Gjest GeForce Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Problemstillingen min er kanskje ikke vanlig her inne, men den omhandler jo seksualitet så jeg håper dette er riktig forum å henvende seg til. Dette blir også en litt merkelig problemstilling for de fleste å forholde seg til, et litt ekstremt tabuemne, men jeg prøver likevel. Jeg er en 26 år gammel mann, som aldri har hatt sex. Et ekstremt tilfelle kan man trygt si. Dette er noe som plager meg i hverdagen, og jeg lurer vel egentlig på hva andre ville gjort i min situasjon, hva andre ville gjort helt konkret for å forbedre denne situasjonen, for å formulere det hele litt diplomatisk. Det er også litt merkelig at denne problemstillingen er fullstendig fraværende fra søkelyset til alle disse "helsenettsidene". Man kan lese om alt om tips fra bondage, analsex for viderekommende, hvilke leketøy som passer best i den stillingen, ingenting er liksom et tabu lengre unntatt denne problemstillingen. Det skrives ikke om det, og man skal helst ikke snakke om det. Tilstanden jeg er i omtales ofte som ufrivillig sølibat, involuntary celibacy på engelsk, eller bare INCEL. Bakgrunn: Jeg har alltid vært en sjenert person, og jeg fikk depresjon som 16-åring grunnet utfrysing og litt mobbing på skolen. Dette gjorde at jeg trakk meg tilbake, ble usynlig. Jeg kom meg igjennom vgs. og begynte å studere. Jeg er nå snart ferdig med studiene. Problemet er at jeg falt ut av samfunnet når jeg var 16 år, jeg ble sosialt isolert, og den alderen er hvor de fleste lærer seg å sosialisere og ikke minst da de fleste debuterer seksuelt. Jeg har gått glipp av alt dette. Under min tilbaketrekking pga depresjonen min, så utviklet jeg til en viss grad sosial angst. Alt dette er jeg over nå. Jeg kan ikke forandre fortiden, så jeg velger selvfølgelig å fokusere på nåtiden. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal gå fremover. Dette har likevel satt sine spor, da jeg ikke har bygd meg opp et solid sosialt nettverk, men er alene i det meste. Jeg har blitt en litt sosialt inkompetent person som følge av dette. Jeg er derfor langt bak mine jevnaldrede, og har mye dårligere forutsetninger enn de fleste for å forbedre min egen situasjon. Jeg frykter vel egentlig at min sosiale situasjon kan bli permanent. Dagens sosiale samfunn er heller ikke spesielt tilgivende mot de som tilfeldigvis ramler utenfor. Jeg har et slags taper stigma på meg nå føler jeg, og frastøter folk bare med min sosialt inkompetente væremåte. Jeg føler meg litt som en eks-fange, en som nå må komme ut igjen i samfunnet, men som alltid vil ha et stigma hengende over seg som motvirker alle mine egne positive tiltak. Spørsmål: - De fleste treffer vel folk gjennom venner og slikt, mens jeg er utenfor slike sosiale nettverk fullstendig. Spørsmålet mitt er derfor: Hvor kan man møte folk når man står fullstendig på bar bakke? - Jeg regner med at mange vil råde meg å oppsøke en prostituert. Jeg har faktisk vurdert det. Ikke gatehorene, men kanskje noen av de noenlunde normale kvinnene som prostituerer seg, hvis de i hele tatt finnes. Jeg har virkelig ingen anelse om hva som rører seg i dette miljøet. Kanskje bare oppsøke en prostituert en gang for å bryte isen eller noe slikt. Egentlig grøsser jeg ved tanken. - Hva slags syn har dere på folk som debuterer såpass sent? - Vil kvinner lett merke det hvis man er uerfaren? Vil de fleste være forståelsesfulle eller være litt grusomme hvis de skulle oppdage dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærringa Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hei! Jeg reagerer litt på at du kun er opptatt av at du ikke har hatt sex. For de fleste "innvidde" er sex et resultat av forelskelse og kjærlighet, så jeg tror det kan være lurt å flytte fokus over på å treffe noen du kan bli forelsket i, så vil sex komme etterhvert. Oppfatter at du egentlig har lyst til å ha noen å være sammen med.Da er det ikke noe lurt å oppsøke prostituerte, for dette kan gi deg en