slarserike Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Hei Doctor..er i begynnelsen av 50-årene..sliter med uregelmessig mage..løs/hard..ofte blod og slim i avføring..og en del luft...litt "ølmage"..som regel smerter når jeg trykker under "ølmagen"..drikker mye melk, biola, yogurt per dag...ca 3 liter..+ ca 1 liter kaffe..ca1 liter vann..spiser minimal frukost...moderat lunch...ofte kraftig middag mellom19.00/21.00...MEN..må alltid ha nattmat..vakner ca 01.00-02.00..spiser sjoklade eller skive..Lever anners et stresset men aktivt liv...en del alkohol...1 øl t lunch..1 øl føre middag + vin till middag,,,ca 8 cl sprit med kaffe etter middag 2 dgr i uken..mye reising...europa...liker jobben...men grunnet disse magesmertene føler meg kraftløs/tiltaksløs/orolige for tiden...Mitt spørmål: Er disse magesmerter tegn på alderdom, stress, dårlige matvaner...eller kan det vare noe "annet"...Har aldrig søkt legehjelp. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Pkt. 1 - kutt _kraftig_ ned på melkeinntaket! 3 liter melk / yoghurt i døgnet er helt feil! Melk er for kalver, du klarer deg lenge med max. 0,5 liter om du absolutt MÅ ha det. Pkt. 2 - kraftige middager hører ikke til så sent på dagen. Pkt. 3 - kom deg i bevegelse, raske gåturer, lett jogging eller sykling f.eks., 2-3 ganger i uka. Pkt. 4 - prøv å kutt ut nattmaten også, sjokolade midt på natten blir også feil. 0 Siter
landgutt Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Ditt problem skyldes ikke alderdom, men derimot kanskje en magesykdom. Men dette er ikke jeg den rette til å svare på her. Oppsøk en lege snarest, og aller helst en spesialist i gastromedisin (magespesialist) Men som du skriver så lever du ett hektisk og stressendeliv, så ett godt råd i starten til du får tid hos legen: "gir ned" noen hakk, og tenk på hva du putter i deg. Oppsøk en lege snarest, og lykke til. Hilsen en som har hatt og har mye plunder med magen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.