Gå til innhold

Verk i legg

Anbefalte innlegg

Gjest Jenta 20år

Har i ca 2-3 uker hatt vondt i høyre legg. I denne perioden har den føltes "sliten"/hovven, men så i perioder blir den kjempe vond, det svir. Det er ikke vondt i selve beinet, men i leggen (bak) og ned til ankelen. Dette blir enda verre når jeg kjenner på leggen når den er slapp. Jeg har ikke tråkket over eller slått meg. Har ikke trent styrke den siste tiden pga at det er vondt. Hva kan dette være? Kan jeg trene igjen? Har også hatt influensa (uten feber) den siste uka. Kan dette ha noen sammenheng?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294391-verk-i-legg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette kan være blodpropp, iallfall må dette utelukkes! Sengeleie, feber og dermed dehydrering kan være årsak til blodpropp. Symptomer er øm leggmuskulatur, rødhet, hevelse; vondt ved strekk av leggmusklene, og ømhet når du kjenner på de i avslappet tilstand. Hele leggen vil være litt tykkere; mål med målbånd. Synes du skal kontakte lege raskest mulig. Faren er dersom det er blodpropp og en bit løsner og setter seg i lungen eller hjernen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294391-verk-i-legg/#findComment-2375720
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...