negativ selvfølelse i og med at du egentlig ikke er ute etter tilfeldig sex. Jenter kan du treffe overalt, men det er lurt å ha noen interesser. Da kan du både komme inn i et miljø, samt treffe likesinnede av begge kjønn. Det kan jo være f.eks. et treningssenter, på bowling, bridgeklubb, biblioteket el lign. Finn noe som interesserer deg, glem fortida og se framover =) Det finnes noen for alle. Lykke til =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GeForce Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hei! Jeg reagerer litt på at du kun er opptatt av at du ikke har hatt sex. For de fleste "innvidde" er sex et resultat av forelskelse og kjærlighet, så jeg tror det kan være lurt å flytte fokus over på å treffe noen du kan bli forelsket i, så vil sex komme etterhvert. Oppfatter at du egentlig har lyst til å ha noen å være sammen med.Da er det ikke noe lurt å oppsøke prostituerte, for dette kan gi deg en negativ selvfølelse i og med at du egentlig ikke er ute etter tilfeldig sex. Jenter kan du treffe overalt, men det er lurt å ha noen interesser. Da kan du både komme inn i et miljø, samt treffe likesinnede av begge kjønn. Det kan jo være f.eks. et treningssenter, på bowling, bridgeklubb, biblioteket el lign. Finn noe som interesserer deg, glem fortida og se framover =) Det finnes noen for alle. Lykke til =) Hei og takk for svar. Du mener jeg fokuserer feil. En interessant tanke, og det kan muligens stemme. Jeg vil bare påpeke at jeg slettes ikke bare opptatt av at jeg ikke har hatt sex. Det er vel kanskje en vanskelig situasjon for andre, som faktisk har sex, å sette seg inn i. Det at jeg ikke har hatt sex, betyr også at jeg ikke har hatt kjæreste, ikke har hatt noen nærhet, støtte fra den bedre halvdel, og alt hva det innebærer. Når du er såpass gammel som jeg er, så oppleves alt dette som et savn. Man blir litt desperat. Det at jeg ikke har hatt sex er også en slags psykologisk barriere for meg. Jeg skulle ideelt ha møtt noen vanlige kvinner jeg kunne bli forelsket i, men som nevnt er min situasjon ikke akkurat optimal for det. Jeg føler meg litt utenfor det vanlige samfunnet, det er den psykologiske barrieren, likevel om jeg på alle andre måter er helt vanlig. Jeg går på treningssenter, er på biblioteker og lignende, men det hjelper ikke mye. Jeg ser heller ikke at andre er spesielt sosiale på disse stedene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hei og takk for svar. Du mener jeg fokuserer feil. En interessant tanke, og det kan muligens stemme. Jeg vil bare påpeke at jeg slettes ikke bare opptatt av at jeg ikke har hatt sex. Det er vel kanskje en vanskelig situasjon for andre, som faktisk har sex, å sette seg inn i. Det at jeg ikke har hatt sex, betyr også at jeg ikke har hatt kjæreste, ikke har hatt noen nærhet, støtte fra den bedre halvdel, og alt hva det innebærer. Når du er såpass gammel som jeg er, så oppleves alt dette som et savn. Man blir litt desperat. Det at jeg ikke har hatt sex er også en slags psykologisk barriere for meg. Jeg skulle ideelt ha møtt noen vanlige kvinner jeg kunne bli forelsket i, men som nevnt er min situasjon ikke akkurat optimal for det. Jeg føler meg litt utenfor det vanlige samfunnet, det er den psykologiske barrieren, likevel om jeg på alle andre måter er helt vanlig. Jeg går på treningssenter, er på biblioteker og lignende, men det hjelper ikke mye. Jeg ser heller ikke at andre er spesielt sosiale på disse stedene. ''Det at jeg ikke har hatt sex, betyr også at jeg ikke har hatt kjæreste, ikke har hatt noen nærhet, støtte fra den bedre halvdel, og alt hva det innebærer.'' Jeg må si at du tillegger sex mange egenskaper! Selv så hadde jeg ikke sex før jeg var 24, men jeg hadde da hatt mange kjærester, nærhet og støtte likevel! Jeg er enig med Kjærringa i at det virker som om du har feil fokus. Prøv å finn en venn eller kjæreste først, så kommer sexen naturlig i etterkant hvis forholdet utvikler seg i den retning. Du kan bli kjent med andre via nettet eller