Gå til innhold

HIV etter oralsex

Anbefalte innlegg

Gjest hvis man svelger

Hadde oralsex med en mann etter en alt for fuktig tur på byen! Jeg vet at jeg svelget. Det står lite om sansynligheten for å bli smittet med HIV etter oralsex, men at sjansen blir større hvis man svelger. Jeg er veldig sunn og frisk og har veldig god munnhygiene, men hva skjer når sperm kommer ned i magen og tarmene? Da øker vel faren for at HIV infisert sperm kommer in i blodstrømmen? Må jeg virkelig vente i 6 uker på å bli testet? Det er lenge å gå med angst. På forhånd takk for svar. hilsen anonym

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294271-hiv-etter-oralsex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er helt klart mindr smitterisikå etter oral sex enn etter genital sex. For det første er cellene i munn og i fordøyelsestrakten er vesentlig mindre mottagelig for HIV enn celler i vagina og genitalia forøvrig. Dessuten inneholder både spytt og andre sekreter faktorer som inaktiv ca 6 uker. Testene som tas tidligere er mindre sikre.erer viruset. Det skjer da i enda høyere grad hvis viruset kommer ned i maven, pga. det sure miljøet. Jeg tror ikke at sjansene er så veldig mye større om du svelger spermiene etter at han er kommet i munnen din. Det er ikke spermiene som i størst grad inneholder viruset, men det er celler i blodet. Så sjansene er ikke så veldig store. Men ikke null. En test blir sikker først etter relativt lang tid, vi sier

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294271-hiv-etter-oralsex/#findComment-2372410
Del på andre sider

Gjest Må vite!

Det er helt klart mindr smitterisikå etter oral sex enn etter genital sex. For det første er cellene i munn og i fordøyelsestrakten er vesentlig mindre mottagelig for HIV enn celler i vagina og genitalia forøvrig. Dessuten inneholder både spytt og andre sekreter faktorer som inaktiv ca 6 uker. Testene som tas tidligere er mindre sikre.erer viruset. Det skjer da i enda høyere grad hvis viruset kommer ned i maven, pga. det sure miljøet. Jeg tror ikke at sjansene er så veldig mye større om du svelger spermiene etter at han er kommet i munnen din. Det er ikke spermiene som i størst grad inneholder viruset, men det er celler i blodet. Så sjansene er ikke så veldig store. Men ikke null. En test blir sikker først etter relativt lang tid, vi sier

Vi sier?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294271-hiv-etter-oralsex/#findComment-2372413
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...