Gå til innhold

p-pillen mercilon

Anbefalte innlegg

Gjest susannra

hei! jeg begynte på p-pillen mercilon for ca 2 uker siden(altså min første blødningsdag slik det står på pakken) men jeg er fortsatt ikke ferdig helt med mensen....det kommer fortsatt "rester" ennå etter 12 dager...er dette normalt? lurer også på hva jeg skal gjøre når jeg kommer til sukkerpillene på slutten av brettet siden jeg får vell ikke mensen IGJEN da? det er jo nesten bare en ukes mellomrom(hvis jeg blir helt ferdig med denne mensen) hva skal jeg gjøre?? det er så viktig at jeg er beskyttet! fikk ikke sikre svar fra bruksanvisningen...håper på godt svar slik at jeg slipper å være usikker i månedene fremover. Vil vite hva jeg skal gjøre:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294370-p-pillen-mercilon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig med blødningsforstyrrelser på p-pille, spesielt i starten, men det retter seg gjerne. Du skal bare fortsette med å ta brettet ut og holde en ukes pause med sukkerpiller før du starter på nytt brett. Dette gjør du helt uten hensyn til om du blør eller ikke. Du er beskyttet hele tiden når du tar pillene som du bør, med maksimalt 12 timers forsinkelse. Hvis du fortsatt har uregelmessige blødninger etter tre måneder, bør du snakke med din lege om å forsøke et annet merke. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294370-p-pillen-mercilon/#findComment-2373451
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...