hobbier/interesser. To miljøer som er veldig sosiale og inkluderende er dykkemiljøet og mc-miljøet. Det finnes sikkert mange andre muligheter også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noortje Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hei og takk for svar. Du mener jeg fokuserer feil. En interessant tanke, og det kan muligens stemme. Jeg vil bare påpeke at jeg slettes ikke bare opptatt av at jeg ikke har hatt sex. Det er vel kanskje en vanskelig situasjon for andre, som faktisk har sex, å sette seg inn i. Det at jeg ikke har hatt sex, betyr også at jeg ikke har hatt kjæreste, ikke har hatt noen nærhet, støtte fra den bedre halvdel, og alt hva det innebærer. Når du er såpass gammel som jeg er, så oppleves alt dette som et savn. Man blir litt desperat. Det at jeg ikke har hatt sex er også en slags psykologisk barriere for meg. Jeg skulle ideelt ha møtt noen vanlige kvinner jeg kunne bli forelsket i, men som nevnt er min situasjon ikke akkurat optimal for det. Jeg føler meg litt utenfor det vanlige samfunnet, det er den psykologiske barrieren, likevel om jeg på alle andre måter er helt vanlig. Jeg går på treningssenter, er på biblioteker og lignende, men det hjelper ikke mye. Jeg ser heller ikke at andre er spesielt sosiale på disse stedene. Gjør som jeg, sjenert og bittelitt sosialt tilbakestående... nettsjekking! Det er ikke sikkert det funker for alle, men det som er så fint med det er at man kan bruke litt tid på å bli kjent med en person før man eventuelt møtes. Det er selvsagt ting man må lære seg å se etter, men prøv å registrer deg på nettby, sukker eller noen andre steder. Du kan jo være anonym og styre det som du selv vil i ditt eget tempo. Jeg møtte min første partner (var sammen i 9 år) på nett, min nummer to. Da det forholdet tok slutt gjorde jeg noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle klare, nemlig å sjekke opp en jente på normal måte en gang jeg var ute på byen. Min nåværende kjæreste møtte jeg også på nett, og har stort sett bare positive erfaringer med dette. Men det fins mange raringer der ute. Hvorfor ikke prøve? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GeForce Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 ''Det at jeg ikke har hatt sex, betyr også at jeg ikke har hatt kjæreste, ikke har hatt noen nærhet, støtte fra den bedre halvdel, og alt hva det innebærer.'' Jeg må si at du tillegger sex mange egenskaper! Selv så hadde jeg ikke sex før jeg var 24, men jeg hadde da hatt mange kjærester, nærhet og støtte likevel! Jeg er enig med Kjærringa i at det virker som om du har feil fokus. Prøv å finn en venn eller kjæreste først, så kommer sexen naturlig i etterkant hvis forholdet utvikler seg i den retning. Du kan bli kjent med andre via nettet eller hobbier/interesser. To miljøer som er veldig sosiale og inkluderende er dykkemiljøet og mc-miljøet. Det finnes sikkert mange andre muligheter også. Interessante motsvar jeg får her. Det jeg egentlig vil fram til her, er at mangelen på sex er en ting som gjør at selvtilliten min overfor kvinner forblir lav. En ond sirkel. Det er litt ynkelig for en mann på 26 år å ikke ha hatt sex ennå. Jeg har heller aldri hatt kjæreste, jeg har ikke en gang holdt hånden til noen! Jeg vurderer dette med å finne hobbyer, rett og slett for å finne noe annet enn meg selv å fokusere på. Det kommer til å bli grusomt å oppsøke et miljø alene, men det får vel bare være. Det med sex er som nevnt en psykologisk barriere for meg. Men ok, kanskje jeg henger meg for mye opp i akkurat det. Det er bare litt vanskelig å rasjonalisere bort denne tankegangen jeg har av at jeg er litt patetisk, at jeg har gått glipp av mye, følelsen av å være utenfor samfunnet. Ellers takk for et godt svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GeForce Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Gjør som jeg, sjenert og bittelitt sosialt tilbakestående... nettsjekking! Det er ikke sikkert det funker for alle, men det som er så