Gå til innhold

Hvor langt skal man strekke seg?

Anbefalte innlegg

Gjest andreaa79

Min samboer har en bestekamerat som er verdens beste gutt. Samboeren min og han er barndomsvenner og trives veldig godt i hverandres selskap. Problemet er samboeren til denne bestekameraten. Jeg tåler henne ikke. Hun er nedlatende, gir "gode" råd som jeg ikke har bedt om, kommenterer kroppen min osv. Noen ganger blir jeg så paff at jeg ikke klarer å si noe tilbake. Det er helt utrolig hva som kan komme ut av den munnen. Etter at vi har vært sammen med dem går jeg og irriterer jeg meg over henne i flere dager.

Jeg vil egentlig helst være sammen med dem (henne) så lite som mulig. Problemet er at de inviterer oss på alt mulig. Vi var på ferie med dem i sommer og nå har de invitert oss på nyttårsaften. Jeg kan ikke tenke meg det i det hele tatt, men samboeren min vil selvfølgelig gå. Han har det jo kjempefint med kameraten sin. Det er ikke så ille når vi er flere til stede, men flere av våre andre vennepar har takket nei til invasjonen fra dem pga henne. Så da blir det bare oss og jeg blir sittende med henne hele kvelden.

Noen andre som har opplevd noe lignende og har noen gode råd? Jeg vet at jeg selv velger hvordan jeg takler dette her. Jeg prøver og ikke irritere meg, men noen ganger sårer hun meg faktisk. Samboeren min forstår meg, men er lei av hele konflikten og trekker seg litt unna. Jeg vil jo heller ikke at han skal miste kontakten med kameraten sin. Nå har vi en liten konflikt på gang pga nyttårsaften og jeg er fristet til å være på tilbudssida og dra til dem, men innerst inne så vil jeg ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294421-hvor-langt-skal-man-strekke-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Angela26

''Hun er nedlatende, gir "gode" råd som jeg ikke har bedt om, kommenterer kroppen min osv. Noen ganger blir jeg så paff at jeg ikke klarer å si noe tilbake. Det er helt utrolig hva som kan komme ut av den munnen.''

Naar hun gir "gode" raad, og kommenterer kroppen din, saa er hun nedlatende, og kommer med bemerkninger? Slik som aa heve seg over deg?

Kan det vaere at hun sliter med usikkerhet og daarlig selvtillitt?

Jeg har ei venninne som kan minne litt om henne. Grunnen til at hun ennaa er ei venninne, er pga. hennes positive egenskaper.

Hun har vanskelig for aa glede seg paa mine vegne. Da jeg skulle legge inn silikon i brystene, som var veeeeldig smaa, saa klarte hun ikke aa glede seg paa mine vegne.Hun sa rett ut at hun ble sjalu!

Skikkelig barnslig og umodent spoer du meg. Selv etter at jeg traff henne igjen, etter inngrepet, kommenterte hun det ikke. Ikke med et eneste ord! Mens andre igjen sa "aah, saa fine dem er, o.l. Hehe:-)

Likedan skal hun ofte heve seg over meg, kommentere ting, henge meg ut foran andre. Da svarer jeg igjen... Det er trist at et menneske skal synke saa dypt egentlig. Men hun har blitt gjennomskuet av mange.

Jeg vet at hun er veldig usikker paa seg selv, hun har veldig daarlig selvtillitt. De gangene jeg ville tatt det opp med henne, har hun plutselig forandret seg til det positive, og jeg har lagt "alvorspraten" paa hylla.

Det skal bli spennende aa se fremover, naar vi treffes igjen. Blir det likedan som det var sist, skal jeg prate med henne om det.

Kan det vaere at du kunne gjort det samme med denne dama? Kan det ligge usikkerhet hos henne, som gjoer at hun oppforer seg slik hun gjoer? Om du unngaar kontakt, saa vil hun begynne aa lure, og for din del vil det ogsaa bli slitsomt aa gjoere det paa denne maaten.

Er du villig til aa ha en ordentlig alvorsprat med henne?

Gjest andreaa79

''Hun er nedlatende, gir "gode" råd som jeg ikke har bedt om, kommenterer kroppen min osv. Noen ganger blir jeg så paff at jeg ikke klarer å si noe tilbake. Det er helt utrolig hva som kan komme ut av den munnen.''

