Gjest ulrika n Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hvis du har et kraftig migrene anfall og ikke tar hensyn til det, hva skjer da? Du presser deg ekstremt under anfallet. Skikkelig synsforstyrrelser, kvalme og ekstrem ubehag. Du legger deg ikke ned og slapper av, men hopper i alt.. Du har ingen medisiner å ta.. Kan dette medføre at du blir dårlig over lenger tid? Evt hva?.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294315-migrene-anfall/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har migrene Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Har jeg kraftig anfall går det ikke an å være oppe, men da må jeg ligge og være helt i ro. Da går det gjerne til h******, og det kan henge seg opp og vare i flere dager. Du BØR ta hensyn om du kjenner migrenen starter. Har du ingen medisiner å ta bør du få tak i det; hør med legen din. Jeg har alltid i hus. Ellers kan du prøve å drikke en kopp kaffe med en presset sitron i med en gang du kjenner murring. Det kan hjelpe, men det er ikke sikkert. Drikk mye vann og slapp av! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294315-migrene-anfall/#findComment-2374390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pærebrus875 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Anfallet vil nok kunne bli kraftigere og vare lengre om man ikke gir opp det man gjør. f eks jeg går ikke ofte på byen av flere grunner, det er for dyrt, for mange ustabile folk, og høy musikk/blinkende lys. Tvang meg selv til å bli litt lengre engang, for jeg er alltid den som går først hjem når jeg først blir med, og mange venner osv var der. Føltes ut som hodet skulle eksplodere til slutt, så da måtte jeg bare gå. Jeg er litt sta, jeg orker ikke å ligge i senga å ha vondt når jeg heller kan sitte foran pcen og ha vondt, for når jeg har et middels anfall, at det er vondt men ikke lammende, så forverrer ikke pcbruk i seg selv det, så lenge jeg ikke ser på blinkende sider eller lignende, og har på rolig musikk (rolig musikk lindrer litt også synes jeg). Dette fungerte når jeg var alene, kunne ha det mørkt rundt meg unntatt pcskjermen, og velge selv lydene jeg utsatte meg for. Nå, når jeg er samboer, og må da se min egen skjerm, samboeren min sine 2 skjermer, taklyset vi må ha på ellers ser vi ikke stort her etter sola har gått ned (og den går jo ned i 3tida), lydene han lager, lydene pcen hans lager + konsentrere meg om hva jeg enn gjør selv. Ender med at jeg føler meg sur og irritert, og går og legger meg etter kortere tid og med "svakere" anfall enn jeg ville gjort om jeg var alene. For jeg vil ikke være sur og irritert på samboeren min, er jo min egen "feil" som ikke legger meg i tide. Og hater også å være sur og irritert, og blir sur på meg selv om jeg blir det.. og da får jeg gjerne enda vondere i hodet om jeg da stresser pga jeg ikke vil være sur.. Så for min del er det bare å "gi opp" og legge seg når det kommer, ellers går det utover både andre og meg selv. Sikkert flere enn meg som blir litt irritert over å ha migreneanfall, og er det noe som IKKE hjelper er det å blir sur på anfalllet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294315-migrene-anfall/#findComment-2374412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.