fint med det er at man kan bruke litt tid på å bli kjent med en person før man eventuelt møtes. Det er selvsagt ting man må lære seg å se etter, men prøv å registrer deg på nettby, sukker eller noen andre steder. Du kan jo være anonym og styre det som du selv vil i ditt eget tempo. Jeg møtte min første partner (var sammen i 9 år) på nett, min nummer to. Da det forholdet tok slutt gjorde jeg noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle klare, nemlig å sjekke opp en jente på normal måte en gang jeg var ute på byen. Min nåværende kjæreste møtte jeg også på nett, og har stort sett bare positive erfaringer med dette. Men det fins mange raringer der ute. Hvorfor ikke prøve? Jeg har prøvd nettsjekking. Jeg er dessverre ikke så flink til å reklamere for meg selv, kanskje jeg ikke skriver en fengende nok profil, så jeg fikk null respons. Jeg tør heller ikke å legge inn et bilde av meg selv. Har du noen tips på hvordan man skriver fengende profiler? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg har prøvd nettsjekking. Jeg er dessverre ikke så flink til å reklamere for meg selv, kanskje jeg ikke skriver en fengende nok profil, så jeg fikk null respons. Jeg tør heller ikke å legge inn et bilde av meg selv. Har du noen tips på hvordan man skriver fengende profiler? Når du ikke legger ut bilde, så forsvinner du i mengden. Og nettprofilen din er ikke så viktig, det er viktigere at du selv tar kontakt med andre, og ikke bare venter på å bli oppdaget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Du får trene på det sosiale så godt du kan i hverdagen, møt verden med et smil, vær åpen og godhjertet, utrolig hvor langt du kommer med det. Dette er noe du kan trene på hele tiden, sørg for å være ute blant folk, se litt på andre og lær. Smil til jentene, smil løser opp mye, bare send et lite smil når du passerer dem, ikke sikkert de rekker å smile tilbake, men det er ikke så viktig, det som er viktig er at du trener. Ellers vil jeg anbefale deg å bruke nettet til å sjekke jentene, som en av de andre her sier. Det er en meget fin måte å bli kjent med noe på, der kan du bruke så mye tid du vil. Ellers tror jeg ikke at det er så mange som gjør noe stort nummer ut av at du ikke har seksuell erfaring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg har prøvd nettsjekking. Jeg er dessverre ikke så flink til å reklamere for meg selv, kanskje jeg ikke skriver en fengende nok profil, så jeg fikk null respons. Jeg tør heller ikke å legge inn et bilde av meg selv. Har du noen tips på hvordan man skriver fengende profiler? Du må chatte litt også, bruk litt tid på en chattekanal så jentene der blir kjent med deg, ikke vær så redd for å si noe. Legge ut en profil og sitte å vente på at noen tar kontakt er døfødt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ignatius81 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Du må chatte litt også, bruk litt tid på en chattekanal så jentene der blir kjent med deg, ikke vær så redd for å si noe. Legge ut en profil og sitte å vente på at noen tar kontakt er døfødt. Ok, godt råd. Jeg får vel prøve meg fram på den måten. Det kommer helt garantert til å bli litt klønete, men man må vel starte et eller annet sted. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noortje Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg har prøvd nettsjekking. Jeg er dessverre ikke så flink til å reklamere for meg selv, kanskje jeg ikke skriver en fengende nok profil, så jeg fikk null respons. Jeg tør heller ikke å legge inn et bilde av meg selv. Har du noen tips på hvordan man skriver fengende profiler? Fengende profiler... hmmm, jeg er ikke så flink på å skrive profiler. Jeg titter litt rundt der jeg registrerer meg og da vil man se at det fins 1000 måter å lage en profil på. Skriv kort om deg selv, fortell hvilke interesser du har o.l. Jeg tror ikke du kommer så langt uten å legge inn ett bilde, så jeg vil absolutt anbefale deg å gjøre det uansett hvor stygg du syns du er. Det