Gå til innhold

Slapp hud uten vekttap

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik87

Hei,

Jeg er en gutt på 20 år, 179 høy og 60kg som etter en alder av 6-7 år aldri har vært annet enn hva dagens unge verden ser på som slank rundt midjen. Jeg har heller ei hatt mye muskelmasse i mitt liv.

Likevel har jeg hele mitt liv hatt synlig slapp hud på bryst, lår og rompe. Langt slappere enn tilsvarende gutter med samme BMI og muskelmasse.

Brystene mine vil normalt henge så lenge huden er oppvarmet, men strammes opp og ser faste ut når de fryser. Griper man tak i brystvorten kan man strekke den ut fra benet under huden med 6 cm.

Rompen henger som om jeg skulle vært passert midtlivskrisen og mer til, unntaket er hvis jeg griper fast og strekker huden på ryggen ovenfor sittebenet utover med 5cm.. da forsvinner folden mellom rompeballene og låret slik at rompen i sin helhet ser *frustrerende* fast ut! Hudoverflaten på rompen fra høyde med hullet til ovenfor sittebenet føles som appelsinhud, og ser ut som dette dersom man klemmer den sammen.

Huden på undersiden av lårene henger som om den skulle tilhørt "bestemorsarmer" når jeg sitter på en stol.. Den svaier altså noe når jeg lener et knærne mot siden..

Har ikke et merkverdig problem (sett fra kosmetisk synsvinkel) med huden på armer eller nakke. Huden på overarmene er imidlertid veldig tøyelig; 6 cm hvis man griper et lite parti og strekker det vekk fra benet--men det er kanskje normalt? Huden min er overalt elastisk av seg når man strekker den, den spretter altså tilbake til der den var stortsett med en gang man slipper tak i den..

Kan det være feilernæring eller noe medisinsk galt med meg, eller er dette slik hud enkelte av oss bare må leve med? På en annen side slipper jeg vel nedturen av å få stort slappere hud ettersom jeg blir eldre? :-)

Håper på gode svar.. og lite mobbing :) Slappheten i huden på nevnte parti er det verste jeg vet med utseendet på kroppen min.. For å illustrere komplekset mitt kan det nevnes at jeg ikke har vært i fellesdusj siden jeg gikk ut av ungdomsskolen tross akk så mange anledninger..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294415-slapp-hud-uten-vekttap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...