1993

Hei bare for å klargjøre. Det er lovlig for dere å ha sex. Den sexsuelle lavalderen er på 16år. Er for at dem under 16år ikke skal bli utnyttet. Om begge er under 16år eller en er over 16år men man er omtrent jevnbyrdes i alder og utvikling så er det ikke forbutt.

Jeg har ikke noe godt svar. Men jeg vil fortelle om egen erfaring. Selv blir jeg 15År i Januar min type ble 21 nå for noen dager siden.

Jeg var interessert i han og arbeidet med å vinne hans hjærte i 1,5år før jeg lykkes at vi ble venner. Han var bare interessert i venskapsforhold ikke i kjæresteforhold. Men følelser utviklet seg, han vurderte å bli sammen med meg. Han tok opp med meg at han ønsket gjærne at jeg skulle begynne på p piller. Han sa at han aldrig ville presse meg til å ha sex. At jeg måtte ta initativ første gangen. Det var opptil meg når jeg følte meg klar for sex. Jeg reagerte positivt på samtalen, at jeg ikke skulle føle noe press, jeg reagerte også positivit på det med p piller at han brydde seg om at jeg skulle føle meg sikker på å ikke bli gravid. P piller bestilte han online som en midlertidig løsning. Siden har jeg gått til legen og fått resept. Så kansje snakke med hun om p piller? Kansje hun vil føle seg tryggere og det går lettere? Bare spekulerer jeg.

Noen uker etter at jeg startet på pillen hadde vi vår første date. Det var den 21. September dette året. Jeg følte meg klar, samtidig følte jeg meg sikker på at jeg ihvertfall ikke ville bli gravid. Han ble veldig overrasket når jeg spurte om jeg kunne overnatte hos han.

Vi hadde en felles dusj sammen. Jeg fikk mitt første kyss den natten, kyss ble til beføling av bryster, suging av min pupper. Han slieket meg til det gikk for meg(Mitt livs første orgasme). Selv samleiet var en blandet følelse av at det gjorde vont og jeg nøt det. Alt i alt en god opplevelse. Allerde dagen etterpå overnattet jeg hos igjen allerede da var det deilig.

Så jeg tror det handler om å være sikker, godt forspill og vilje

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294223-jomfru/page/2/#findComment-2373389
Del på andre sider

Hei bare for å klargjøre. Det er lovlig for dere å ha sex. Den sexsuelle lavalderen er på 16år. Er for at dem under 16år ikke skal bli utnyttet. Om begge er under 16år eller en er over 16år men man er omtrent jevnbyrdes i alder og utvikling så er det ikke forbutt.

Jeg har ikke noe godt svar. Men jeg vil fortelle om egen erfaring. Selv blir jeg 15År i Januar min type ble 21 nå for noen dager siden.

Jeg var interessert i han og arbeidet med å vinne hans hjærte i 1,5år før jeg lykkes at vi ble venner. Han var bare interessert i venskapsforhold ikke i kjæresteforhold. Men følelser utviklet seg, han vurderte å bli sammen med meg. Han tok opp med meg at han ønsket gjærne at jeg skulle begynne på p piller. Han sa at han aldrig ville presse meg til å ha sex. At jeg måtte ta initativ første gangen. Det var opptil meg når jeg følte meg klar for sex. Jeg reagerte positivt på samtalen, at jeg ikke skulle føle noe press, jeg reagerte også positivit på det med p piller at han brydde seg om at jeg skulle føle meg sikker på å ikke bli gravid. P piller bestilte han online som en midlertidig løsning. Siden har jeg gått til legen og fått resept. Så kansje snakke med hun om p piller? Kansje hun vil føle seg tryggere og det går lettere? Bare spekulerer jeg.

Noen uker etter at jeg startet på pillen hadde vi vår første date. Det var den 21. September dette året. Jeg følte meg klar, samtidig følte jeg meg sikker på at jeg ihvertfall ikke ville bli gravid. Han ble veldig overrasket når jeg spurte om jeg kunne overnatte hos han.

Vi hadde en felles dusj sammen. Jeg fikk mitt første kyss den natten, kyss ble til beføling av bryster, suging av min pupper. Han slieket meg til det gikk for meg(Mitt livs første orgasme). Selv samleiet var en blandet følelse av at det gjorde vont og jeg nøt det. Alt i alt en god opplevelse. Allerde dagen etterpå overnattet jeg hos igjen allerede da var det deilig.

Aha;) Ja.. Jo.. Men en ting jeg legger merke til det er at hun også er missfornøyd med kroppen sin, altså hun ble flau da jeg sa jeg kunne sleike hun. Jeg tror det har noe og si og at hun skal være flau over enkelte sånne ting. Men vi bruker kondomer da, skulle så gjerne hatt tak i p-piller da, får man kjøpt det uten resept?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294223-jomfru/page/2/#findComment-2374026
Del på andre sider

Aha;) Ja.. Jo.. Men en ting jeg legger merke til det er at hun også er missfornøyd med kroppen sin, altså hun ble flau da jeg sa jeg kunne sleike hun. Jeg tror det har noe og si og at hun skal være flau over enkelte sånne ting. Men vi bruker kondomer da, skulle så gjerne hatt tak i p-piller da, får man kjøpt det uten resept?