er sjelden så ille som man selv tror. Dra frem det bildet som i dine øyne er penest/minst stygge og legg det inn. Og ta kontakt med folk, man trenger ikke si så mye for å komme i gang med en samtale. Ikke sitt og vent... Ace Ventura sa noe sånt en gang: "He who hesitates, masturbates" Du må titte litt rundt, og se om du får noen gode ideer. Ta kontakt med jenter som har interessante profiler. De jeg har møtt har hatt ett eller annet i profilen som det har gått an å innlede en samtale om. Derfra så har det utviklet seg naturlig, noen bestemmer man seg for å møte mens andre renner ut i sanden etter kort tid og man snakker ikke sammen igjen. Finner man en interessant person så går samtalene naturlig fordi man har ting til felles. Er man totalt forskjellige så vil man merke det etter kort tid. Det er kanskje enkelt for meg å si det, men jeg syns du skal slutte å fokusere på sex. Kos deg med frøken høyre/venstre og plutselig møter du ei søt snelle så får du både holde hender, klemme og kysse og deretter vil sexen komme naturlig. Jeg husker også jeg var desperat etter sex før jeg debuterte, men etterhvert har jeg knyttet sex til følelser og er ikke i stand til å ha sex for å ha sex. Det må være mer inne i bildet for at sexen skal bli god. Jeg elsker sex, men dersom jeg hadde måttet velge mellom å ha sex og klemming/kyssing/nærhet så hadde jeg valgt bort sexen. Men folk er forskjellige. Prøv litt i det små 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Ok, godt råd. Jeg får vel prøve meg fram på den måten. Det kommer helt garantert til å bli litt klønete, men man må vel starte et eller annet sted. Gi f... i om det er klønete, du skal jo lære det og da blir det litt klønete i starten, men det gjør da ikke noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en fyr langt vekk Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 ''Hvor kan man møte folk når man står fullstendig på bar bakke?'' Et viktig hensyn å ta er at du ser etter ei som du deler flest mulig interesser med. For det trengs om man skal dele mye tid sammen. Da er miljøer der slike interesser blir "dyrket". Alternativet er at du bruker nettet. '' - Jeg regner med at mange vil råde meg å oppsøke en prostituert. Jeg har faktisk vurdert det. Ikke gatehorene, men kanskje noen av de noenlunde normale kvinnene som prostituerer seg, hvis de i hele tatt finnes. Jeg har virkelig ingen anelse om hva som rører seg i dette miljøet. Kanskje bare oppsøke en prostituert en gang for å bryte isen eller noe slikt. Egentlig grøsser jeg ved tanken. '' Ikke gjør det. Hvis du mot formodning roter på deg sykdom, er du enda verre ute å kjøre. Ingen kvinnfolk vil ha en de risikerer å bli smittet av. ''Hva slags syn har dere på folk som debuterer såpass sent?'' Helt sikkert veldig ulike syn, men jeg tror ikke det er en ulempe fordi de mer stablie menneskene da kan ha mer tillit til at du ikke er utro eller har smittsome sykdommer. En venn av meg var 40 da han fant sin kone. Han hadde ikke hatt noen kjæreste før det. Var plaget av sjenerthet. Ikke noe i veien med hodet hans, han hadde mye utdanning. Så da trenger vel du ikke gi opp håpet. ''Vil kvinner lett merke det hvis man er uerfaren?'' Ja, og hva så? Det finnes helt sikkert mange kvinner som er uerfarne også. La heller den delen fare. Ikke la det gå inn over deg. Husk å bruke rosende ord når det faller naturlig. Spørsmål om dagliglivet så gjøremål drar samtaler videre. Vis at du har noe å gi henne også, kan gjøre livet hennes lysere. ''Vil de fleste være forståelsesfulle eller være litt grusomme hvis de skulle oppdage dette?'' Mitt inntrykk: De er høyst ulike. Noen er lite overbærende. Og de skaffer seg fort problemer på andre områder også, siden de viser så lite empati. Så da får du heller se etter ei som har mer empati og hjertevarme enn de fleste. Treffer du på ei som ikke er særlig forståelsefull for din situasjon, får du heller tenke: "det var jammen godt jeg fant ut det i tide, så slapp jeg å brenne meg - bye, bye