Naar hun gir "gode" raad, og kommenterer kroppen din, saa er hun nedlatende, og kommer med bemerkninger? Slik som aa heve seg over deg?

Kan det vaere at hun sliter med usikkerhet og daarlig selvtillitt?

Jeg har ei venninne som kan minne litt om henne. Grunnen til at hun ennaa er ei venninne, er pga. hennes positive egenskaper.

Hun har vanskelig for aa glede seg paa mine vegne. Da jeg skulle legge inn silikon i brystene, som var veeeeldig smaa, saa klarte hun ikke aa glede seg paa mine vegne.Hun sa rett ut at hun ble sjalu!

Skikkelig barnslig og umodent spoer du meg. Selv etter at jeg traff henne igjen, etter inngrepet, kommenterte hun det ikke. Ikke med et eneste ord! Mens andre igjen sa "aah, saa fine dem er, o.l. Hehe:-)

Likedan skal hun ofte heve seg over meg, kommentere ting, henge meg ut foran andre. Da svarer jeg igjen... Det er trist at et menneske skal synke saa dypt egentlig. Men hun har blitt gjennomskuet av mange.

Jeg vet at hun er veldig usikker paa seg selv, hun har veldig daarlig selvtillitt. De gangene jeg ville tatt det opp med henne, har hun plutselig forandret seg til det positive, og jeg har lagt "alvorspraten" paa hylla.

Det skal bli spennende aa se fremover, naar vi treffes igjen. Blir det likedan som det var sist, skal jeg prate med henne om det.

Kan det vaere at du kunne gjort det samme med denne dama? Kan det ligge usikkerhet hos henne, som gjoer at hun oppforer seg slik hun gjoer? Om du unngaar kontakt, saa vil hun begynne aa lure, og for din del vil det ogsaa bli slitsomt aa gjoere det paa denne maaten.

Er du villig til aa ha en ordentlig alvorsprat med henne?

Takk for svar. Godt å høre at det er flere som sliter med sånne mennesker. Jeg har tenkt på dette med en alvorsprat, men det som får meg til å tvile er at andre vi kjenner har hatt en alvorsprat med henne før og da raste visst hele verdenen hennes sammen og hun var lei seg i flere måneder.

Jeg vet at hun er usikker og at hun derfor prøver å hevde seg selv på andre måter, men jeg bør kanskje bli flinkere til å si fra.

Og, du.. :) Du har helt sikkert flotte pupper!

Gjest Angela26

Takk for svar. Godt å høre at det er flere som sliter med sånne mennesker. Jeg har tenkt på dette med en alvorsprat, men det som får meg til å tvile er at andre vi kjenner har hatt en alvorsprat med henne før og da raste visst hele verdenen hennes sammen og hun var lei seg i flere måneder.

Jeg vet at hun er usikker og at hun derfor prøver å hevde seg selv på andre måter, men jeg bør kanskje bli flinkere til å si fra.

Og, du.. :) Du har helt sikkert flotte pupper!

Hehe, puppene er fine de ja, mannen klager ikke:-) Og saa ser de i det minste naturlige ut, ikke som slike ballonger,hvis du skjonner...:-)

Okey, til svaret ditt naa! Jeg synes det kunne vaert verdt aa proeve paa en prat med denne dama. Du kan gaa forsiktig frem, og vaer saklig. Se ann reaksjonen hennes, og proev deg frem paa den maaten. For slik det er naa er uholdbart for deg.

Haaper det ordner seg for dere,lykke til!

Hvorfor ikke ta det opp med henne da? Neste gang hun sier noe, så kan du fortelle på en ordentlig måte at du faktisk blir såret av det, og at hun ofte er "ekkel". Hun mener det nok ikke, for virker jo som om hun liker deg siden dere blri bedt på alt mulig. Hun tror sikkert hun er en god venninne, og da er du bedre at du "hjelper" henne litt, så kan hun kanskje bli en god venninne, eller i alle fall bedre :)

Du kan jo si at du helst ser at hun lar være å komme med gode råd, og å kommentere kroppen din. Kan hende hun blir litt furt, men det går over.

jeg hadde nok dratt, og sagt fra med en gang hun satt i gang, men si det på en vennlig måte så det ikke blir bråk. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...