''Men vi bruker kondomer da, skulle så gjerne hatt tak i p-piller da, får man kjøpt det uten resept?''

Jeg er ikke sikker på om hun får det når hun er såpass ung (under den seksuelle lavalder), men prøv på helsestasjon for ungdom om det finnes noe slikt der dere bor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294223-jomfru/page/2/#findComment-2374046
Del på andre sider

''Men vi bruker kondomer da, skulle så gjerne hatt tak i p-piller da, får man kjøpt det uten resept?''

Jeg er ikke sikker på om hun får det når hun er såpass ung (under den seksuelle lavalder), men prøv på helsestasjon for ungdom om det finnes noe slikt der dere bor.

Ok :-) fordi ja.. når jeg tenker meg om så kan vel ting bli verre om man ikke er sikker, jeg vet det er stor overgang og sikkerhetsfølelse ifra kondom til p-piller

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294223-jomfru/page/2/#findComment-2374058
Del på andre sider

Nei, man får ikke p-piller uten resept, men man trenger ikke nødvendigvis gå til legen for å få resepten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294223-jomfru/page/2/#findComment-2374069
Del på andre sider

Annonse

Vel, kanskje hun er litt nervøs og derfor ikke blir skikkelig våt. Det gjør vondt hvis du da prøver å trenge inn i henne.

Kanskje er du for hardhendt og voldsom. Det gjør vondt dersom mannen kommer for dypt inn, ikke ha det som mål å komme dypest mulig. Jenter flest trenger langt forspill, litt fingring på kliten og fingring inni. Hvis hun blir flau over å snakke om ting så bør du stoppe med det du gjør og heller bruke tid på å snakke med henne og la henne bli tryggere på hva hun vil og liker. Prøv dere litt mer forsiktig frem kanskje. Dersom en jente forstår at kjæresten vil ha sex er det oftere enklere for en jente å si ja til sex selvom hun kanskje ikke føler seg helt klar. Det betyr ikke dermed at du gjør noe galt. Tenk litt på det og vær litt var for signaler. Gutter sliter litt med å forstå jenter, helt normalt :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294223-jomfru/page/2/#findComment-2374071
Del på andre sider

''Den sexsuelle lavalderen er på 16år. Er for at dem under 16år ikke skal bli utnyttet. Om begge er under 16år eller en er over 16år men man er omtrent jevnbyrdes i alder og utvikling så er det ikke forbutt.''

Det stemmer ikke, sex med en under 16 er forbudt. I de tilfellene du nevner kan de slippe straff, ut fra en helhetsvurdering, men det er ingen automatikk i det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294223-jomfru/page/2/#findComment-2374075
Del på andre sider

Du vurderer liksom ikke at du kanskje skal gjøre ting litt annerledes??? Mange som prøver å fortelle deg det, men du er bare opptatt av at hun synes det er vondt. Spør deg selv hvorfor det kan gjøre vondt. Det kan være at du støter for hardt og dypt, det kan være at hun ikke er våt/kåt nok. Jenter trenger lange forspill og å føle seg trygge, jeg tror ikke du har henne helt der enda. Dere må snakke sammen og du må bli mer opptatt av henne som person fremfor sex-partner, hun er jo veldig ung enda.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294223-jomfru/page/2/#findComment-2374093
Del på andre sider

Du vurderer liksom ikke at du kanskje skal gjøre ting litt annerledes??? Mange som prøver å fortelle deg det, men du er bare opptatt av at hun synes det er vondt. Spør deg selv hvorfor det kan gjøre vondt. Det kan være at du støter for hardt og dypt, det kan være at hun ikke er våt/kåt nok. Jenter trenger lange forspill og å føle seg trygge, jeg tror ikke du har henne helt der enda. Dere må snakke sammen og du må bli mer opptatt av henne som person fremfor sex-partner, hun er jo veldig ung enda.

Endelig ja, fikk noen andre svar enn det andre. LonelyP har du MSN eller noe ?>,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294223-jomfru/page/2/#findComment-2374112
Del på andre sider

Gjest marianne_1993

Ok :-) fordi ja.. når jeg tenker meg om så kan vel ting bli verre om man ikke er sikker, jeg vet det er stor overgang og sikkerhetsfølelse ifra kondom til p-piller

Jeg er sikker på at i det forholdet jeg er i så er det forbutt. Men typen min som også studerer jus, viste meg en avisartikkel om en 20åring som hadde sex med en 15åring og slapp straff fordi de var omtrent jevnbyrdes i alder og utvikling. Han er jo 21 og jeg snart 15.

Det min type gjorde var at han bestilte p piller gjennom internett.

I noen land kan man kjøpe det uten resept og han fikk det i posten og jeg begynte.

Siden jeg er under 16år fikk jeg høre at helsesøter ikke kunne skrive ut p piller om det er riktig veit jeg ikke. Jeg fikk dem heller ikke gratis. Men legen kan skrive dem ut. Så jeg fikk time hos legen. Tror jeg betaler 116 kroner for en resept på 3 måneder hos legen.

Ellers kan dere ringe til Senter for Ungdom Samliv og Sexsualitet (SUSS) www.suss.no

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294223-jomfru/page/2/#findComment-2374411
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...