ugly!" :-) Om seksualitet: Du må ta det i omvent rekkefølge: man har sex med en person fordi man er glad i han/henne, ikke omvendt. Se derfor etter ei du tror du kan blir glad i, så får sex komme senere. Ikke la sex ta opp fokuset ditt, for da blir du oppfattet feil: at du bare er ute etter sexpartner. For da skjærer alt seg i utgangspunktet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GeForce Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 ''Hvor kan man møte folk når man står fullstendig på bar bakke?'' Et viktig hensyn å ta er at du ser etter ei som du deler flest mulig interesser med. For det trengs om man skal dele mye tid sammen. Da er miljøer der slike interesser blir "dyrket". Alternativet er at du bruker nettet. '' - Jeg regner med at mange vil råde meg å oppsøke en prostituert. Jeg har faktisk vurdert det. Ikke gatehorene, men kanskje noen av de noenlunde normale kvinnene som prostituerer seg, hvis de i hele tatt finnes. Jeg har virkelig ingen anelse om hva som rører seg i dette miljøet. Kanskje bare oppsøke en prostituert en gang for å bryte isen eller noe slikt. Egentlig grøsser jeg ved tanken. '' Ikke gjør det. Hvis du mot formodning roter på deg sykdom, er du enda verre ute å kjøre. Ingen kvinnfolk vil ha en de risikerer å bli smittet av. ''Hva slags syn har dere på folk som debuterer såpass sent?'' Helt sikkert veldig ulike syn, men jeg tror ikke det er en ulempe fordi de mer stablie menneskene da kan ha mer tillit til at du ikke er utro eller har smittsome sykdommer. En venn av meg var 40 da han fant sin kone. Han hadde ikke hatt noen kjæreste før det. Var plaget av sjenerthet. Ikke noe i veien med hodet hans, han hadde mye utdanning. Så da trenger vel du ikke gi opp håpet. ''Vil kvinner lett merke det hvis man er uerfaren?'' Ja, og hva så? Det finnes helt sikkert mange kvinner som er uerfarne også. La heller den delen fare. Ikke la det gå inn over deg. Husk å bruke rosende ord når det faller naturlig. Spørsmål om dagliglivet så gjøremål drar samtaler videre. Vis at du har noe å gi henne også, kan gjøre livet hennes lysere. ''Vil de fleste være forståelsesfulle eller være litt grusomme hvis de skulle oppdage dette?'' Mitt inntrykk: De er høyst ulike. Noen er lite overbærende. Og de skaffer seg fort problemer på andre områder også, siden de viser så lite empati. Så da får du heller se etter ei som har mer empati og hjertevarme enn de fleste. Treffer du på ei som ikke er særlig forståelsefull for din situasjon, får du heller tenke: "det var jammen godt jeg fant ut det i tide, så slapp jeg å brenne meg - bye, bye ugly!" :-) Om seksualitet: Du må ta det i omvent rekkefølge: man har sex med en person fordi man er glad i han/henne, ikke omvendt. Se derfor etter ei du tror du kan blir glad i, så får sex komme senere. Ikke la sex ta opp fokuset ditt, for da blir du oppfattet feil: at du bare er ute etter sexpartner. For da skjærer alt seg i utgangspunktet. Hei, og takk for et veldig bra svar. Du har rett i at jeg bør finne meg en interesse hvor jeg kan finne likesinnede. Jeg må desverre innrømme at jeg stiller litt på bar bakke der også. Jeg mistet litt livsgnisten en periode, så jeg har liksom ikke noen glødende interesser heller. Jeg får vel bare prøve å finne på et eller annet å drive med. Jeg er likevel skeptisk til at det rådet er løsningen på alt. Jeg har prøvd meg på diverse ting før, f.eks kampsport, og det miljøet var temmelig upersonlig. Det løser heller ikke den utrolig knugende følelsen jeg får av å være alene hele tiden. Det å opprette kontakt, finne den rette osv. kan jo ta årevis, kanskje det uansett aldri skjer. Det med prostituerte er egentlig ikke noe jeg vurderer seriøst. Andre steder jeg har stilt et lignende spørsmål, så har det rådet blitt slengt etter meg hele tiden. Jeg er faktisk således imponert over dette forumet, det er ikke på langt nær så fjortiss som mange andre forum, bare seriøse og gode svar her. Enkelte dager virker likevel prostituerte som det eneste