Gå til innhold

Voksen dame som ber moren om vaskehjelp.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

8

• petter smart

5

• mariaflyfly

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg ville aldri bedt mora mi om å vaske for meg, nei, men hver familie sitt valg. Om mora synes det er hyggelig og greit å være til hjelp, er vel ikke det noe problem? Noe annet om hun blri slkiten og føler seg presset, men det er kanskje litt vanskelig for utenforstående å bedømme.

Hos oss er det sånn at vi hjelper hverandre når det trengs. Da jeg lå på sykehuset etter å ha født, vasket mora mi hele huset. Det var den desidert beste gaven jeg fikk. Og da hun brakk beinet, stablet jeg ungene inn i bilen og handlet og vasket for henne.

Gurimalla, så snill hun er! En sånn hadde jeg trengt...

Ja, hun er veldig snill og hjelpsom :-)

Vi har litt ulike krav til ryddighet - men jeg synes faktisk det er deilig når hun tar noen tak hjemme hos meg.

Men hun får ikke lov til å rydde i nattbordskapet :-)

Ja, hun er veldig snill og hjelpsom :-)

Vi har litt ulike krav til ryddighet - men jeg synes faktisk det er deilig når hun tar noen tak hjemme hos meg.

Men hun får ikke lov til å rydde i nattbordskapet :-)

*haha* For sikkerhets skyld skulle nattbordskap vært safe-lignende ;o)

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197979641' post='3754704]

*haha* For sikkerhets skyld skulle nattbordskap vært safe-lignende ;o)

Lur idé!

Burde jo egentlig hatt lås på det. Ikke at vi har så veldig stort utvalg - men det er jo enkelte bøker og en dings eller to som ikke egner seg verken for svigermødre eller for nysgjerrige barn...

Lur idé!

Burde jo egentlig hatt lås på det. Ikke at vi har så veldig stort utvalg - men det er jo enkelte bøker og en dings eller to som ikke egner seg verken for svigermødre eller for nysgjerrige barn...

*hahahahahaha* Jeg får flashback til Lillemus-historien hver gang noen nevner sånne dingser. Den historien er ubetalelig :oD

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197979928' post='3754709]

*hahahahahaha* Jeg får flashback til Lillemus-historien hver gang noen nevner sånne dingser. Den historien er ubetalelig :oD

Nå er jeg ikke helt med....

Hva er det Lillemus har gjort nå da?

*s'

Nå er jeg ikke helt med....

Hva er det Lillemus har gjort nå da?

*s'

Ikke hun, men det innbefattet hennes nevø, som fant morfars leketøy i en skuff på kontoret, og braste inn i selskapet på stua med dingsen i hånda og lurte på hva dette var for noe? (fritt etter husk'en) *bæljflirer*

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197980335' post='3754717]

Ikke hun, men det innbefattet hennes nevø, som fant morfars leketøy i en skuff på kontoret, og braste inn i selskapet på stua med dingsen i hånda og lurte på hva dette var for noe? (fritt etter husk'en) *bæljflirer*

Oj oj oj da..... :-DDDDDDDD

jeg venter egentlig også på at ungene skal begynne å snoke. Tror vi må gjøre noe drastisk før det skjer!

Jeg tenker meg at det må være en mor som lagt opp til det selv, som kanskje gjennom alle år har fungert som en tjener for sine barn? Da er det naturlig for barna å rope "mamma!" straks ting blir vanskelig, selv i voksen alder.

''Da er det naturlig for barna å rope "mamma!" straks ting blir vanskelig, selv i voksen alder.''

Men man burde vel egentlig være litt mer moden enn som så når man er voksen og har fått barn selv?!?

Oj oj oj da..... :-DDDDDDDD

jeg venter egentlig også på at ungene skal begynne å snoke. Tror vi må gjøre noe drastisk før det skjer!

Så fort jeg så innlegget ditt så kom jeg på at jeg måtte ordne papir på masse før de kom hjem i dag, så nå er det ordnet. (takk) Faktisk så er det min eldste som er "galest" etter å finne gaver :) Koselig jakt, men intet funnet enda.

Annonse

Så fort jeg så innlegget ditt så kom jeg på at jeg måtte ordne papir på masse før de kom hjem i dag, så nå er det ordnet. (takk) Faktisk så er det min eldste som er "galest" etter å finne gaver :) Koselig jakt, men intet funnet enda.

Jeg tenkte ikke på julegavene - tenkte på andre ting som kunne finnes i nattbordet :-)

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197980335' post='3754717]

Hahahaha, den historien hadde jeg glemt helt til nå! :D

''Da er det naturlig for barna å rope "mamma!" straks ting blir vanskelig, selv i voksen alder.''

Men man burde vel egentlig være litt mer moden enn som så når man er voksen og har fått barn selv?!?

Det synes jeg også. Jeg har aldri spurt min mor om slikt. MEN jeg kjenner et par stk. som har foreldre som hjelper til med mye rart - og disse mødrene har i allefall seg selv å takke for at "ungene" oppfører seg sånn.

Eller, hva sier du til dette: kvinne, gift, tre barn. Hver gang hun er syk (var mye syk forrige vinter med feber o.a.) reiser til _sine_ foreldre med sine barn for å ligge syk der. Mannen drar på jobb... Og moren hennes klager over at hun kommer med barna sine og tar det som en selvfølge at hun kan bare legge seg ned og moren er barnevakt--- dette varer i flere dager.

Men denne moren har ikke mye å klage på, det er jo en grunn til at hennes datter (og sv.sønn) synes at dette er det mest naturlige i verden...

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197985337' post='3754786]

Det er den, og Flisas drite-episode som sitter ;o)

Drite-episoden husker jeg ikke. Men jeg lurer på om ikke det var Lillemus' sønn som fant den leka den gangen...?

Drite-episoden husker jeg ikke. Men jeg lurer på om ikke det var Lillemus' sønn som fant den leka den gangen...?

Flisa hastet av gårde i bil, hun skulle holde et foredrag eller noe. Underveis skulle hun slippe en fis - men det kom "noko attåt" ;D

Hun måtte derfor snu, dra hjem og skifte. Hun troppet forsinket opp på møtet, beklaget for forsamlingen, og fortalte det som det var...! Litt forskrekket ble de nok *hahahaha*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...