Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Røykfri!

Jeg sluttet nylig å røyke, noe jeg er veldig stolt av. Mannen min røyker fortsatt, og jeg spurte pent om han kan gå ut og gjøre det nå. Han syntes det var frekt, og ble irritert.

Jeg forstår at det er mindre kos å røyke ute i kulda, men jeg mener at han burde støtte meg så jeg ikke får lyst på røyk, i hvertfall den første tiden. Hva mener dere?

Fortsetter under...

Gjest der mista jeg nicket

Synes han bør støtte deg og gå ut. Etter at jeg sluttet og røyke og ble lungesyk har det vært røykeforbud for alle i mitt hus. Når du slutter og røyke så er det kjempeflott, men synes ikke da at du fortjener å sitte inne å inhalere passiv røyk. Har en venninne som har KOLS pga passiv røyking.

Så bra for deg! =) Gratulerer! Jeg synes han burde pelle seg ut ja! Det er nesten så det er frekt av han å bli sittende inne å røyke når du har sluttet. Det er ubehagelig å leve i røyk når man ikke røyker selv!

Men jeg vil alltid ta ikke-røykernes parti, da. Skjønner ikke helt vitsen med å sitte å forpeste alle med sin uvane når alle i dag vet hvor farlig det er. Egoistisk kan man vel kalle det, for å sette det på spissen! =)

Nå har jo han en kjempemulighet til å klare å slutte han også! Er jo mye lettere når du allerede har klart det! =)

Annonse

Gjest Røykfri!

Så bra for deg! =) Gratulerer! Jeg synes han burde pelle seg ut ja! Det er nesten så det er frekt av han å bli sittende inne å røyke når du har sluttet. Det er ubehagelig å leve i røyk når man ikke røyker selv!

Men jeg vil alltid ta ikke-røykernes parti, da. Skjønner ikke helt vitsen med å sitte å forpeste alle med sin uvane når alle i dag vet hvor farlig det er. Egoistisk kan man vel kalle det, for å sette det på spissen! =)

Nå har jo han en kjempemulighet til å klare å slutte han også! Er jo mye lettere når du allerede har klart det! =)

Ja, jeg håper virkelig han også får det til nå, vi har snakka om det lenge begge to.

Takk for støtte :)

Gjest Røykfri!

Jeg er helt enig med deg! Selv om jeg skjonner mannen din sin frustrasjon over aa gaa ute i kulda. Men du var slettes ikke frekk, og jeg synes han kan respektere deg saapass!:-)

Jeg mener også at det handler om respekt, jeg ville gått ut for ham.

Ja, jeg synes absolutt at dersom ektefellen har sluttet å røyke bør man støtte vedkommende ved å gå ut å røyke selv. De fleste røykere har vel en langsiktig plan om å slutte, og bør således glede seg om partneren klarer det?

Alternativt får man lage et røykerom, eller i siste hånd: Røyke under kjøkkenviften.

Gjest Ingemanns kjære

Gratulere med å ha sluttet!!!

Og i min naivitet lurer jeg virkelig på om folk røyker inne fremdeles? Av alle røykerne jeg kjenner, kjenner jeg ingen som røyker inne. Verken de som er par, de som har barn eller de som er single og bor helt alene. Alle går de ut...

Annonse

Jeg synes dere må inngå et kompromis så lenge dere tydeligvis røyka inne før begge to. Kan han ikke holde røykinga på kjøkkenet, under kjøkkenvifta? Med døra lukket og med vinduet på gløtt når vær og vind tillater det?

Kjæresten min røyker bare på kjøkkenet sitt, og er litt mer generøs enn vanlig når jeg er der mht lufting. Det lukter ikke røyk i resten av leiligheten. Når han er hos meg, går han ut på verandaen. Og jeg tillater røyking inni peisen når ikke ungene er her. Den har utrolig bra trekk og det merkes ingenting i resten av kåken.

Gjest Spekepølse

er vanligvis lite hensynsfull overfor røykere selv, men skjøner at han syns det er frekt.

Så lenge du røyka inne kan han, men med en gang du klarer å slutte så må han ut?

Men det er jo ikke dermed sagt at det ikke skal gå an å snakke seg frem til en løsning som bevarer både dine og hans behov:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...