realistiske alternativet for en som meg. 40år! Det er vel for så vidt et håp, men ikke mye til håp. 14 år til med ensomhet føles mye. Om seksualitet: Jeg er ikke ute etter å bare ”pule”. Jeg fokuserer på dette med sex i innlegget mitt, rett og slett fordi det definerer min, hva skal jeg si, tilstand for øyeblikket: Jeg har aldri hatt sex, eller dame, eller noe forhold, eller er det utsikter for dette osv. Jeg kjenner en viss desperasjon, men ingen trenger å bekymre seg for at jeg er en slesking som bare er ute etter sex. Jeg drømmer faktisk om noe mer meningsfylt, og jeg skulle virkelig ønske jeg hadde noen. Jeg vil egentlig karakterisere meg selv som en dagdrømmer og ganske romantisk anlagt. Men for de som har levd i år etter år alene, så blir fantasiene og drømmene etter hvert litt bitre påminnelser på hva man ikke makter å skaffe selv. Det har gått såpass langt at jeg ikke setter meg selv i hovedrollen i mine fantasier og dagdrømmer. Jeg er altfor blyg til å aggressivt søke sex, så på det punktet er det absolutt ingen fare. Hvis noe skulle skjære seg, så ville det skjære seg fordi jeg er for tilbakeholden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GeForce Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Fengende profiler... hmmm, jeg er ikke så flink på å skrive profiler. Jeg titter litt rundt der jeg registrerer meg og da vil man se at det fins 1000 måter å lage en profil på. Skriv kort om deg selv, fortell hvilke interesser du har o.l. Jeg tror ikke du kommer så langt uten å legge inn ett bilde, så jeg vil absolutt anbefale deg å gjøre det uansett hvor stygg du syns du er. Det er sjelden så ille som man selv tror. Dra frem det bildet som i dine øyne er penest/minst stygge og legg det inn. Og ta kontakt med folk, man trenger ikke si så mye for å komme i gang med en samtale. Ikke sitt og vent... Ace Ventura sa noe sånt en gang: "He who hesitates, masturbates" Du må titte litt rundt, og se om du får noen gode ideer. Ta kontakt med jenter som har interessante profiler. De jeg har møtt har hatt ett eller annet i profilen som det har gått an å innlede en samtale om. Derfra så har det utviklet seg naturlig, noen bestemmer man seg for å møte mens andre renner ut i sanden etter kort tid og man snakker ikke sammen igjen. Finner man en interessant person så går samtalene naturlig fordi man har ting til felles. Er man totalt forskjellige så vil man merke det etter kort tid. Det er kanskje enkelt for meg å si det, men jeg syns du skal slutte å fokusere på sex. Kos deg med frøken høyre/venstre og plutselig møter du ei søt snelle så får du både holde hender, klemme og kysse og deretter vil sexen komme naturlig. Jeg husker også jeg var desperat etter sex før jeg debuterte, men etterhvert har jeg knyttet sex til følelser og er ikke i stand til å ha sex for å ha sex. Det må være mer inne i bildet for at sexen skal bli god. Jeg elsker sex, men dersom jeg hadde måttet velge mellom å ha sex og klemming/kyssing/nærhet så hadde jeg valgt bort sexen. Men folk er forskjellige. Prøv litt i det små Jeg skal prøve meg litt på en profil, være litt mer frempå og aktiv, se hva som skjer. Hehe, Ace Ventura er både klok og morsom, elsker de filmene. Jeg bør kanskje bare leve livet mitt og håpe at ting ordner seg. Likevel har jeg prøvd denne filosofien i en del år nå, og ingenting har skjedd. Om noe, så har jeg blitt mer desperat. Det er vanskelig for meg å ikke fokusere på alt jeg ikke har. Det tynger meg ned litt for mye. Jeg er enig i det du skriver om sex, men husk at jeg ikke en gang har hatt sex, eller har noen åpenbare valgmuligheter. Ikke har jeg tilgang på klemming/kyssing/nærhet, så å velge det fremfor sex blir et hypotetisk spørsmål for min del. Jeg har heller ikke muligheten til å vrake ”meningsløs sex uten følelser” til fordel for ”meningsfull sex med følelser”. Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne tatt et slikt valg, og det valget ville blitt lett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg skal prøve meg litt på en profil, være litt mer frempå og aktiv, se hva som skjer. Hehe, Ace Ventura er både klok og morsom, elsker de filmene. Jeg bør kanskje bare leve livet mitt og håpe at ting ordner seg. Likevel har jeg prøvd denne filosofien i en del år nå, og ingenting har skjedd. Om noe, så har jeg blitt mer desperat. Det er vanskelig for meg å ikke fokusere på alt jeg ikke har. Det tynger meg ned litt for mye. Jeg er enig i det du skriver om sex, men husk at jeg ikke en gang har hatt sex, eller har noen åpenbare valgmuligheter. Ikke har jeg tilgang på klemming/kyssing/nærhet, så å velge det fremfor sex blir et hypotetisk spørsmål for min del. Jeg har heller ikke muligheten til å vrake ”meningsløs sex uten følelser” til fordel for ”meningsfull sex med følelser”. Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne tatt et slikt valg, og det valget ville blitt lett. ''Jeg har heller ikke muligheten til å vrake ”meningsløs sex uten følelser” til fordel for ”meningsfull sex med følelser”.'' Her var det mye bambusprat, eg skjønner jo dine frustrasjoner over å være 26 år gammel uten å ha pult. Men ka er det du vaser om med meningsfyllt sex uten følelser” osv., og meningsløs sex med følelser”." osv.... Sex = Sex , Følelser = Følelser , basta bom! Få det overstått, så slipper du all den der grublinga. Lykke til! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GeForce Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 ''Jeg har heller ikke muligheten til å vrake ”meningsløs sex uten følelser” til fordel for ”meningsfull sex med følelser”.'' Her var det mye bambusprat, eg skjønner jo dine frustrasjoner over å være 26 år gammel uten å ha pult. Men ka er det du vaser om med meningsfyllt sex uten følelser” osv., og meningsløs sex med følelser”." osv.... Sex = Sex , Følelser = Følelser , basta bom! Få det overstått, så slipper du all den der grublinga. Lykke til! :-) Det er ikke "bambusprat" Jeg påpeker at jeg ikke har muligheten til å velge å vrake i min situasjon. Desperasjonen er litt påtagelig, og derfor vet jeg ikke helt om jeg ville valgt det ene eller det andre. Jeg hadde kanskje bare hoppet i det uansett om jeg følte noe for kvinnen, eller kanskje ikke, jeg vet ikke. Jeg prøver å få det "overstått", men fanken om jeg vet hvordan jeg går frem, altså hvor jeg skal lete. Her inne er anbefalingen: Finn en hobby og ta det derfra, eller sjekkesider på nettet. Har du noen andre forslag? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GeForce Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hva er din mening om tilstanden som mange kaller "ufrivillig sølibat", eller "Involuntary Celibacy"/"Incel"? Altså voksne uten et sexliv, men som egentlig ønsker et sexliv. Det virker som at det er en del der ute som "lider" av dette. Det er ikke en tilstand i en medisinsk forstand, men er like fullt et problem for mange. -Vil du si at det er usunt å leve et liv uten sex? -Minsker sjansene for å komme ut av det ufrivillige sølibatet med alderen? - Hvorfor tror du at denne problemstilligen er oversett av så mange sexologer? Jeg har vært på mange sexolog sider, og ingen av de tar opp dette problemet. - Hva er ditt råd til de som sliter med dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en fyr langt vekk Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Du må prøve å finne interesser som også fenger kvinner. Har inntrykk av at du plages av depresjon. Om så er tilfelle, søk legehjelp. Det kan gi deg mer overskudd til å finne deg kjæreste. La deg ikke dra inn i bedraget om utenomekteskaplig / førekteskaplig sex slik det store flertallet har gjort. Man er ikke mindreverdig som menneske fordi man mangler erfaring. Mange venter til de blir gift, selv om det er mindre vanlig. La ikke media sette din standard, men bruk din egen fornuft. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294525-ufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2374934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.